Tváří v tvář: Radeon 9800XT a GeForceFX 5950Ultra
4.11.2003, Martin Štěpánek, recenze
4.11.2003, 8:00: Takto nějak by se dal charakterizovat souboj mezi GeForceFX 5950Ultra a Radeonem 9800XT. Je mi velmi líto, že jsem nemohl přinést vám čtenářům tuto recenzi již včera. Tato karta dostala velmi stručný, ale o to náročnější úkol. A to odrazit nástup nové vlajkové lodi firmy ATI. Pojdme se podívat jak si proti ní stojí.
Kapitoly článku:
X2: The Threat
Samostatný popis testu je ZDE.
Zatím, co rozdíl mezi nepřetaktovanou GeForceFX 5950Ultra a Radeonem 9800XT je v řádech desetinných míst, po přetaktování se rozdíl zvětšuje na 13%.
Final Fantasy XI
Popis benchmarku najdete ZDE.
V testu Final Fantasy jsou procentuální rozdíly velmi malé, ale i tak lze jasně rozeznat vedoucí postavení GeForceFX 5950Ultra.
ShaderMark 2.0
Popis je ZDE.
Situace u testu ShaderMark je trochu složitější. Již při spuštění na kartě nVidia jsme upozorněni, že GeForceFX nepodporují některé základní funkce, které jsou v HLSL DirectX 9.0 obsaženy.Proto je graf karet GeForce přerušovaný.
Porovnání výkonu:
Druhou připomínkou k tomuto testu, je velmi malý výkon karet nVidia proti ATI. V testu shader 9 to dělá až neuvěřitelných 215%!! A minimální rozdíl pak je 48%!! To je dáno především špatnou aplikací některých Pixel Shader funkcí.
Samostatný popis testu je ZDE.
Zatím, co rozdíl mezi nepřetaktovanou GeForceFX 5950Ultra a Radeonem 9800XT je v řádech desetinných míst, po přetaktování se rozdíl zvětšuje na 13%.
Final Fantasy XI
Popis benchmarku najdete ZDE.
V testu Final Fantasy jsou procentuální rozdíly velmi malé, ale i tak lze jasně rozeznat vedoucí postavení GeForceFX 5950Ultra.
ShaderMark 2.0
Popis je ZDE.
Situace u testu ShaderMark je trochu složitější. Již při spuštění na kartě nVidia jsme upozorněni, že GeForceFX nepodporují některé základní funkce, které jsou v HLSL DirectX 9.0 obsaženy.Proto je graf karet GeForce přerušovaný.
Porovnání výkonu:
Druhou připomínkou k tomuto testu, je velmi malý výkon karet nVidia proti ATI. V testu shader 9 to dělá až neuvěřitelných 215%!! A minimální rozdíl pak je 48%!! To je dáno především špatnou aplikací některých Pixel Shader funkcí.