Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
13.12.2007, Jan Vítek, recenze
Třetím hráčem v našem testu je BGS Levi se sestavou LYNX MS PowerMedia XXL. Ta je založená na základní desce značky MSI s čipovou sadou Intel P35, procesoru Intel Core 2 Duo, 2 GB DDR2 RAM a jak jinak - grafické kartě s GPU NVIDIA GeForce 8800 GT.
Konias (47) | 14.12.20070:01
Předně jsem rád, že na konci roku opět testujete celé sestyvy. Takové testy mám nejradši, Páč je tam od každého trochu. Chi se zeptat na dvě věci.
1.
Můžete prosím dopředu prozradit, zda bude některé z testovaných PC postaveno na platformě AMD­/ATI ?
2.
Předinstalovaný OS. Jsou operační systémy na těchto počítačích již kompletně předinstalované? Jsou tam i nějaké další programy či hry? Jsou případně windowsi nějak odladěné od ­"výrobce­".

Děkuji všem hezký den
Odpovědět0  0
jack64 | 13.12.200720:19
hunusácké fotografie skříně s otisky prstů jsou fascinující. Za pár dní tam nebude chybět ani zbytek gulášové polévky, nebo leča. Kabeláž ve skříni je na úrovni amatéra a ještě k tomu IDE DVD mechanika? Zdroj 400W je snad humor, nebo co. Lituji času stráveného nad čtením tak ubohé recenze.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 13.12.200720:29
... upatlané fotky jsou docela gud, jelikož jde vidět jak se case ve skutečnosti patlá ....

... IDE nebo SATA si myslím je u DVD uplně fuk ... a 400W uplně stačí, jen značka mohla být jiná ....

Odpovědět0  0
jack64 | 13.12.200720:37
fuk to možná je, ale už jenom kvůli IDE kabelu a kabeláži vůbec je stokrát lepší SATA. Jak můžou být upatlané fotky good? 400w na herní PC stačí? Jak tohle může být recenzováno jako herní PC nechápu. To pak jakékoliv PC je herní.Když tam strčíš ještě nejakou zvukovku tak zdroj pojede nadoraz.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 14.12.20077:23
.. ono i s IDE kabelem se dá udělat pořádek, pokud je to jediné co vám na něm vadí ....

... jinak ten komp nená spotřebu ani 200W, takže jaké pak copak. Klidně by stacil i 350W, jen by to chtělo kvalitní značku ... nic víc ... 500W je uplně zbytečných.
Odpovědět0  0
jack64 | 14.12.200718:16
Bogušu nezlob se na mě ale jseš blb. Výkon téhle sestavy bez nějaké té lepší zvukovky se pohybuje kolem 350W v maximu. Takže si tam dej ten tvůj ­"klidně 350W, jaképak copak"
Odpovědět0  0
jack64 | 14.12.200718:18
jo a ještě s tím kabelem to je taky docela praštěný, proč budu dávat IDE kabel a všelijak ho lámat a kdesi cosi, když za stejný peníze koupím SATA mechaniku? Ty sis určitě takovou ptákovinu pořídil, viď?
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 14.12.200722:57
.. si kup co chceš ... jen prostě IDE mechanika není problém ... ale jak vidět, né všichni se stím dokáží srovanat .....
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 14.12.200723:22
... spotřeba v LOAD je 195W maxima 210W ... takže ANO dobrý 350W zdroj stačí ....

Ale to je samozřejmě můj názor.
Proto bych vás chtěl požádat, aby jste mi rozumě a logicky vysvětlil, proč testovaná sestava by měla mít 500W zdroj. Pokud to ovšem neuděláte, budu si myslet o vás, přesně to co si asi nejspíše myslíte vy o mě. A to né proto že bych si to myslet chtěl, nebo z nějaké zašti či z jakkékoli jiné lidské slabosti, ale prostě a jednoduše proto, že to tak asi bude. Je jen na vás co s tím uděláte .......

Apropo, pokud by se vám to nepodařilo, a vy by jste přidal jednu skromnou omluvu, budete Formát s velkým F ... a toho si velmi cením ....

Takže, je to na vás ..........
Odpovědět0  0
jack64 | 15.12.200711:43
Ty asi sčítáš jen výkon procesoru cca 65W a grafika cca 115W??? nebo jak to počítáš? Musíš počítat spotřebu celého kompu včetně větráků, pamětí, základní desky, mechaniky atd. Neříkám že by měla mít 500W zdroj, ale proč dávat do nového herního kompu zdroj tak akorát s malinkou rezervou? Když tam přidáš ještě něco tak zdroj by nemusel stačit a budeš kupovat jako nový nebo co?? Spíš si myslím že procesor je zbytečně výkonný a drahý, tak raději koupím lepší zdroj a uspořádám kabeláž jako u civilizovaného člověka a ne humusáka už jenom kvůli proudění vzduchu ve skříni.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 17.12.20079:14
... já nic nepočítám jen dělám to co mě naučili už v první třídě základní školy ­- číst, a to co je mi přirozené ­- přemýšlet ...

... zkuste si tu recenzi přečíst, protože to vypadá že jste ji nečetl a uvidíte, jak jsem k tomuto pro vás záhadnému číslu přišel ...

Jinak .... pakliže je špičková spotřeba 210W, efektivita zdroje 80% tj. při 400W zdroji tj. 320W efektivně tak rezerva 110W, což je 27,5% z max přikonu, 34,4% z max výkonu zdroje, 52,4% z max. odběrových špiček sestavy a 56,4% z trvalého max. vytížení ­(LOAD­), mi přijde docela dost uspokojivá ...

Samožejmě, každý může mít na věc svůj názor a koupit si co chce. Já si ale obvykle něco o dané věci přečtu, spočítám a popřemýšlým .... nic proti jestli to děláte jinak, to je každého nedotknutelná věc. Jen se vám snažím ukázat, že jisté modní vlny zpravidla nemají zas až tak moc prakticky význam. Pravda jsou sice založeny na nějakém reálném základu, ale jsou jen spíše takové tečny reálné vývojové křivky letící do nekonečna. Paliže si raději koupíte výkonnější zdroj na úkor výkonnějšího procesoru pak je to jen a jen vaše věc, a špatně to nebude, každému prostě sedí něco jiného. Samorřejmě já osobně bych to neudělal, ale to už asi víte ...

Jen mě trochu mrzí, že za můj způsob uvažovaní jste mě urazil ...............

