Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Test grafických karet z nižšího mainstreamu

25.1.2007, Petr Papež, recenze
Test grafických karet z nižšího mainstreamu
Rádi hrajete hry, ale nejsou peníze? Podíváme se na 7 karet s cenou od 2700 do 4300 Kč s DPH. Jak bude nejlevnější GeForce 7300GT konkurovat nejvýkonnějším GeForce 7600GT a Radeon X1650XT? Která karta má nejlepší poměr cena/výkon? Má význam 512 MB paměti?

F.E.A.R. Extraction point



F.E.A.R: Extraction point je datadisk ke stejnojmenné hře. Hru mají na svědomí američtí Monolith Productions, tvůrci hitů „Aliens versus Predator 2“ či „No One Lives Forever“. Původní hra i datadisk sdílí stejný grafický engine - Lithtech: Jupiter EX. Engine obsahuje podporu DirectX 9 včetně fyzikálního modelu firmy Havoc.

EP je narozdíl od svého předchůdce více zasazen do venkovních scén, což rozhodně neprospělo náročnosti celé hry. Jupiter EX není nijak skvěle optimalizovaný engine a jeho primárním určením jsou scény odehrávající se v malých místnostech či vnitřcích budov.







Na maximální detaily jsou výsledky opravdu bizarní. Bez AA a AF je Radeon X1650PRO odsouzen na sedmou příčku, naopak Radeon X1650XT podává zhruba stejný výkon jako Golden Sample od Gainwardu. Celé toto pořadí se obrátí naruby po zapnutí AA a AF. Karty ATI zaznamenávají mnohem menší výkonnostní propad, naopak karty nVidia jdou s výkonem rapidně dolů.







Na střední detaily už výsledky vypadají zcela normálně. Výkon je přibližně takový, jaký bychom od karet očekávali.


TC's Rainbow Six: Vegas

Nejnovější hra v testu založená na next-gen enginu. Unreal engine verze 3 předkládá grafické hody. Cenou, kterou musíte zaplatit, je výkon celého stroje. Hra podporuje nejen dvou a čtyř procesorové konfigurace, ale dokonce i osm procesorů či jader je podporováno ze strany výrobce. Přesto hra není extrémně náročná a lze jí překvapivě zprovoznit i na středně rychlých strojích.

Na stejném enginu poběží nejen nový Unreal Tournament 2007, ale i další hity jako Medal of Honor: Airborn či multiplayerová akce vyvíjená americkou armádou America’s Army 3. Vegas jsou pátým dílem série Rainbow Six založené na knize Toma Clancyho. Všechny díly jsou taktické akce, ačkoliv se hra postupem doby značně zjednodušila a přiblížila se tak mnohem širšímu okruhu hráčů.






Karty nVidia mají náskok a pravděpodobně je R6: Vegas jedinou hrou, ve které dokázala 512MB karta prodat své paměti. Výkon s HDR či bez něj je zde téměř shodný.


Battlefield 2142



Ačkoliv se jedná o nástupce téměř legendárního Battlefieldu 1942 a později vydaného Battlefieldu 2, hra se za více než 4 roky od vydání prvního dílu posunula o celých 200 let do budoucnosti. Tentokrát už na vás nečekají nacisté a „amíci“, ale celých 6 národností z našeho světa (včetně Evropské unie), na kterém docházejí suroviny i půda. Hra je stejně jako předchozí díly maximálně soustředěna na multiplayer, kde umožňuje hraní až 64 hráčů na jedné mapě.

O grafickou část hry se stará modifikovaný engine z Battlefieldu 2. Engine nepatří ani mezi nejnáročnější, ani mezi graficky nejúžasnější na dnešním trhu, ale svou funkci plní na jedničku a skvěle tak doplňuje multiplayerové bitvy. Hra obsahuje svůj vlastní benchmark, ten je bohužel prakticky nepoužitelný. Timedemo se odehrává na mapě „Sidi power plant“.





Žádné větší změny, engine lehce nahrává do karet nVidii.