Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
28.12.2001, Štěpán Mrázek, recenze
Výrobce čipových sad SiS nemíval po hodně dlouhou dobu zrovna kvalitní pověst. Ovšem ty doby jsou neodvratně pryč, dnes je deska s čipovou sadou SiS jednou z nejlépe hodnocených a to i od nás.
masterpiece | 15.11.200520:39
Potřeboval bych poradit jakym nejlepšim hardwarem osadit svoji k7s5a? Jakou grafiku či procesor snese atd.
Odpovědět0  0
Dejf | 15.9.200418:25
koupil jsem si 160GB disk a je tam nejaka chyba v tom že nemužu využít celou kapacitu disku mužu tam dat max 130GB poradite mi někdo???????Kdyby nekdo neco vědel tak mi prosim napiste předem děkuji Dejf a zde je muj email David.Barton@atlas.cz
Odpovědět0  0
Zajac | 17.10.200316:52
Až do nedávna jsem si K7S5A a Durona 600 nemohl vynachválit. Procesor jsem získal starší. ­(Údajně pod ním shořela deska­). Na mé K7S5A na 133­/133 ­(1,84V­) jel stabilně celé dva dny na Win2000. Teplota nešla nad 45Celsia procák jel na 800MHz. Paměti 2x128MB DDR­(266­) s rychlým časováním. Zdroj pod P4 300W s 2 větráky,HDD,FDD,CD­-ROM ­(Otevřený Case­). Třetí den už nenaběhly okna. Jenom Win98SE z jiného disku:­( a s problémy:­(­( Oprava Win2000 se nepovedla. Scandisk, format, Boot z CD a už při kopírování instalačních souborů hlásil instalátor chyby při čtení z CD. 2000 už sem tam nedostal:­( Nastavení BIOSu na normální hodnoty nepomohlo. 98SE běží s chybami. Máte někdo podobnou zkušenost? Odnesl to jen procesor nebo kde je chyba? V PC sem měnil paměti SDR­/DDR, grafikuAGP­/PCI a tak už nevím co by:­( Snad ten procák......
Odpovědět0  0
Marek Vaverka | 25.9.200311:25
Tuhle desku jsem si koupil už loni. Protože nejsem odborník, nechal jsem PC oživit u kamaráda. Kamarád mi ho po velkých útrapách jaksi oživil. Mám W98, Duron 1200, 256M SDR, HDD 10G WD Caviar. Grafika byla ATI Radeon 7000. Grafiku jsem neustále přeinstalovával, protože stále nechodila jak měla. Nakonec jsem se rozhodl ji vyměnit za GeForce4 MX 440­-8x 64MB DDRAM. Insalace proběhla bez problémů, ale pak nastal problém s diskem. Zhavaroval systém. Disk jsem znovu naformátoval. Tváří se jako že je v pořádku. Chtěl jsem tedy provést novou instalaci, ale po naběhnutí mi hlásí chybu I­/O disku. Stejný problém byl při prvním oživování loni po koupi a stejný problém měl i jeden můj známý, který vlastnil stejnou desku, ale už si nepamatuje co provedl. Šlo jen o nastavení nečeho. Kdo mi poradí? Nechci vrážet peníze do jihého hardwaru pokud to nebude nezbytně nutné. Děkuji
Odpovědět0  0
Gard | 19.8.20030:06

Je na stazeni nejakej bios kterej zvladne 200 Gb disky? Nebo se to da resit nejakym figlem?

Odpovědět0  0
bakul | 18.3.200321:11

pokud chces nainstalovat win98Se tak pouzi pri butovani z cd krok2 butovat spodporou cd pak zadej pismeno cd-romky anajed pod wim98se pouzi prikaz setupcor a uz to jede bez problemu

Odpovědět0  0
Jan Mareš | 23.1.200318:12

Ja mam desku ECS K7S5A. Na ni Athlon XP 1700+, GeForce 3 Ti200, 256 DDR a vsechno bezi stabilne :) Tuto desku muzu jen doporucit.

Odpovědět0  0
Jan Mareš | 23.1.200318:12

Ja mam desku ECS K7S5A. Na ni Athlon XP 1700+, GeForce 3 Ti200, 256 DDR a vsechno bezi stabilne :) Tuto desku muzu jen doporucit.

Odpovědět0  0
PSBla | 2.12.200216:43

Uvazuju, ze si tuhle desku koupim, ale nikde jsem nedokazal zjistit, na jakou max. frekvenci se dostanu, resp. jaky procesor do ni maximalne muzu narvat. Nebo je snad bez omezeni. Uvazuju o XP1700,ale maximum FSB a nasobice je asi firemni tajemstvi :-)
Bla

Odpovědět0  0
leppard | 5.12.200212:02

Nacpes do toho az XP2600+, jinak je uplne jedno, jestli budes mit XP1700+ nebo XP2200+, obe CPU pouzivaji stejnou FSB a to 133MHz, kterou tato deska samozrejme podporuje.

Odpovědět0  0
keko | 15.1.20039:50

ja osobne som nemal vobec ziaden problem z touto doskou, slape ako hodinky.. instaloval som tam od 95 az po xp pro, a vsetko bez problemov. Ale v jednom inom pocitaci bol problem nainstalovat system, tak to bolo kvoli teplote procesora.. trebalo znizit na 100mhz.

Odpovědět0  0
Gandalf | 28.10.200211:08

Tuhle desku mam doma, mam na ni Athlon XP 1600+, Kyro II 64 MB atd. Je to nestabilni, furt to pada, porad naky chyby, ve 3D marku sotva 2500 bodu [1024*768*32], uz se to pomalu nechce ani nastartovat, je mozny, ze jsem zrovna schytal nakej blbej kousek, ale je to fakt nesnesitelny. Sileny, ani WIN XP kvuli te desce nejdou nainstalovat !!! FUCK - NEKUPUJTE TO !!!!

Odpovědět0  0
Marek | 29.10.200211:00

Po svych zkusenostech radim - zkontrojuj teplotu procesoru. Nebo i grafiky. Nebo i svoji ;)

Odpovědět0  0
Vili | 31.10.20029:45

No já jsem si desku taky koupil protože jsem měl doma SDRAM paměti tak jsem chtěl ušetřit abych nemusel kupovat DDR ale abych měl tu možnost na ně přejít. Začal jsem instalovat WIN XP a pořád to nešlo. Tak mě napadlo snížít frekvenci na desce z 133/133 na 100/100 (mám AT1600XP+) no a ejhle všechno šlo bez problémů. Takže potm jsem zjistil že sice deska je jako LOWEND dobrá ale kombinace s SDRAM pamětí a frekvencí 133 je asi smrtelná tak jsem koupil DDR paměti a bez problému ot funguje. Takže kdo máte tuto desku tak stejně doporučuji DDR paměti. Mě se tím ten problém vyřešil !

Odpovědět0  0
SosaK | 6.12.200215:26

No Duron neumi 133 (266) jen 100 (200) to je jeho nemenna vlastnost, jinak na mem stroji ECS K7S5A Duron800 256MB SDRAM 40GB WD-BB a Geforce2 MX400 to tuhlo pri nastaveni 100/133 po flashnuti BIOSU jede 100% na 100/133

Odpovědět0  0
Macek | 15.12.20021:23

Me jede Duron 1300 pri stejnem nastaveni OK. Udajne maji Win-XP problem s velikosti pameti nad 256MB!

Odpovědět0  0
Macek | 15.12.20021:45

Me jede Duron 1300 pri stejnem nastaveni OK. Udajne maji Win-XP problem s velikosti pameti nad 256MB!

Odpovědět0  0
Redman | 17.10.200221:08

je možné na této desce přetaktovat procesor (duron)? s tim biosem co mam se zda ze ne.

Odpovědět0  0
Skrew | 18.10.200213:21

Kdyz se mrknes na www.ocworkbench.com, najdes tam CheepoBios (overclockers' bios) a s tim to pujde. Ja osobne mam Durona 750 a provozuju ho na 1029 MHz (7x147) pri 1.925 V. Samozrejme to chce trochu si s tim vyhrat, pouhym flashnutim biosu a pentilkou (bez zvysovani napajeni primo na desce, zmeny nasobitele a vylepseneho chlazeni) jsem se dostal na 930 MHz (7.5x124). A taktovat jde i bez flashnuti biosu. Na stejnem serveru je i utilitka CHFSB, ktera umoznuje zmenit fsb na stejne hodnoty jako CheepoBios. V setupu se pak nastaveni frekvence zobrazuje jako Reserved. CheepoBios ma ale i dalsich par dobrych vylepseni a funguje bez problemu, takze neni duvod neflashnout si ho.

Odpovědět0  0
Skrew | 18.10.200213:27

asynchronni mod vubec nepouzivej, je to dokonce horsi nez 100/100. radsi si na www.ocworkbench.com stahni overclockersky bios a zkus neeco mezi 100 a 133.

Odpovědět0  0
Vážný problém - 512MB RAM | 16.10.200218:19

Zdravím všechny. Mám tento problém s pamětmi:
Nechce mi jet 512MB. Systém najede v pohodě, ale jakákoliv hra nebo třeba 3DMark 2001 SE se po pár sekundách kousnou). Použil jsem 2x256/133 SDRAM - když jsou každý zvlášť (tzn. mám jen 256MB RAM) je vše OK. Zkoušel jsem i různé kombinace slotů DIMM 1 a 2 - vše OK, ale oba zároveň zkrátka nepracují. Jedná se o paměti V-Data 256MB/133.
Má sestava: OS WIN XP PRO (bez SP1)
ECS K7S5A
AMD XP 1600+
Xabre 400 (Joytech)
HDD Maxtor 40GB 7200ot
HDD Maxtor 3,4GB (v šuplíku)
SB Live 5.1 Player
Realtek 10/100
Řadič UDMA 66/100 Kouwell
2xCD-ROM (Cyberdrive 40x ; Mitsumi FX400)
1xCD RW Teac CD-W540EK

Pomozte pls.
dolezal6@kn.vutbr.cz

Děkuji !

Odpovědět0  0
Jirka | 16.10.200213:14

Mam jinou zkušenost - nainstalovat zvukovku s WIN98 nebo WIN2000 je problem, bud nejede vubec, nebo velmi slabě - tak že ji ve sluchatkach skoro neuslyšiš. Na inst.CD k desce jsou sice ovladače, ale moc mi nepomohly, stažené z Internetu jsou lepší ale ne o moc... Tak kde je chyba?

Odpovědět0  0
Mig | 15.10.200213:52

Bude comp s touto deskou rychlejší s SDR512MB/133 nebo s DDR256MB/266??? S SDR problém nemám. Jen přemýšlím o upgread...

Odpovědět0  0
nechtěj | 16.10.20025:49

problem je nejspis v Duronu, zkus nastavit 100/133 pokud to jde

Odpovědět0  0
Trumbera | 1.10.200211:15

a co chladič, ten sis zkontroloval? teplota procesoru pres 70"C = chladic chladi jen napul protoze je otocenej.

Odpovědět0  0
Honza | 8.10.20028:55

Patrně vadná paměť.Někdy stačí jen snížit frekvenci ze 133 na 100

Odpovědět0  0
Standa | 8.10.200210:33

Zdravim,
tuto desku jsem si koupil asi pred mesicem. Protoze jsem cetl nektere Vase poznamky o tom, ze deska nekdy nejede s 133SDRAM a na DDR jsem nemel penize, koupil jsem si alespon znackove. To me ale vubec nepomohlo. Mam Duron 1200 MHz, 256MB 133SDRAM a system Win XP Proff. English (+GeoForce2MX400+modem Well+TV karta TView99). Deska se me pri nastaveni pameti na 133MHz okamzite kousne pri zobrazeni nabidky na prihlaseni uzivatele. Zkousel jsem tam dat pameti 133 z jineho pocitace, nepomohlo. Dalsi problem, ktery mam, je ten, ze me casto po spusteni pocitace zvukovka zvlastne chrci (deformovany zvuk) a pomuze pouze odebrani ovladace s tim, ze si ho tam system znovu doinstaluje - i kdyz je to ten samy ovladac. Toto mi zacala deska delat az v posledni dobe. Pokud mel nekdo podobne problemy a podarilo se mu je vyresit, mohl by poradit? Diky.

Odpovědět0  0
Marek | 23.9.200212:55

koupil jsem pred tydnem tuto desku s duronem 1200. absolutni problem nainstalovat okna. za prubezneho meneni pameti, taktovacich frekvenci a vymenovani grafiky mi me nabootujou do nouzovyho rezimu a v nem jedou. jinak to zkonci s chybou naruseni ochrany. opravdu je mozny ze toto muze byt disfunkci s procesorem?

Odpovědět0  0
Honza Drobnik | 1.10.200211:09

Mam podobnou zkusenost s Duronem 1200MHz.

Odpovědět0  0
suicidle | 21.9.20029:02

videl som ako na tejto doske chce kamos nainstalovat Win98SE a WinME ale ako nahle sa ma pred instalovanim spustit scandisk pocitac skonci. Samostatnim prikazom scandisk ide spustit. Jedine WinXP sa mu podarilo nainstalovat tak neviem ci je to ta IN doska.

Odpovědět0  0
Ladik | 7.9.200212:36

Vážení,prosím o radu v koupi zakladní desky nebot jsem
začátečnik,potřebuji bezproblémovou vyzkoušnou desku.
Dekuji za pomoc. Ladik.
Nosaj@seznam.cz

Odpovědět0  0
Ladik | 6.9.200220:46

nevím co si myslet

Odpovědět0  0
Tonda | 22.2.200223:54

Vymaž CMOS - jumprem JP4. Pak jej vrat zpet.Najede ti default nastaveni.

Odpovědět0  0
David | 22.2.20028:56

Mám PC s ECSK7S5AL, Duron 950 MHz, DDR 256 MB. V BIOSu jsem přepsal CPU Frequency ze 100/100 MHz na 133/133 MHz a od té doby se počítač nerozběhne. Poradí mi někdo jak problém odstranit. Předem díky.

Odpovědět0  0
Tonda | 13.2.200211:30

Ja jsem pro rodice sestavil levny pocitac s deskou ECS K7S5AL, 256MB 133SDRAM, 950Duron, starsi 8GB HDD. A hned ze zacatku instalace systemu se vyskytovaly problemy. Uz se tady v diskusich toho psalo dost - samovolne resety, tuhnuti pocitace, problemy s instalovanim grafickych karet. Ale to tuhnuti bylo opravdu velice caste. do cca 5min pocitac pravidelne ztuhnul. Vyresilo to az snizeni frekvence sdram na 100mhz. Ted uz to beha vcelku dobre. Zkousel jsem take DDR SDRAM 2100 a ty bezely bez problemu - a to i pri nastaveni 133mhz frekvence. Dal jsem absolutne nepochodil s nainstalovanim starsich PCI grafickych karet. Hold u tyhle desky musi mit clovek vsechen hardware novy a pekne si s ni pohrat. A taky asi bude nutne mit dost silny zdroj ve skrini - minimalne 250 w a spis vice - protoze me pripada, za tahle deska je hodne nechylna na vykyvy v dodavce elektriny. Ale za tu cenu si myslim, ze je to dobra deska - i pres to, ze jsem uz mel v ruce kladivo a chtel ji rozmlatit :-)

A jeste zkusenost meho kamose - ten do tyhle desky dal staricky 200MB HDD a od te doby mu proste zmizela jedna "ksanda" v biosu - byl videt jenom primarni radic. - Pomohl az reset CMOS.

Odpovědět0  0
Peto | 31.1.200210:18

Na strankach ECS su nove drivery na sound.DOsku mam 1 mesiac,zatial ziadny problem.

Odpovědět0  0
eric.lee | 3.11.200512:33
Zdravim, viem ze toto je niekolko rokov stare, takze ti to mozno ani nedojde. Na strankach ECS nemozem najst presne tu istu dosku....teda je tam len K7S5A... nie AL .... Vies mi poslat driver na zvukovku pod XPcka ? Vobec to nemozem rozchodit. Dik
Odpovědět0  0
Zux | 16.1.200217:59

Problem je v Detonatorch XP 23.11. Staci je odebrat a nainstalovat starsi verzi 21.83. Diky foru na www.ocworkbench.com! (Nezapomenout potom preinstalovat DiretX.)

Odpovědět0  0
Zux | 16.1.200212:07

Tuhle desku mam uz asi dva mesice s D700, GF2 MX, 128MB DDR Samsung a komp nespadl ani jednou. (Zapnuty temer porad.) Jediny problem mam se zvukem pod DirectX. Po nekolika vterinach se zvuk kousne. Pod GL (Quake3,...) je to v pohode. Asi to chce zvukovku, ale jestli nekdo vi, co s tim, tak prosim poradte. Dik!

