Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Test procesoru Pentium 4 – tentokráte na 1.3 GHz

11.5.2001, Štěpán Mrázek, recenze
Test procesoru Pentium 4 – tentokráte na 1.3 GHz
Jak jste si již mohli přečíst v úvodním článku, do naší redakce dorazil další procesor Pentium 4, tentokráte s frekvencí 1.3 GHz. Jednalo se o kompletní sestavu, vybavenou špičkovými komponentami. Samozřejmě jsem hořel nedočkavostí, jaké budou výkony takovéto sestavy. Po jejím přemístění na testovací pracoviště jsem urychleně začal s instalací operačního systému a pustil se do testování …
Kapitoly článku:
Výsledky testů

3D Mark 2001
Program 3D Mark 2001 je nástupcem předchozí verze 2000 v1.1, samozřejmě nadále pracuje pod stejným API (DirectX). Je zcela přepracován, ke svému chodu vyžaduje rozhraní DirectX 8.0 a některé testy vyžadují jeho plnou hardware podporu (Game 4 – Nature). S podrobnějším popisem tohoto testovacího programu se setkáte v samostatném článku.


Obr. 2 – Výsledky testovacího programu 3D Mark 2001

Projektové soubory
Projektové soubory obsahují výsledky testů, nastavení testovacího prostředí a velice podrobné informace o hardwaru. K jejich prohlédnutí je potřeba registrovaná verze programu 3D Mark 2001, jestliže ji nemáte k dispozici můžete použít jejich textovou podobu.

Ikona Odkaz na databázi
16 bitů
32 bitů
640 x 480
640 x 480 - 16bit.3dp
640 x 480 - 32bit.3dp
800 x 600
800 x 600 - 16bit.3dp
800 x 600 - 32bit.3dp
1024 x 768
1024 x 768 - 16bit.3dp
1024 x 768 - 32bit.3dp
1280 x 1024
1280 x 1024 - 16bit.3dp
1280 x 1024 - 32bit.3dp

Textová podoba projektových souborů

Ikona Odkaz na databázi
16 bitů
32 bitů
640 x 480
640 x 480 - 16bit.txt
640 x 480 - 32bit.txt
800 x 600
800 x 600 - 16bit.txt
800 x 600 - 32bit.txt
1024 x 768
1024 x 768 - 16bit.txt
1024 x 768 - 32bit.txt
1280 x 1024
1280 x 1024 - 16bit.txt
1280 x 1024 - 32bit.txt

Quake III Arena
Tento program pracuje s rozhraním OpenGL - jeho popis jistě není potřeba, protože jej používáme v každém testu, ve kterém se vyskytne nějaká ta grafická karta :o). Výsledkem je průměrný počet snímků vykreslených za sekundu.


Obr. 3 – Výsledky testovacího programu Quake III Arena

3D WinMark 2000
Tento program stejně jako různé verze programu 3D Mark pracuje pod rozhraním DirectX, výsledkem testu je (stejně jako u předchozího programu) průměrný počet snímků zobrazených za sekundu. Ještě bych doplnil, že se jedná o průměr z celkem 9 renderovaných scén.


Obr. 4 - Výsledky testovacího programu 3D WinMark 2000

SiSoft Sandra 2001
Tento program slouží k otestování určitých částí celého systému, v našem případě jej používáme k otestování výkonu procesoru a průchodnosti paměťového subsystému.

CPU Benchmark

Výsledkem testu Dhrystone je počet provedených operací v milionech (MIPS) s celými čísly za sekundu. Výsledkem testu Whetstone je počet vykonaných plovoucích operací v milionech za sekundu (MFLOPS).


Obr. 5 – Výsledky testu SiSoft Sandra 2001 CPU Benchmark

CPU Multi-Media Benchmark

Během testu dochází ke generování obrazu pomocí fraktálních výpočtů. Výpočty jsou prováděny jak s pevnou tak i s desetinou čárkou při využití multimediálních instrukcí procesoru. Výsledek testu je počet provedených iterací za sekundu.


Obr. 6 – Výsledky testu SiSoft Sandra 2001 CPU Multi-Media Benchmark

Memory Benchmark

Pomocí tohoto testu se měří propustnost paměťové sběrnice. Výsledkem tohoto testu je počet přenesených megabytů za sekundu.


Obr. 6 – Výsledky testu SiSoft Sandra 2001 Memory Benchmark
reklama