Wondra
|
23.6.200810:29
Diky za pouceni znejici skoro jako od servisniho technika, ktery jiz svou inteligenci projevil timto prispevkem.Cela veta o chlazeni mela byt myslena tak, ze nasavaci otvory vetraku u notebooku by mohly byt jinde než vespod, protoze ac je to k nevire, notebook vsichni nestavi jenom na stul a dokonce i nektere chladici podlozky pro notebooky jsou z mekkych materialu.
Hlucnost mechaniky je subjektivne vnimatelna a pokud autora uvedeny postup kopirovani bavi, nikdo mu v nem nebrani. Ne kazdy si porizuje notebook jako jednoucelove zarizeni a nema cas na to, aby zabijel cas necim tak nadbytecnym jako je kopirovani DVD do PC aby se na nej mohl podivat.
Cekal bych, ze notebooky za ctyri roky pokrocily, ale tomto pripade byly pouzity ne uplne nejlepsi kompromisy.Co se tyce uspory energie, tak i u mnohokrat pomlouvaneho Aceru bylo mozne nekdy pred peti lety jednim kliknutim prepinat profily a vypinat i PCMCIA, Ethernet, modem apod. aniz by se clovek musel hrabat v podnabidkach systemu.
Odpovědět0 0
Tak to priste zkuste Toshibu, Dell nebo Lenovo...
Odpovědět0 0
irttzfreztserctzrdbinum
|
22.6.200820:48
Autorovi zmíněného příspěvku bych doporučil, aby si ZNOVU přečetl návod k tomuto zařízení (pokud jej v jeho prudké inteligenci vůbec uzmul do rukou), kde se JASNĚ píše, které otvory atd. se nemají zakrývat kvůli proudění vzduchu, tudíž i chlazení. Dále se o tomto stroji mimo jiné píše jako o hracím notebooku, nikoliv jako o kalkulačce na filmy. je tedy více než zřejmé, že se notebook bude daleko více zahřívat, kort když si ho dotyčné tele plácne do peřin. Hlučnost mechaniky zdaleka není tak nesnesitelná, jak tady pan autor píše, i když nezaregistrovatelná také není. Co se týče sledování filmů z DVD na notebooku, nepřijde mi jakkoliv divné si film nejprve zkopírovat na disk. Na stolním počítači jsem se takto díval také na DVD film přes mechaniku od MSI a ke konci filmu už to holka také přestávala zvládat a disk byl velmi horký. Závěrem co se týče vypínání komponent uvnitř notebooku, dá se použít řady fcí samotných windows a WiFi anténa má svůj vlatní vypínač na čelním panelu, kde lze komponentu vypnout či zapnout i při běhu zařízení bez jakýchkoliv problémů.
Odpovědět0 0
MaraM
|
21.6.200810:49
Mám staří (asi rok starý)verzi FL90 C2D 2,2 T7500, 2GB RAM, GF 8600GT 256, 120gb Momentus a nemůži si stěžovat vůbec na nic, design mi právě sedí tou strohostí, teploty jsou sice vyšší, ale nic tragickýho(při hraní do 75, dokonce GF je Oc), že ve předu namá žádný porty beru taky jako plus. Rovnou jsem ho kupoval s 9ti čalnkovou baterkou a na ní se dá i hrát skoro 2hodinky.Za ty peníze to je super kup, to jen hnidopiši jsou
furt s nečím nespokojený. Já sem spokojenej ůplně, víc nepotřebuju.