Jinak .... pakliže je špičková spotřeba 210W, efektivita zdroje 80% tj. při 400W zdroji tj. 320W efektivně tak rezerva 110W, cožje 27,5% z max přikonu, 34,4% z max výkonu zdroje, 52,4% z max. odběrových špiček sestavy a 56,4% z trvalého max. vytížení ­(LOAD­), mi přijde docela dost uspokojivé
Odpovědět0  0
jack64 | 17.12.200720:12
jestli jsem vás nějak urazil tak to mě mrzí, protože podle vašeho způsobu vyjadřování jste jistě slušný člověk, což je docela vyjímka v těhle všelijakých diskuzích. Rozebíráme tady úplnou zbytečnost, já jen tvrdím že když tam přidáte ještě nějakou solidní zvukovku a třeba modem a ještě jeden HDD což je zcela běžné, tak takovýto zdroj by nemusel stačit a proč nekoupit o pár stokorun rovnou výkonější zdroj? Spíš jsem chtěl reagovat na ten upatlaný case. Když se ale upatlaný case nikomu líbí jako projev ­"vývoje PC­" tak prosím, ale mě se z toho trochu zvedá žaludek.
Odpovědět0  0
JaMiskater (27) | 17.12.200722:52
By mě tedy zajímalo, co vás všechny vede k tomu, aby jste byli úplně hotoví z otisků prstů na pc, to je tak težký vzít si vlhkej ubrousek a otřít to? Ale jinak s tim zdrojem souhlasim, je blbost šetřit něco málo korun a potom kupovat nový z důvodu nedostatečného výkonu.
Odpovědět0  0
jack64 | 18.12.200718:43
Když budu něco stavět a pak to fotografovat do nějaké recenze kde to bude číst více lidí, tak alespoň se budu trochu snažit aby to mělo nějakou úroveň. Jo a díky za malou podporu ohledně toho zdroje.
Odpovědět0  0
P4WLYK | 19.12.200723:29
tak ty otisky prstu tam sou myslim proto, že jim ta skřiň takhle přišla. a tou fotkou chtěli ukázat, že to prostě nevyčistili neeee.... myslim že je to tam dokonce i někde u té fotky napsany. takže stači přiště čist... jinak ten zdroj, když stači, tak proč tam dávat zbytečně silnej...
Odpovědět0  0
Incognito | 13.12.200717:40
Neřek bych ­"Nepečlivé sestavení­" ono je rozdíl když si to člověk doma smontuje podle sebe, nebo to ma za praci a ono kdyz ma clovek sestavit a otestovat za den tech pocitacu 6­-8 ­(s kompletni instalaci OS+Drivers+zatezove testy cca 24­-48h­) tak me verte ze kabely sou az to posledni a popravde vetsina vyrobcu dava zezeadu pecet takze pokud nema CASE pruhlednou bocnici tak se uzivatel dovnitr stejne nedostane ............
Odpovědět0  0
Rimmerakf | 13.12.200718:13
Že jsi to ty, kdo to sestavoval :­-­) Poznal si své otisky prstů? :­-D
Odpovědět0  0
JaMiskater (27) | 13.12.200718:43
otisky prstů, to je teda nepečlivost :D:D
Odpovědět0  0
Fangorn (50) | 13.12.200723:44
Pecet je naprosto irelevantni...
Odpovědět0  0
Incognito | 14.12.20079:59
Ne opravdu jsem to nestavě :­), ale řekněme, že mě stavění PC živí a kort ted pred Vánocemi je to opravdu šrumec a to poslední co mě zajíma sou kabely ;)
Odpovědět0  0
Bubucci | 13.12.200716:35
Co to má být za cenu??? Mám C2D E6550 + 2GB RAM 800MHZ + 8800GTS 640MB + CoolerMaster case + Enermax Liberty 400W zdroj + 500GB disk + DVD palírna + GigaByte P35­-DS3L desku za cca 21.000,­- Dosáhnu s tím skoro stejný výkon při o dost nižší ceně...
Odpovědět0  0
amoondre (88) | 13.12.200712:03
Je zajimave, ze defacto vsechny sestavy budou slozeny ze ­"stejnych­" komponentu. Ale zatim Alfacomp jasne ukazuje, ze opet miri na ­"vrchol­", protoze zvolene komponenty a cela sestava je spickova a vyvazena a nabizi za stejny penize jako konkurence, mnohem lepsi produkt. Je az zalostne videt ty tragicke case a u tehle sestavy treba zdroj.
Odpovědět0  0
Likso | 13.12.200712:53
Tak tak, zatím sestava s Alfy jednoznačně vede. Tenhle case je stejně mizerná krabice jako v Prestigiu včera a ten zdroj Aopen? Muzeální kousek, bude přetěžován v takhle silné sestavě. A MSI desky taky nemusím, přetaktování na ních nebývá žádná sláva. Chladič veskrze průměrný, Freezer 7 Pro je za stejné peníze mnohem lepší.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 13.12.200714:11
... no ono je to o tom, že průměrný etenář SH dokáže sestavit dobrý comp. Jenže průmernému kupci PC je tohle uplně šumafuk ...
Odpovědět0  0
mrazikcomp | 18.12.20073:39
jj , presne
ps na Visty prejdu az budu chtit na compu spustit neco co odmitne bezet na XPckach nebo DX9c
Odpovědět0  0
dejwis | 13.12.20079:54
Budu se opakovat, opět nesmyslně VISTY, proč? to už ani bývalé LEVI nechápe? Plno firem se vrací na XP PRO. Jinak sestava sestavená strašně, nic nesedí, vydrátování děs, komponenty bych vzal jedině VGA a HDD, jinak tohle nikdy nechci v PC vidět. U mě ve firmě je základ že PC k zákošovi odchází čisté a né jak když to někdo stavěl a v druhé ruce měl šišku salámu :­-)
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 13.12.200713:57
... třeba proto že nějací velkohubáci si podškrtli papíry ....
Odpovědět0  0
m1na (4) | 13.12.200717:59
Nechapu co vam vadi na vistach. Pouzivam je uz pul roku a uplne bez problemu. Myslim ze na takto vykone pc je skoda davat xp Stejne se prejde na visty jako pred tim na xp tak proc xp? Navic dx 10 grafarna tak at se vyuzije...
Odpovědět0  0
wrah (108) | 17.12.200723:49
No nechápu co na vistách vadí snad každému. Jste asi jediný kdo si je nechal, jinak všichni lidé co znám, co je dostali nevydrželi déle jak týden a instalovaly se jim XPčka
Odpovědět0  0
tomra (40) | 13.12.20079:27
dockame se nejake sestavy,kterou vyrobce postavy na jine platforme?
Takhle to vypada,ze pocitace v kategorii 30 000,­- ma v kapse Intel s nV bez konkurence...
Odpovědět0  0
dejwis | 13.12.20079:51
Ono se dá sestavit krásnej PC s AMD, ale to je něco jako ted reklama na VISTY, tak jakmile neudělá firma PC na INTELU tak se bojí že jí spotřebitelé nekoupí..
Odpovědět0  0
klesk | 13.12.200716:48
a to me sere taky mam 5000+ black na 3.3GHz a GTXko a jsem na tom ve vsem lip krome CPU score. to je diskriminace
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 13.12.20079:11
100% zátěž všech ­->čtyř<- jader obstarala aplikace Prime95 a teploty do logu zaznamenával Core Temp. Ten samozřejmě zaznamenává teplotu obou jader zvlášť
...
jinak testy jsou skvele, dobre provedene, nejsou zbytecne rozsahle ani prilis strucne. idealni
...
pak me napadl OT dotaz na Jana Vítka: jak mate vyresenou bednu a chlazeni Vy?
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 13.12.20079:23
diky za upozorneni...

