Test procesoru Pentium 4 – tentokráte na 1.3 GHz
11.5.2001, Štěpán Mrázek, recenze
Jak jste si již mohli přečíst v úvodním článku, do naší redakce dorazil další procesor Pentium 4, tentokráte s frekvencí 1.3 GHz. Jednalo se o kompletní sestavu, vybavenou špičkovými komponentami. Samozřejmě jsem hořel nedočkavostí, jaké budou výkony takovéto sestavy. Po jejím přemístění na testovací pracoviště jsem urychleně začal s instalací operačního systému a pustil se do testování …
Kapitoly článku:
- Test procesoru Pentium 4 – tentokráte na 1.3 GHz
- Testy - SiSoft Sandra a grafické testy
- Testy spolupráce s HDD a zhodnocení
Výsledky testů
3D Mark 2001
Program 3D Mark 2001 je nástupcem předchozí verze 2000 v1.1, samozřejmě nadále pracuje pod stejným API (DirectX). Je zcela přepracován, ke svému chodu vyžaduje rozhraní DirectX 8.0 a některé testy vyžadují jeho plnou hardware podporu (Game 4 – Nature). S podrobnějším popisem tohoto testovacího programu se setkáte v samostatném článku.
Obr. 2 – Výsledky testovacího programu 3D Mark 2001
Projektové soubory
Projektové soubory obsahují výsledky testů, nastavení testovacího prostředí a velice podrobné informace o hardwaru. K jejich prohlédnutí je potřeba registrovaná verze programu 3D Mark 2001, jestliže ji nemáte k dispozici můžete použít jejich textovou podobu.
Textová podoba projektových souborů
Quake III Arena
Tento program pracuje s rozhraním OpenGL - jeho popis jistě není potřeba, protože jej používáme v každém testu, ve kterém se vyskytne nějaká ta grafická karta :o). Výsledkem je průměrný počet snímků vykreslených za sekundu.
Obr. 3 – Výsledky testovacího programu Quake III Arena
3D WinMark 2000
Tento program stejně jako různé verze programu 3D Mark pracuje pod rozhraním DirectX, výsledkem testu je (stejně jako u předchozího programu) průměrný počet snímků zobrazených za sekundu. Ještě bych doplnil, že se jedná o průměr z celkem 9 renderovaných scén.
Obr. 4 - Výsledky testovacího programu 3D WinMark 2000
SiSoft Sandra 2001
Tento program slouží k otestování určitých částí celého systému, v našem případě jej používáme k otestování výkonu procesoru a průchodnosti paměťového subsystému.
CPU Benchmark
Výsledkem testu Dhrystone je počet provedených operací v milionech (MIPS) s celými čísly za sekundu. Výsledkem testu Whetstone je počet vykonaných plovoucích operací v milionech za sekundu (MFLOPS).
Obr. 5 – Výsledky testu SiSoft Sandra 2001 CPU Benchmark
CPU Multi-Media Benchmark
Během testu dochází ke generování obrazu pomocí fraktálních výpočtů. Výpočty jsou prováděny jak s pevnou tak i s desetinou čárkou při využití multimediálních instrukcí procesoru. Výsledek testu je počet provedených iterací za sekundu.
Obr. 6 – Výsledky testu SiSoft Sandra 2001 CPU Multi-Media Benchmark
Memory Benchmark
Pomocí tohoto testu se měří propustnost paměťové sběrnice. Výsledkem tohoto testu je počet přenesených megabytů za sekundu.
Obr. 6 – Výsledky testu SiSoft Sandra 2001 Memory Benchmark
3D Mark 2001
Program 3D Mark 2001 je nástupcem předchozí verze 2000 v1.1, samozřejmě nadále pracuje pod stejným API (DirectX). Je zcela přepracován, ke svému chodu vyžaduje rozhraní DirectX 8.0 a některé testy vyžadují jeho plnou hardware podporu (Game 4 – Nature). S podrobnějším popisem tohoto testovacího programu se setkáte v samostatném článku.
Obr. 2 – Výsledky testovacího programu 3D Mark 2001
Projektové soubory
Projektové soubory obsahují výsledky testů, nastavení testovacího prostředí a velice podrobné informace o hardwaru. K jejich prohlédnutí je potřeba registrovaná verze programu 3D Mark 2001, jestliže ji nemáte k dispozici můžete použít jejich textovou podobu.
Textová podoba projektových souborů
Quake III Arena
Tento program pracuje s rozhraním OpenGL - jeho popis jistě není potřeba, protože jej používáme v každém testu, ve kterém se vyskytne nějaká ta grafická karta :o). Výsledkem je průměrný počet snímků vykreslených za sekundu.
Obr. 3 – Výsledky testovacího programu Quake III Arena
3D WinMark 2000
Tento program stejně jako různé verze programu 3D Mark pracuje pod rozhraním DirectX, výsledkem testu je (stejně jako u předchozího programu) průměrný počet snímků zobrazených za sekundu. Ještě bych doplnil, že se jedná o průměr z celkem 9 renderovaných scén.
Obr. 4 - Výsledky testovacího programu 3D WinMark 2000
SiSoft Sandra 2001
Tento program slouží k otestování určitých částí celého systému, v našem případě jej používáme k otestování výkonu procesoru a průchodnosti paměťového subsystému.
CPU Benchmark
Výsledkem testu Dhrystone je počet provedených operací v milionech (MIPS) s celými čísly za sekundu. Výsledkem testu Whetstone je počet vykonaných plovoucích operací v milionech za sekundu (MFLOPS).
Obr. 5 – Výsledky testu SiSoft Sandra 2001 CPU Benchmark
CPU Multi-Media Benchmark
Během testu dochází ke generování obrazu pomocí fraktálních výpočtů. Výpočty jsou prováděny jak s pevnou tak i s desetinou čárkou při využití multimediálních instrukcí procesoru. Výsledek testu je počet provedených iterací za sekundu.
Obr. 6 – Výsledky testu SiSoft Sandra 2001 CPU Multi-Media Benchmark
Memory Benchmark
Pomocí tohoto testu se měří propustnost paměťové sběrnice. Výsledkem tohoto testu je počet přenesených megabytů za sekundu.
Obr. 6 – Výsledky testu SiSoft Sandra 2001 Memory Benchmark