Odpovědět0  0
bobo | 11.1.200220:14

mam uz tutto dosku par mesiacov a vsetko zatial bezi OK iba mam problem s vypnutim pc pretoze pred novym spustenim pc musim najprv pc odpojit od siete a zapnut
blikne dioda hdd a az potom znova zapojit a vsetko je ok skusil som uz vselico ale zatial nepomohlo
inak za tie peniaze je to v pohode

Odpovědět0  0
JirkaH | 12.1.200211:46

sezen a kup bigtower od Eurocase - maji bud 5 nebo 6 5,25" pozic, vse plne vyuzitelne. Kdyz je na compu neco potreba udelat,vubec zadnej problem. Navic tam byva 300W zdroj.

Odpovědět0  0
finky | 13.1.200215:43

Na case moc nezalezi?
Skopírovano z tvfreak.cz

Toto rušení pochází z napájecího zdroje ATX vlivem přetížení. Tato "chyba" se začala projevovat u PC, které jsou osazeny procesory řady AMD K7(Duron, Athlon). Možná, že se chyba vyskytuje i u procesoru fy. Intel PIII, ale bohužel neznám nikoho, kdo má dost zbytečných pěněz na jeho koupi.

Co je vlastně přetíženo ???
Jak jistě víte, všechny novější procesory pracují s napětím méně než 2V. ATX zdroj disponuje ale jen +/-12V, +/-5V a v neposlední řadě napětím +3.3V. Napětí pro procesor je vyráběno z +5V. Základem přeměny napětí je pulzní měnič, který má sice vysokou účinnost, ale bohužel jeho sekundární produkty jsou pulzní rušení zpět do celého systému a to jak po cestě vodičů, tak i radiové záření a to až do pásma FM - toto rušení je ale zanedbatelné.

Trochu matematiky pro vyjasmění situace:
Máme k dispozici běžný 200W zdroj, na jeho štítku je ale napsámo 5V/20A (většinou).
V technické dokumentaci o procesorech AMD K7 je psáno: Athlon/800 Mhz je napájen 1.6V, ale spotřebuje cca 40W elektrické energie, u procesoru 1GHz je to již 55W - to platí i pro přetaktované procesory (Duron má spotřebu asi o 5-10W nižší, kvůli menší cache).
Účinnost měniče z 5V na 1.6V resp. 1.8V je vzhledem k jeho nízkému napětí asi 90% (měniče pracující s vyšším napětím mají účinnost obvykle 95%).

A nyní Ohmův zákon:
Varianta a) 40W - 5V zdroj musí dodat 40W / 0.90(účinost - napětí procesoru není podstatné) => cca 44W, vypočteme proud: 44W/5V = !!! 9 Ampérů !!!, a to nepočítám Harddiky, CDROM, Karty a jiné věci, které také využívají napájení 5V.
Varianta b) 55W vychází proud něco přez !!! 12A !!!.
Bohužel toto jsou holá fakta a firma AMD se netají tím, že je nutné použít výkonnější napájecí zdroj(minimálně 250W).
Poznámka autora:
Shrnutí spotřeb na napájecí větvi +5V u běžného PC: Duron 700@1000(cca 11A), 2xHDD(psáno 1A), 2xCDROM (1A + 2A vypalovačka) + ostatní karty odhadem asi 1-2A. Celkem: asi 18A - to již zdroj "mele" z posledního.
Při snižování frekvence procesoru a zároveň napájecího napětí procesoru z 1.6V až 1.45V@500Mhz(snížení spotřeby) se již rušení v obraze téměř nevyskytuje.
Odstranění:

Koupě silnějšího zdroje, např. 300W - investice cca 1200,- bez DPH. Ještě v obchodě si zkontrolujte štítek s parametry zdroje - nás zajímá proud na 5V.

Inu dnes při koupi výkonného počítače nestačí koupit jen základní desku, procesor a grafiku, ale je potřeba začít o základů: pořádnou bednou se silným zdrojem a dobrým chlazením.

Odpovědět0  0
hermo | 10.1.200217:15

PODLA MôJHO NAZORU DOBRA DOSKA.MAM JU NAMONTOVANU TRETI TYZDEN COMP V KUSE ZAPNUTY A ŽIADNY PROBLEM.

Odpovědět0  0
Honza | 9.1.200214:27

Chtel bych se zeptat nekoho ,kdo tu desku ma jestli se da menit napeti procesoru ,frekvence s nasobicem procesoru a jak moc.Slysel jsem ze umi stabilne 150 a sotva 166.Je to pravda?Dik za nazory.

Odpovědět0  0
Pierce | 6.1.20020:24

Prosim o radu, i kdyz trochu odbiha od tematu. Existuje nejaky ne moc drahy case, ktery ma 4 pozice pro 5.25" a lze vsechny tyto pozice vyuzit. Stacil by i case se 3 pozicemi taktez plne vyuzitelnymi. Eurocase 401 me fakt nastval.

Odpovědět0  0
David Kotyza | 7.1.200221:03

Cemu rikas "ne moc drahy case" ?? :))
Vetsina bigtoweru ti dneska umozni min. 5x 5.25" otvoru.
Ten muj je uplne obycejnej a uz ho mam asi tak rok.
Na case moc nezalezi (z hlediska vykonu samozrejme :))

Odpovědět0  0
Petr Vala | 7.1.200223:16

Postavil jsem nekolik pocitacu s pouzitim teto desky, vcelku hodne mych znamych ji taky pouziva, ale vzdy s Duronem. Jeden znamy ma Athlona 1,2 GHz. A taky ma velke problemy s funkcnosti celeho pocitace. Ze by byla chybka v procesoru?

Odpovědět0  0
Petr Vala | 7.1.200223:37

Muhehehehe - tak u tohoto prispevku jsem se zase pekne pobavil. U mnou kupovanych desek ECS byla nalepka o doporuceni Tom's Hardware.