svou sestavu bych tady moc nerozebiral, tak jen strucne:

Case Lian Li PC­-7A Plus ­- chlazeni skrine pouze pomoci zadniho 120mm Nexus @ 800 RPM + 400W Enermax Liberty s ventilatorem kolem 900 RPM

na procesoru pasivni Noctua NH­-U12, jeden disk ve Scythe Quiet Drive, druhy v dolni sachte opatrene mekkymi podlozkami proti vibracim

jinak sestava obvykla ­- C2D, Radeon X1950 Pro s orig. chladicem a otackami nastavenymi na 30% ­- neni duvod jej menit, jak jsem zjistil
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 13.12.200710:02
diky za odpoved:­) docela me zajimalo co si po tolika testech skrini, sestav, chladicu a vseho mozneho vyberete
/­/hodne pekna skrin;)
Odpovědět0  0
missulo (2) | 13.12.20076:47
Fotografie skrine s odtlackami prstov su strasne neprofesionalne. Ale inac je tato recenzia hernych pc super.
Odpovědět0  0
IR (8) | 13.12.20077:02
Dovolim si nesouhlasit, tady se nemusi jednat ani tak o neprofesionalitu, ale o estetiku. Nekomu to vadi, nekomu ne, ale i kdyby tam ty otlacky nebyly, tuhle sestavu by to i pres vybornou zakladovku stejne nezachranilo.
Odpovědět0  0
missulo (2) | 13.12.20077:39
Nesuhlasim. Tato recenzia je formou prezentacie vyrobku. A aspon na pohlad ma vyzerat co najlepsie. To nieje vec vkusu.
Odpovědět0  0
Jack_ | 13.12.20078:25
Berte to tak, ze aspon vsichni vidi, ze se tahle skrin hned umatla :o­) Takze je to v podstate soucasti recenze :o)
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 13.12.200713:56
.. ano ano ....... je dobře že to tak vyfotili ...

... výrobce si to jistě vyfotí bez otisků, ale tady jde o objektivitu nepletuli se .......
Odpovědět0  0
m_s | 14.12.20070:06
SHW, doufejme, NENÍ oddělením Klamu a Propagandy zmíněné firmy!
Recenze NEMÁ být ­"prezentací­" výrobku nějaké firmy!
Recenze ­(jakákoliv a čehokoliv­) NEMÁ ukazovat recenzovaný výrobek tak, aby vypadal co nejlépe!
Váš nesouhlas nemění nic na tom, že váš ­"náhled­" je nesmyslný a nelogický! Už vidím ­"šťastného­" zákazníka, jak ­"radostně­" pobíhá okolo škatule a smetává sebemenší smítko a s počítačem pracuje zásadně v rukavicích! Možná tak do věznic pro kurz: ­"Jak zanechat co nejméně stop.­"
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 13.12.20078:29
Vsechny sestavy jsem fotil tak, jak prisly, takze otisky nejsou me a delal jsem to tak schvalne. Jinak by samozrejme nebyl problem skrin umyt a zbytek pripadne doretusovat.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.