Odpovědět0 0
Wondra
|
20.6.200816:24
Patřím již půl roku mezi majitele tohoto stroje (Tomahawk v podání T.S.Bohemia) a určitě bych doplnil několik poznatků, které jsem za tu dobu nastřádal.V poměru cena/výkon bych tehdy jen těžko našel konkurenci, nicméně cena je vykoupena několika nedostatky. Optická mechanika je natolik hlučná,že je lepší si jakékoli video napřed zkopírovat na HDD, protože její běh značně narušuje sledování filmů. Určitě bych uvítal lépe provedený touchpad, který je zapuštěný a poměrně malý. Pozorovací úhly displeje jsou opravdu bídné a je nutné neustále přizpůsobovat jeho naklonění.Chlazení poměrně nepříjemně zahřívá klávesnici a plochu vedle touchpadu a už se mi také stalo, že po sledování filmu při notebooku položeném na posteli se notebook vypnul (zřejmě bezpečnostní opatření), protože zespoda nasávající větráček není nejlépe umístěn.Integrované mikrofony jsou např. pro skype téměr nepoužitelné, protože snímají hlavně hluk komponent uvnitř PC. Trochu zamrzí taky chybějící OSD, prohozený Ctrl a Fn a absence softwaru pro správu (vypínání) komponent a úsporu energie.
Odpovědět0 0
Skype používám denodenně a mikrofony jsou plně dostačující, nemám problém, že bych musel křičet, nebo že by mě někdo neslyšel. Za tu cenu je touchpad odpovídající. Jako odpůrce Touchpadů mám malinkou externí myš za 100 ,-. Tím je vyřešena pohodlnost práce a vejde se do brašny bez problému. Pozorovací úhel také není tak drasticky špatný. Jedinné co je pravda, je hlučná mechanika (občas i špatně čte, ale co chtít po Lite-on šuntu...?) Avšak stejně jsem zainvestoval do Blue-Ray Combo mechaniky a je vyřešeno. Stále budu tvrdit, že za poměr cena/výkon bych dal ruku do ohně. A to s tím větráním, kam jinam dát ventilátor? pod klávesnici, aby nasávala vzduch mezi b, f, g, a h? Nebo aby nasávala z boku a tlačila ho ven spodem do peřin? Zkus položit do postele jakýkoliv notebook a uvidíme, jak to dá...
Odpovědět0 0
Naprosto souhlasím,mám čtyři měsíce VBI(Compal FL90)a jsem za cenu cca.30.OOO,-kč velmi spokojen.Také mám Acer TravelMate který byl o 15tis.dražší a taky topí,taky občas vrzne,taky moc na baterii nevydrží a hardwarově se to nedá srovnat.Jinak recenze je ok,když se budu chtít do vědět víc,tak si to prostě najdu.
Odpovědět0 0
spawn
|
30.7.20080:29
vlastním tento notebook 9 měsíců a notebook má velký nedostatek v prahí počítačových her - vůbec je nezvládá a polovinu z nich má problém zpracovat .. například nejnovější z unrealu nedokáže zpracovat větší mapy a podobně .. dle mého názoru je problém v grafické kartě. Samozřejmě s operačním systémem win XP.
Odpovědět0 0
d.teeny
|
25.9.200922:19
Mám notebook VBI FL90, trošku horší typ než je uveden v článku. Notebook už mám téměř dva roky, zatím jsem se nesetkal se sebemenším problémem s hraním her, jilikož mám horší grafiku tak nejnovější hry nešlapou plynule na uplně plné detaily, ale na medium mi opravdu plynule jelo třeba Crysis 2. K hraní her jsem si zakoupil chladící podložku, to je ale potřeba téměř u všech notebooků. Jsem naprosto spokojen s výkonem i po dvou letech používání. Velice dobře je spracované napojení mezi monitorem a druhou částí notebooku, po téměř dvouletém používání je tuhost pantů, řekl bych stejná. U displeje je pravda že se musí dolaďovat jeho sklon, hlavně u filmů. touchpad mi naprosto vyhovuje a na funkční klávesu fn jsem si velice rychle zvykl. Ten nedostatek jak uvádíte v článku není rozhodně způsoben notebookem, ale asi chybnou instalací.
Odpovědět0 0
Tenhle stroj je naprosto v pohodě, design je taky hezky. Mám ho už půl roku a kolega rok a ani jeden jsme nezaznamenali nějaký problém. Naopak, můžu směle prohlásit, že za tyhle peníze jsem ještě lepší notebook neměl. Navíc na 6-ti článkovou baterii běžne jede 2,5 hodiny a na tu těhuli (jediný co je nepříjemný, že přesahuje zadní stranu notebooku) jsem dosáhl i 3,5 hodiny běžné práce bez omezení.
Odpovědět0 0
tak ja mam rok VBI s Compal FL90v2 sasi a nemuzu si stezovat, kupoval sem to s tim ze design je prumer, ale ten me vubec nezajimal... slo mi o vykon, zpracovani sasi je slusny, rok tyden co tydem taham domu a zpatky na kolej, chodim na VS apod a zadny stripani, pravda vydrz baterky nic moc, ale podle toho co ma v sobe za HW a 6c baterku tak to odpovida a zpracovani chlazeni, no to je pohoda, teploty fakt nizko, pripadne viz muj clanek na foru;)
ale s tema ASMobile sasema mate pravdu, tam se HW prehrival vzdcky a vzdcky toho byli plny fora
Odpovědět0 0
IIIRazor
|
19.6.200817:56
jo, je to možný ..compal je dobrá značka, ale te ASmobile !!! o prázdninách mužu mobilně grilovat :-D
Odpovědět0 0
IIIRazor
|
19.6.200816:44
ruce pryč od VBI, mam od nich notebook S37S za 30 000.- (všechno nejlepší co šlo je vněm) a výdrž sotva 1:45 hod kvalita šasi nic moc (šasi vypadá jako kdyby to byl notebok za 10 000.-) a kvalita servisu je hrozná, a to ještě příslušenství momentálně si chci koupit náhradní baterii (9-ti článkovou) a ani se nevyrábí, je pouze černá (já mám bílý) a to se když jsem ho vybíral tak se všude psali že je široká proste kompatibila atd. , jsem znich zklamaný, to už bych si za ty prachy koupil např. DELL, HP, třeba i ten novej ACER Gemstone (vypadá luxusne ;-)). a vsadim se že by byl o 100% lepší než neco od VBI (i ta podpora by byla lepší). Fuj VBI
Odpovědět0 0
Jakub Olexa
|
26.6.200814:57
mezi jednotlivymi modely notebooku ktere jsou dostupne pod znackou VBI jsou zcela zasadni rozdily, vychazejici z faktu ze jsou to notebooky ruznych vyrobcu. zatim co ASmobile/ASrock patri do kategorie toxickeho odpadu na urovni MSI, ASUS, ACER a vsech podobnych vyrobcu co vyrabi od motherboardu az po kombajny vsechno, Compal je OEM vyrobce notebooku, ktery vyrabi notebooky jako OEM pro DELL, HP a podobne a je to spickovy vyrobce. Vzhledem k tomu ze jsem pred par lety jejich fabriku navstivil a stejne tak jsem videl i par dalsich provozu, tak mohu jednoznacne doporucit ze to co udela Compal je dobre, at uz to je prodavane jako noname VBI, DELL, HP, nebo to jsou komponenty v noteboocich dalsich vyrobcu (FSC, Sony, Toshiba).
Odpovědět0 0
Problem je ale to, ze Compal je vyrobce a vyrabi to, co po nem zakaznici chteji (at uz MSI nebo DELL). Neni tedy dulezite kdo vyrabi ale jestli vyrobce splni pozadavky zakaznika. Pokud jsou pozadavky a design stylu "musi to udrzet komponenty pohromade", tak o kvalite provedeni nemuze byt rec...Kdyby to bylo tak jak uvadite, tak jsou vsechny chassis od compalu stejne a perfektni - ale nejsou.
Odpovědět0 0
Jakub Olexa
|
26.6.200816:20
to neni zcela pravda. samozrejme i u compalu se lisi jednotlive modely nebot jsou urcene pro ruzne cenove kategorie, ale firmy jako compal nevyrabi podle pozadavku zakaznika, ale je to OEM ktery provadi vlastni R&D, definuje urcite modelove rady a ty pak prodava zakaznikum, nikoliv ze prijde zakaznik a rekne si co by chtel. stravil jsem v compalu dost casu na to abych vedel jak r&d funguje.