Odpovědět0  0
Marek Kocan | 5.1.200219:22

Zdravim a mam nasledujici problem - (Duron 850). Po instalaci XP HE se mi spatne vykresluje nabidka start, nekdy trhane, nekdy rozviji, jindy vyskoci, bez ohledu na nastaveni efektu. Je to dost pomale a rusive, zkusil jsem uz takrka vse (instalace driveru desky, karty), povyhazovat zarizeni (teplota procesoru SYS cca 32 stupnu, CPU 60 az 64), chova se mi to divne. Jinak mi behem tri dnu plne prace vytuhla jen jednou, takze spis spokojenost. Nevite nekdo, cim by to mohlo byt (slaba grafika bych nerekl, na CL366 v pohode). Jo disk je ATA/1000 40 GB SG. Diky, odpovedi pripadne i na mail, dik.

Odpovědět0  0
Pierce | 6.1.20020:19

Podobný problém měl kamarád s Duronem na 750 MHz, po nainstalování grafiky, hardu...., PC zapnul a Duronek naběhl jen na 500 MHz. Ale chyba desky to neni. Stačilo jen vyresetovat CMOSku, a pohoda. Trošku blbla zvukovka (opozdeni zvuk pri hrach), ale i to je uz v poradku - integrovana se vypla a koupila se nova. Nekde jsem cet, ze jsou problemy i s urcitymi modemy, ale Askey beha v pohode. Dulezite je nespechat a se vsim si poradne vyhrat!

Odpovědět0  0
Chuanito23 | 5.1.200216:15

ECS desky jsou tak do kanclu pro nejakou krysu. Ale na hry a stabilni pretaktovani potrebujete ASUS nebo EPOX. Levnejsi verze ECS jsou fakt jen pro word a brousovani.
Zkuste www.tomshardware.com, tam mate srovnani asi 12 desek pro AMD.
Abit delal dobry desky akorat tak 440BX (BE6-2) jinak bych radsi pomlcel.

Odpovědět0  0
Tom Bianski | 3.1.200212:28

Prošli mi pod rukama desky jako abit KT7, KT7A-RAID, MSI K7T266 Pro2, atd.. , ale rozhodně souhlasím s názorem, že jsou to vyhozené peníze. Ty desky jsou opravdu hodně drahé a výkon SIS735 je vynikající (hlavně bych pochválil řadič)
Hlavní výhody ABITu jsou jen přetaktování - v době celeronů přetaktovaných z 600 na 900 (ještě jeden mám) to možná mělo smysl, ale dnes pokud to zrovna nenacpete do ledničky tak to stejně příliš přetaktovat nejde. Testoval jsem 2 sestavy s K7S5A a pracovali výborně. Výše zmíněné resety při běhu jsem zažil i na ABITech i MSI - příčin může být mnoho - někdy je to problém nastavení biosu, často problém přetaktování, někdy za to mohou jen winy.
Desku doporučuji - za tu cenu je fakt super.

Odpovědět0  0
lok | 3.1.200210:46

Jsem zastance toho, ze je lepsi koupit lacinejsci desku (napr ECS) nez mnohdy zbytecne predrazenou. Za usetrene penize se pak da pocitac zrychlit jinak.
Ale dle vlastnich zkusenosti s temito deskami bych koupi K7S5A od ECS rozhodne nedoporucil pro caste problemy s temito deskami:
- nekompatibilita s nekterym HW (s nekterymi modemy se vubec nerozebehne)
- nahodne resetovani pocitace (hlavne pri pristupu k Internetu pres modem)
- caste tuhnuti pocitace (nejen pri hrani her)

tyto problemy se tykaly asi 30% pocitacu s touto zakladni deskou (zmena ostatniho hw nepomohla)

Z vlastni zkusenosti bych doporucil jine desky od teto firmy

K7VZA - pro SDRAM - naprosto bezproblemova deska !!!!!
K7VTA - pro DDR RAM - bezproblemova deska


Odpovědět0  0
Zdenek | 2.1.200214:33

Zajimalo by me proc se tahle spickova deska za par penez obcas sama resetuje. Stava se to po pripojeni na internet , nekdy pri tahani dat po siti a nekdy zcela nahodne. Uz jsem vymenil vsechno : Pameti , grafiky ... vse odzkousene a otestovane v jinych deskach ABIT kt7A a Aopen AK73 pro(A) . Dik za pripadnou zkusenost. Jinak je to deska rychla , ale svou rychlost si zrejme kompenzuje obcasnymi restarty. Overeno na nekolika kusech.

Odpovědět0  0
Mulder | 2.1.200217:59

Mne to dela na druhym pocitaci zridka pri paleni. Podle zkusenosti jednoho znamyho je tahle deska hodne nachylna na zmeny napeti v siti. Muze to byt i hodne maly pokles! Jinak nevim :/

Odpovědět0  0
Immanuel | 2.1.200214:32

Moc by mne zajimalo, proc - stalo se mi v jednom pripade ze 3 u ECS K7S5AL{an}
Ze pri prochazeni adresarovou strukturou we win exploreru - zatimco mi hralo DVD od Liteonu mi divne chrastilo ve sluchatkach, cim se to da odrusit.

Odpovědět0  0
Dusan | 2.1.200210:04

Kupil som pred par mesiacmi dosky ECS K7S5A, mam ale na nich Durony 700/750 Mhz, SDRAM alebo DDR. Pocitace bezia stabilne bez problemov /skoda, ze nemam na vyskusanie s Athlon 1 - 1.33 Ghz/. Pre W98 sa driver pre IDE radic neinstaluje /je to pisane niekde aj na strankach SiS/. Pouzije sa povodny. Teraz som kupil aj verziu s LAN, co si myslim, ze sa viac oplati - pouzitim internej LAN sa usetri jeden PCI slot. A zatial slape spolahlivo a bez problemov. Kupil som ich po dobrych skusenostiach so stabilitou SiS730 na doske PCCHIPS M810LMR.

