Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

28.5.2009, Petr Štefek, recenze
The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena
Riddick je opět na scéně a tentokrát se vydal udělat pořádek na vesmírnou stanici Dark Athena. Hra je provozována na vylepšeném grafickém engine Starbreeze, což sebou přináší vyšší HW nároky. Podíváme se, jak si zde vedou grafické karty a některé procesory.
Kapitoly článku:
  1. The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena
  2. 1280x1024
  3. 1680x1050
  4. 1920x1200
  5. Vliv CPU
  6. Závěr
Je tomu zhruba měsíc, co se na trhu objevila nová herní pecka s Riddickem, nejhledanějším zabijákem v Galaxii, v hlavní roli. Pokud vám jsou obličej a svaly hlavního hrdiny poněkud povědomé, tak rozhodně není náhoda, protože stejně jako v předchozím díle (Escape from Butcher Bay) je Riddick avatarem Vina Diesla, který se snad pro tuto roli narodil. Ve hře je tedy spousta krve a akce, ale nenechte se mýlit, neboť většina hry je převážně solidní ruční práce a nikoli pouhé střílení, i když i tomu se zde nevyhneme. Samotná hra běží na notně vylepšeném Star Breeze engine (OpenGL) a primárně byla vyvíjena pro Xbox 360, což do jisté míry znamená, že bude velmi dobře optimalizována pro karty AMD. Současné grafické čipy AMD mají totiž s letitým grafickým procesorem Xenos v Xbox 360 docela hodně společného.

Na rozdíl od předchozího dílu je ten současný opravdu pastvou pro oči a opravdu věrně dokresluje atmosféru ponurého vesmíru plného tvrďáků, vždy připravených vpravit vám kudlu mezi žebra. Dnes se podíváme nejen na to, jak si vedou současné grafické karty, ale také na to, do jaké míry je hra závislá na výkonu procesoru.




Pro naměření The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet provozovaných na nejnovějších ovladačích ForceWare a Catalyst. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920@3,3GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x1GB paměti DDR3 1600MHz Kingston . Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200W. Pokud byste si rádi otestovali, jak běží hra právě vám , tak využijte služeb FRAPS a vhodné uložené pozice (v našem případě Kapitola 12).

Ikona Odkaz na databáziTestovací sestava
ProcesorIntel Core i7 920 2.67@3,6GHz
Zákl. deskaGigabyte ( Intel X58 s.1366)
Operační paměť RAMKingston 3x1GB DDR3 1600MHz
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Grafické kartyGigabyte GeForce 9600 GT 512MB
Gigabyte GeForce 8800 GT 512MB
Gigabyte GeForce GTX 285 1024MB
Gigabyte GeForce GTX 280 1024MB
Gigabyte GeForce GTX 260 896MB
Gigabyte Radeon HD 4870 X2 2048MB
Sapphire Radeon HD 4890 1024MB
Gigabyte Radeon HD 4870 1024MB
Gigabyte Radeon HD 4850 512MB
Sapphire Radeon HD 3870 512MB
Gigabyte Radeon HD 4670 512MB
Monitor30" LCD HP
Operační systémWindows Vista 32-bit SP1

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista SP1. Ovladače ForceWare byly ve svých posledních aktuálních verzích. Pokud byste si rádi změřili výkon vaší sestavy ve hře Red Alert 3: Uprising, tak není nic jednoduššího, než využít benchmarkovací utilitu FRAPS, která vám dá informaci o průměrných a minimálních snímcích za sekundu.


Ovladače grafických karet:
  • GeForce 185.85
  • Catalyst 9.5

Použité testy:
The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena