Test GeForce 6600GT AGP: čekání skončilo!
16.11.2004, Zdeněk Kabát, recenze
Do redakce konečně dorazila od nVidie grafická karta GeForce 6600GT pro sběrnici AGP, a tak Vám můžeme v tuto chvíli přinést exkluzivní recenzi. Grafický čip GeForce 6600 toho předvedl mnoho již na platformě PCI Express, a proto je velmi očekáván jeho přechod na starší typ sběrnice. Jak si vede ve srovnání s Radeony?
Kapitoly článku:
Far Cry
Nyní se dostáváme ke hře, od které se v dnešní době odvíjí mnoho recenzí a testů - Far Cry. Tato hra plně využívá nejen efektů Shader Modelu 2, ale postupně rozšiřuje své možnosti i na Shader Model 3 a v posledním patchi přidává podporu HDR (High Dynamic Range pro karty GeForce) a 3Dc (kompresní algoritmy ATi). My jsme zatím testovali s verzí 1.2.
Graf 23 - Far Cry (default) - 1024x768 - bez FSAA, AF
Graf 24 - Far Cry - default - 1280x1024 - bez FSAA, AF
Bez zapnutých optimalizací obrazu si GeForce 6600GT nevede vůbec špatně a je lepší než oba Radeony! Rostoucí rozlišení ale nedělá kartě příliš dobře a rozdíly se prohlubují - to je dáno především 128-bitovou paměťovou sběrnicí. Obrovský rozdíl mezi 9800Pro a XT dávám pro změnu za vinu velikosti paměti 128MB vs. 256MB.
Graf 25 - Far Cry (default) - 1024x768 - 4xFSAA, 8xAF
Graf 26 - Far Cry (default) - 1280x1024 - 4xFSAA, 8xAF
Antialiasing a anizotropní filtrování dávají novince od nVidie pořádně zabrat. Na první pozice se naopak propracoval Radeon 9800XT, právě kvůli 256MB paměti, do které se vejdou velká množství dat. Nicméně GeForce 6600GT má stále obrovský náskok na Radeon 9800Pro.
Graf 27 - Far Cry (Pier) - 1600x1200 - bez FSAA, AF
Graf 28 - Far Cry (Pier) - 1024x768 - 4xFSAA, 8xAF
Graf 29 - Far Cry (Pier) - 1600x1200 - 4xFSAA, 8xAF
Druhé demo je z mapy Pier (staženo z 3dcenter.de) a pořadí se příliš nemění, jen se GeForce 6600GT propracovala o pozici výše, kvůli propadu Radeonů. Asi jedno z nejpoužívanějších nastavení - 1024x768, 4xFSAA, 8xAF - je velmi hratelné, o čemž svědčí průměr přes 50 fps. Na 1600x1200 si již hru nevychutnají ani vlastnící GeForce 6800.
Nyní se dostáváme ke hře, od které se v dnešní době odvíjí mnoho recenzí a testů - Far Cry. Tato hra plně využívá nejen efektů Shader Modelu 2, ale postupně rozšiřuje své možnosti i na Shader Model 3 a v posledním patchi přidává podporu HDR (High Dynamic Range pro karty GeForce) a 3Dc (kompresní algoritmy ATi). My jsme zatím testovali s verzí 1.2.
Graf 23 - Far Cry (default) - 1024x768 - bez FSAA, AF
Graf 24 - Far Cry - default - 1280x1024 - bez FSAA, AF
Bez zapnutých optimalizací obrazu si GeForce 6600GT nevede vůbec špatně a je lepší než oba Radeony! Rostoucí rozlišení ale nedělá kartě příliš dobře a rozdíly se prohlubují - to je dáno především 128-bitovou paměťovou sběrnicí. Obrovský rozdíl mezi 9800Pro a XT dávám pro změnu za vinu velikosti paměti 128MB vs. 256MB.
Graf 25 - Far Cry (default) - 1024x768 - 4xFSAA, 8xAF
Graf 26 - Far Cry (default) - 1280x1024 - 4xFSAA, 8xAF
Antialiasing a anizotropní filtrování dávají novince od nVidie pořádně zabrat. Na první pozice se naopak propracoval Radeon 9800XT, právě kvůli 256MB paměti, do které se vejdou velká množství dat. Nicméně GeForce 6600GT má stále obrovský náskok na Radeon 9800Pro.
Graf 27 - Far Cry (Pier) - 1600x1200 - bez FSAA, AF
Graf 28 - Far Cry (Pier) - 1024x768 - 4xFSAA, 8xAF
Graf 29 - Far Cry (Pier) - 1600x1200 - 4xFSAA, 8xAF
Druhé demo je z mapy Pier (staženo z 3dcenter.de) a pořadí se příliš nemění, jen se GeForce 6600GT propracovala o pozici výše, kvůli propadu Radeonů. Asi jedno z nejpoužívanějších nastavení - 1024x768, 4xFSAA, 8xAF - je velmi hratelné, o čemž svědčí průměr přes 50 fps. Na 1600x1200 si již hru nevychutnají ani vlastnící GeForce 6800.