Odpovědět0  0
Zdenek | 2.1.200214:11

Taky jsem se nechal nalakat a nerozjel jsem ji s modemem motorola.Deska se vzdycky zresetovala pri pristupu na inet.

Odpovědět0  0
Pretorian | 2.1.200218:10

Kolik už jsi vyzkoušel desek, že můžeš takhle argumentovat ?. Já už jsme měl pod rukama desítky tak můžu porovnat která je lepší a horší.
ECS desek už jsem použil alespoň 15 - a na reklamaci šla jenom jedna. Abity jsme měl dva a voba byli na hov.. a šli pryč.
Pořád mně udivuje jak někteří lidé uvažují - vždyť pokud budu alespoň trochu počítat tak cena desky Abit KR a Duronem 1000 je o 200 kč Bez Dph (7300) vyšší než kombinace ECS K7S5 a Athlon XP 1600 (7100)!!!!.
Ať mi nikdo nevykládá, že díky Abitu má za stejnou cenu lepší a výkonnější ( a při přetaktovýní Duronu stabilnější) systém.
Ono totiž přetaktovat Durona na 1200 -1300 Mhz je sice hezké , ale kde je výkon oproti Athlonu XP 1600 :-)))
Rěkl bych, že hlavní důvod proč se objeví více problémů s lacinými deskami je prostě to, že se jich prodá daleko víc. (kdo jezdí nakupovat do velkoskladů ví, které desky jsou stále vyprodané a které leží na skladě ).
Když už chce mít někdo záruku kvality ať šáhne po Solteku nebo MSI - s nima jsem v životě problém neměl a jsou vždycky o cca 2000 Kč lacinější než Abit a jsou stejně dobrý ne-li lepší.

Odpovědět0  0
Jaro | 2.1.20021:58

- čítal som recenzie na nete a hneď som bežal do obchodu ju kúpiť = najvačší omyl
- prvá po pokuse o rozchodenie úplne vypovedala službu, pri reklamácii mi technik oznámil, že niečo podobné ešte nevidel - doska funguje s Duronom, ale s Thunderbirdom ani nepípne, prepokladal som , že ide o náhodu
- druhá /tá vyreklamovaná/ sa rozbehla v pohode, ale prekvapenie prišlo keď som nainštaloval Need for Speed 5,alebo Commandos 2 - neustále to padalo - vyskúšal som všetko, iné ovládače, Win98 aj 2K, nový BIOS - pomohlo len nastavenie na 100/133, takže gigový thunderbird bežal len na 750 MHz, idem to reklamovať druhý krát a pýtať niečo s čipsetom VIA

Odpovědět0  0
Zdenek | 2.1.200214:17

Abity chodi vsechny , ale tahle novinka je sice rychla , ale pro normalni praci to neni.

Odpovědět0  0
Gregcooler | 1.1.200220:20

Ten sice nepřipomíná Jiráskov !i! knihy, ale...
Chápu, že občas nějaká ta chyba uteče, ale tohle opravdu "bije" do očí.
Jinak je článek poměrně kvalitní, ale podle mého názoru trochu opožděný - K7S5A, nebo její verze L je už opravdu nějaký ten týden k dostání...

Odpovědět0  0
ZdeNek | 2.1.20020:43

no ja na ni mam geforce3 a 2*256 MB DDR (266) ---> zadnej problem a rychlost je opravdu dobra ... v 3dmark2001 1024*768*32= 7450 .... na MSI s Via KT266a jen + 200 bodu tj za cenu druhe DDR jen 200 bodu ... opravdu bys sis koupil MSI s Via KT266a ???? ja teda ne !!

Odpovědět0  0
Petr | 31.12.200111:36

Mám tuhle desku skoro 2 měsíce (s lan), XP1600+. Jsem s ní spokojen a na rozdíl od předchozího MSI s chipsetem VIA je mimořádně stabilní. Za ty peníze jsem to bral jako pokus - v případě problémů je lepší vyhodit 2,5 tisíce než 5,5.
Deska mě opravdu příjemně překvapila, je stabilní, výkonná, má všechno, co reálně potřebuji. Běží v režimu 133/133, lan v pohodě.

Jediný, co bych oželel, jsou SDRAM sloty. Podle mě jsou na nic, taková deska se má stejně provozovat s DDRAM.

Odpovědět0  0
Vlada | 31.12.20017:51

Tuto desku (bez "L") jsem zakoupil již před 2 měsíci, jela pod W98SE, W2K, a dnes pod XP. Vše běží naprosto bez problémů s mým Duronem 750. Při instalaci všech těchto OS nikdy nenastal žádný problém. Výkon s DDR pamětí je taky velice solidní. Tato deska je opravdu velmi dobrá - poměr výkon/cena se s Abitm nebo MSI nedá vůbec srovnávat.

Odpovědět0  0
Jirka | 30.12.200118:57

potřebuji poradit, jak se má správně nastavit bios pro desku ECS K7s5a,jsem začátečník
Zbytek sestavy:Duron 800
256 SDRAM
Ge force 32MB 400 Inno
HDD Samsung 20GB

Odpovědět0  0
phanatic | 1.1.200212:59

nechápu, jak někdo může tvrdit, že mu ABIT chodil blbě. Pokud je to skutečně pravda, tak jste akorát vyjímky co potvrzují pravidlo. Anebo vám spíš prodali nějaký xkrát reklamovaný nepovedený šunt.

