Test Radeonu R9 285 v CrossFire (XDMA)
28.5.2015, Pavel Šantrůček, recenze
Po testování GeForce GTX 960 v SLI zapojení se dnes podíváme do tábora konkurence, tedy AMD a jejich Radeonů R9 285 v zapojení CrossFire (XDMA). Bude pro nás CrossFire lepší volbou než SLI? No uvidíme!
Kapitoly článku:
Thief
Thief je v metodice díky možnosti měření Mantle. Thief je FPS hra založená na hodně modifikovaném engine Unreal Engine 3 a vytvořená vývojovým studiem Eidos Montreal. Hra spadá do programu Gaming Evolved a obsahuje podporu pro Mantle. Ve hře je obsažen vlastní benchmark, který měříme pomocí FRAPS a délka testu je 72 sekund.
Rozlišení 1920x1080
Rozlišení 2560x1440
Thief, kromě renderování přes DirectX, využívá také API Mantle. Pokud bychom brali výsledky pouze DirectX, pak vítězem by byla grafická karta GTX 960 v SLI zapojení. Bohužel pro GTX 960 zde SLI trpí na micro-stuttering, zvláště pak ke konci testu. U AMD sice micro-stuttering není tak patrný, avšak CrossFire zde zase trpí častými záseky plynulosti (stuttering). Tato hra určitě není vhodná pro použití CrossFire a ani SLI.
Nastavení renderování přes Mantle pak přináší vysoký nárůst snímkové frekvence, bohužel ale nemáme možnost ověřit plynulost. Je zajímavé, že Mantle s jediným Radeonem R9 285 přináší vždy vyšší snímkovou frekvenci, než CrossFire pod DirectX. Škálování CrossFire u DirectX a rozlišení 1920x1080 je velmi nízkých 13 %, v rozlišení 2560x1440 pak ještě nižších 11 %. Ovladače grafických karet AMD pro DirectX zde rozhodně nejsou nijak výkonné, spíše naopak. U Mantle je pak škálování CrossFire v rozlišení 1920x1080 nějakých 65 % a v rozlišení 2560x1440 zase 61 %.