Tváří v tvář: 144Hz Asus vs. AOC
29.7.2013, Pavel Kovač, recenze
Pokud se chystáte koupit nový monitor pro hry, tak jistě hledáte hlavně takový, co má dobrou odezvu, nízký inputlag a třeba něco navíc. A právě to navíc je často 144 Hz. Dnes se podíváme na dva herní monitory a postavíme si je pěkně proti sobě.
Kapitoly článku:
- Tváří v tvář: 144Hz Asus vs. AOC
- Souboj ve hrách
- Kde teče červená a kde stříbrná?
- Podsvícení, kontrast a průsvity
- Pozorovací úhly, regulace podsvícení a spotřeba
- Finální souboj
V této kapitole se podíváme na vlastnosti, které přímo neovlivňuje výrobce, ale obvykle vycházejí z použitého panelu. Vzhledem k tomu, že je v obou případech použit stejný panel, tak se dají i očekávat obdobné výsledky. Ale nepředbíhejme, třeba nás překvapí.
Podsvícení je vždy otázkou konkrétního kusu. Pokud koupíte dva stejné monitory, nemusejí mít stejné podsvícení. Budou ovšem velmi podobné, pokud tedy chytnete stejnou sérii panelů.
Na první pohled jsou podsvícení hodně obdobné. Oba mají lehce zvlněnou plochu. AOC má navíc horní stranu trošku více zvedlou, ale zase nemá tak rychlé propady. V řeči čísel je podsvícení Ramba na 30% a Terminátora na 19%. Výpočet je hodně citlivý na rychlé změny, a tak je Asus více postižen.
3:6
Velmi důležitou vlastností je také kontrast, který ve hrách dělá divy. Je to opět vlastnost, která hodně vychází z použité technologie a použitého panelu. Tedy stejně jako podsvícení. Zde však nebudou tak velké rozdíly.
AOC získal v průměru 876:1 kontrast a Asus 825:1. Vidíte, že jsou si opravdu hodně podobní a lze to hodnotit jako plichtu. Rozdíl 50:1 okem nikdy neuvidíte. Každý tedy získává po jednom bodu.
4:7
Schopnost schovat se ve tmě byla pro Ramba vždy docela důležitá. Naopak terminátor šel vždy přímo na věc. Jak si tedy poradí monitory při hraní her ve tmě?
Zde je to opět plichta. Původně jsem chtěl grafy dát pěkně přes sebe, ale křivky se téměř překrývají. Rozdíly jsou opravdu minimální a nemáte šanci si jich okem nikdy za žádných okolností všimnout. Oba tedy získávají bod.
5:8
A poslední sledované téma této kapitoly budou průsvity.
Z grafů je asi všem jasné, že malinko lépe na tom je Asus. Ale opravdu jen malinko. Trpí totiž viditelným průsvitem v pravém horním rohu. Zde je jas zkrátka podstatně vyšší než ve zbytku monitoru. Naproti tomu AOC má průsvity na více místech, ale jsou menší, resp. méně viditelné. Přesto je jich víc, a tak si vysloužil Terminátor jeden bod k hodnocení.
6:8
Podsvícení
Podsvícení je vždy otázkou konkrétního kusu. Pokud koupíte dva stejné monitory, nemusejí mít stejné podsvícení. Budou ovšem velmi podobné, pokud tedy chytnete stejnou sérii panelů.
Na první pohled jsou podsvícení hodně obdobné. Oba mají lehce zvlněnou plochu. AOC má navíc horní stranu trošku více zvedlou, ale zase nemá tak rychlé propady. V řeči čísel je podsvícení Ramba na 30% a Terminátora na 19%. Výpočet je hodně citlivý na rychlé změny, a tak je Asus více postižen.
3:6
Kontrast
Velmi důležitou vlastností je také kontrast, který ve hrách dělá divy. Je to opět vlastnost, která hodně vychází z použité technologie a použitého panelu. Tedy stejně jako podsvícení. Zde však nebudou tak velké rozdíly.
AOC získal v průměru 876:1 kontrast a Asus 825:1. Vidíte, že jsou si opravdu hodně podobní a lze to hodnotit jako plichtu. Rozdíl 50:1 okem nikdy neuvidíte. Každý tedy získává po jednom bodu.
4:7
Regulace jasu
Schopnost schovat se ve tmě byla pro Ramba vždy docela důležitá. Naopak terminátor šel vždy přímo na věc. Jak si tedy poradí monitory při hraní her ve tmě?
Zde je to opět plichta. Původně jsem chtěl grafy dát pěkně přes sebe, ale křivky se téměř překrývají. Rozdíly jsou opravdu minimální a nemáte šanci si jich okem nikdy za žádných okolností všimnout. Oba tedy získávají bod.
5:8
Průsvity
A poslední sledované téma této kapitoly budou průsvity.
Z grafů je asi všem jasné, že malinko lépe na tom je Asus. Ale opravdu jen malinko. Trpí totiž viditelným průsvitem v pravém horním rohu. Zde je jas zkrátka podstatně vyšší než ve zbytku monitoru. Naproti tomu AOC má průsvity na více místech, ale jsou menší, resp. méně viditelné. Přesto je jich víc, a tak si vysloužil Terminátor jeden bod k hodnocení.
6:8