Odpovědět0  0
Elit | 30.12.200117:23

Ach jo. Opet jsem se presvedcil, ze kdyby ASUS nebo ABIT prodavali ponozky, tak by se nasli lidi, kteri by je koupili i za 1.000,- Kc/par.
Proste pokud ma firma dobry jmeno, tak proda cokoliv....
Porovnavali jste nekdy vykon ASUS a ECS? Jak velky je to rozdil? 5,10,15 procent? Kolik z Vas ten svuj pocitac VUBEC vyuzije? Vyuzije uplne do dna? Pokud je to 10% z Vas, tak je to hodne!
Ale tohle Vam clovek nevymluvi. Dnesni rozdily jsou tak minimalni, ze pokud pracuje standardne (napr. pouzivani Office, nejaky hry atd.), tak to skoro vubec nepoznate. V mym PC drime Athlon XP 1800 na zakladni desce ECS K7VZA a jelikoz jsem svuj pocitac nevypnul dva a pul mesice a vetsinu casu bezi Athlon na plnych 100%, tak jsem konecne nasel vyrobce, ktery udelal desku, ktery se po strance spolehlivosti nic nevyrovna (delam v oblasti videa). Zda se mi jako naprosta debilita cpat do uplne stejny desky (vetsina desek dneska pouziva chipset VIA, tzn. ze vsechny desky pracuji na stejnym principu = skoro stejny vykon) nejakymu vyrobci hromadu dalsich penez zbytecne.
Az prijde ABIT nebo ASUS s vykonem, ktery bude o 100% vyssi, tak pak teprve zauvazuji o koupi. Ale vykonnosti rozdil 5%? Nejsem blazen.
To si radsi za cca. usetrenych 4.000,- Kc koupim Hercules Game Theatre nebo neco podobnyho.
A pouziti SDR misto DDR pameti? Jednoduche. Dle zkusenosti jsou DDR vykonnejsi asi tak o 7%! Vetsinou je ale tento vykon neznatelny. A jeste ke vsemu velka cena. Kdepak.. zbytecna ztrata... to si radsi koupim 1 GB SDRAMu a vse bude krasne rychle slapat..

Odpovědět0  0
Tomik_one | 30.12.20018:26

Jaká je tedy ta frekvence, jakej procák od AMD tam můžu až strčit ?

Odpovědět0  0
phanatic | 28.12.200120:35

Na podzim jsme koupili tuhle desku (akorát verzi bez LAN)jako upgrade bratrova počítače. Byl jsem na to dost zvědavý, sám mám Abit KT7A a dumal jsem o upgrade na nějaké DDR řešení. Cena naprosto skvělá, za slabých 9000 Kč včetně DPH jsem si odnesli desku + Athlon 900Mhz + chladič + kejs s 250W zdrojem + 256 MB značkové DDR RAM.

Instalace zcela v pohodě. Vše běželo na první pokus a s ničím nebyly problémy.
Benchmarky více než zajímavé (při ompimalizaci časování pamětí daleko větší propustnost pamětí než udávají benchmarky na různých serverech). Potom jsme flashnuli "ladičský" BIOS a popostrčili FSB ze 100 na 112MHz (přetaktování CPU z 900 na 1010Mhz). Vše opět běželo jako vínko. Na 124Mhz je to ale už nestabilní (BIOS neumožňuje zvýšit napětí čehokoliv). Zkoušel jsem i grabování z TV karty (ATI TV Wonder) pod W98 i XP a běželo to opět výborně.

Ale jsou i problémy:

Zaprvé, Windoze někdy sletí během bootování s hláškou "chyba ochrany systému" či tak něco. Nezáleží, jestli je stroj přetaktován nebo ne, nezáleží na verzi Windows (akorát XP zatuhnou bez hlášky ;), přitom ale po naběhnutí se nikdy nestalo, že by něco ztuhlo (až na vyjímku viz dole). Někde je tedy nějaký bug.

Zadruhé, občas, když se tahá něco hodně velkého přes síť (řádově jednotky GB), tak počítač ztuhl a zresetoval se.

Katastrofa je ale přiložené CD, obzvlášť jakýsi driver pro IDE, který
po nainstalování do Win98, SE i W2k tak všechno rozbordelí, že se Windoze musí reinstalovat ! Navíc nechápu k čemu ten driver je, když i bez něj je výkon disku (Quantum 30GB ATA100, 7200ot) špičkový.

Taky mě poněkud nezaujal reálný výkon v enkodování DivX4 (což je jediná oblast používání PC, kde ten výkon opravdu potřebuju). I přes to, že můj stroj má jen Athlon 750@915Mhz a 128MB SDRAM, tak při srovnání s touhle deskou s Athlonem 900@1010Mhz a 256MB DDR byl rozdíl v časech nula nula nic. Z toho je vidět, že benchmarky jsou věc jedna a praxe věc druhá.

Tedy shrnuto a podtrženo ta deska je fakt hodně dobrá, ale za svůj ABIT bych jí teda rozhodně nevyměnil i když je jen s KT133A.


Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 29.12.20019:33

Nesouhlasím, kamarád má doma zvukovou kartu SoundBlaster AWE64 na kterou nedá dopustit a druhý kamarád to samé. Mají ji snad po upgradu vyhodit?

Mě už to bolet nemusí, já žádnou ISA kartu nemám. Jenže jsem starou zvukovku taky musel dát do skříně a používám teď integrovanou.

Odpovědět0  0
Pretotian | 29.12.200115:59

Problém je v tom, že čipset má potíže u procesorů Athlon 1000 - až 1333. Jak jsem dočetl chyba je v nějakých odporech na desce které pak zapřičiňují špatnou práci pamětí. Tento problém není pravidlem, nicméně dle ohlasů na internetu k nemu dochází především u procesorů AMD 1200 a 1333. Vyýrobce již byl prý na tyto problémy oficiálně upozorněn a tak se doufán dočkáme nějakého update který snad tuto chybu napraví (nebyly podobné problémy s VIA čipsety ?? :-(()
To jestli máte vadnou desku se dá zjistit údajně tím, když se stáhne frekvence procesoru i pamětí z 133 na 100.
Já osobně jsem již vyzkoušel nekolik exemplářů K7S5A a nikdy jsme neměl žádné problémy - za ty prachy není co řešit.
Osobně radím do těchto desek dávat pouze AMD Athlon do 1 Gh (je odskoušeno, že by k problémům nemělo docháze), Durony a Athlony XP (sám mám XP 1600 na této desce a vše je OK - navíc by se právě u Athlonů XP neměly problémy objevovat.
PS - s tím vychvalování Abita už mě pěkně ser.. již jsem totiž s touto deskou měl také své zkušenosti ( 2x reklamace , nestabilita ) a nakonec jsem ji radši prodal - jen mě mrzí že jsme za údajnou "kvalitu" vyhodil skoro sedm litrů :-))

Odpovědět0  0
Pretorian | 30.12.200110:20

Suhlasim s tebou, aj ja som mal ABIT KT7A, a ta doska je na p... (prd)
Kupil som ECS a vsetko je vporiadku. Skoda ze si nezverejnil mail, ale mozno odpises na moj.

Odpovědět0  0
bodyia | 28.12.200120:31

No nevím, s touto deskou jsem měl taky co do činění, s procesorem 1,2 GHz a 256 MB DDRAM byla totálně nestabilní, padala, kdy se jí zachtělo, instalaci W2000 nešlo vůbec uskotečnit... Nevím, možná byla chyba na desce, ale s podobně drahou deskou K7VTA3 od ESC v VIA 266 všechno fungovalo a funguje bez sebemenčích problémů. Mám rád novinky, ale u SIS budu i nadále opatrný...

Odpovědět0  0
Pavel Kukačka | 28.12.200116:47

ISA je minulost uz skoro 5 let!!!
Absence ISA slotů je naopak plus, rozhodně lepší mít 6 PCI než 4 PCI + 2 ISA, ne?

Odpovědět0  0
Chuanito23 | 28.12.200112:39

Spíš než tenhle bulšit ECS, bych uvítal recenzi epoxu nebo nových desek s čipsetem Nforce. Sám bych si chtěl koupit asusovou verzi A7N-E, která prý umí hard. dolby digital a hlavně ma kartičku do ANR slotu, která mi umožní propojit integrovanou zvukovku jak s analogovejma bednama(DTT2200) tak s novješíma s digit vstupem. Verze od MSI ji asi nemá a proto mi digit vystup v kobinaci s dtt2200 je naprd. Docela by mě zajímalo jak to vlastně je. Hlavně jak je to tam s tím 128 bitovým přístupem do paměti. Prej bych měl mít 2x256Mb abych využžil tuhle fíčru.

Odpovědět0  0
Jakub | 28.12.200110:25

....proč se všude pořád cpou do popředí médií o IT desky od ECS.Vždyt třeba známému se stalo,že byla nekompatibilní s HW(nerozjela se) s interním modemem (Microcom). Kdy už to konečně český človíček pochopí,že šetřit na desce nemá cenu?Já osobně si koupím Abita nebo MicroStar,proč bych měl na něčem tak zásadním jako je základní deska šetřit? Prostě nemám nervy na to, abych si kupoval levné základní desky a potom akorát pozoroval jak mi něco padá či je nekompatibilní....:-((

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 28.12.200110:47

Můžete trošku konkrétněji s tou kritikou? Já jsem s ní maximálně spokojený a zatím jsem nanašel jediný problém.

Odpovědět0  0
Václav Štekl | 28.12.200110:57

Protože se dají (skoro) za cenu 1 MSI nebo Abita koupit 2 desky ECS s chipsetem SiS735. Problem u těchto desek je v kompatibilitě. Mě se nepodařilo na dvou exemplářích rozchodit Athlona 1,2 GHz a při tom na nich bez problémů chodil Athlon 1,4 GHz. Nedokázal jsem to vyřešit - zkoušel jsem opravdu všechno (měnil jsem všechno co se dalo - RAM, VGA, HDD, el.zdroje, flashoval BIOS jako blázen a stejně nic nepomohlo). Na jedné z těch desek mi chodí Athlon XP 1700+ jako po másle - teda na Win98SE (WinXP jsem nezkoušel). Testy Sandry u paměťové propustnosti dělají 794/826 s DDR Kingmax a Athlon XP 1700+.

Odpovědět0  0
Michal Kubeček | 28.12.200110:59

Nekompatibilita je z prinicipu záležitost symetrická. Bez podrobnějších testů nemůžete mít jistotu, že je na vině opravdu základní deska a ne modem (interní modemy jsou (až na několik čestných výjimek) kapitolou samy pro sebe). A známost značky o ničem nevypovídá. Mohl bych vám dlouze vyprávět o chybách v driverech k nejrozšířenějších typech tiskáren HP, které přidělávají programátorům práci s jejich obcházením.

Odpovědět0  0
Red Devil | 28.12.20018:19

Proč je deska testována jen s pamětmi SDRAM a ne s DDR. Zajímalo by mě pak srovnání výkonů čipsety s VIA KT266 a KT266A. A jestli se vyplatí pro "normálního" člověka kupovat desky s těmito čipsety.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 28.12.20019:16

K těm čipsetům KT266 a KT266A, tuto recenzi plánujeme no novém roce. Jinak s těmi DDR máte pravdu, bohužel jsem je ale tehdy neměl k dispozici. No a teď už zase nemám tu grafiku :o(. Testy doplním, hned jak se v redakci oboje sejde.

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.