Odpovědět0 0
Chcete tedy rict, ze compal dela design pro produkty HP, Dell atd.??? Nemyslim si. Mel jsem moznost porovnat nektere chasiss od compalu u produktu HP...u jedne rady to bylo naproto jine nez u druhe - kde jeden model byl velice tuhy a pevny, dalsi se zkroutil jen co jste ho vzal slabe do ruky...kdyby to bylo jak rikate, tak si nemusime vybirat znacky.
Odpovědět0 0
Jakub Olexa
|
27.6.200811:56
poradim vam tip jak poznat co je co - podle FCC ID kazdeho produktu si muzete v databazi registraci FCC overit kdo je realnym vyrobcem. tam take zjistite ze jak HP tak i DELL ma nekolik OEM dodavatelu. Compal je dodavatelem tech kavlitnejsich a drazsich modelu.
Odpovědět0 0
Tak to se mozna budete divit, ze compal prevzal u nekterych modelu vyrobu od jinych dodavatelu - konkretne u HP. Ano - je tam drobne zlepseni v kvalite plastu ale jinak je chassi samozrejme uplne stejne. Proste vyrobi to co musi vyrobit...
Odpovědět0 0
Když se podíváte na web HP nebo DELLu v USA, tak tam je vše plně konfigurovatelné a netřeba se uchylovat k věcem jako Premio nebo VBI.
Odpovědět0 0
Jelikoz se jedna o notebook, uvital bych kdyby recenzent zhodnotil kvalitu klavesnice a chassis a to i s fotodokumentaci...
Odpovědět0 0
Jak jsem uvedl v recenzi, klávesnice je v podstatě tradiční - odpovídá běžnému 15,4" modelu. Řečeno jinak, příliš nevybočuje ze zavedeného standardu. Zdvih kláves je přiměřený a při psaní není stisk kláves doprovázen výraznějším "hlukem". Nekterým uživatelům může vadit "asusovské" postavení Fn x Ctrl ..
Odpovědět0 0
Zajimala by me take odolnost klavesnice (z nekterych klavesnic klavesy doslova "odpadaji"). Dale rozvrzeni Fn tlacitek, protoze jak jste psal o prohozeni Fn s ctrl, ktere tak nejak zavedlo IBM, ma svuj ucel a podstatne zlepsuje praci s kombinaci techto klaves. To uz je ale vazne detail. Zameril bych se spis na pevnost chassis - napr. jestli po dovreni vika nevznika velka mezera mezi klavesnici a displayem (nektere znacky to resi dosebe zapadajicim profilem). Dale take jak je chassis tuhe (nektere notebooky v podstate zkroutite v ruce), pevnost kloubu u displaye atd...preci jen by se melo jednat o mobilni stroj a tudiz vydrz a kvalita chassis hraje velkou roli.
Odpovědět0 0
IIIRazor
|
19.6.200816:47
šasi od VBI S37S (Z37S) je strašný (mám ho) furt zkřípě když ho držíš v jedný ruce a co do vzhledu. potupa, to už je lepší ASUS Gemstone, jo a ten S37S co mám je hotový topení, neudržíš ruku na větráku, strašně topí
Odpovědět0 0
Dekuji - tohle je postreh, ktery recenzent zcela vypustil...a velice dulezity postreh.
Odpovědět0 0
IIIRazor
|
20.6.20088:03
opravuji se, v předchozím příspěvku jsem myslel ACER a ne ASUS, autor tohoto článku si myslim že spíš recenzoval šasi od Compalu (FL 90v2) a už je i novější FL92 (na vbi). A ktomu ASmobile S37S jedna kladná věc je že je to 13,3" a ten výkon který má uvnitř, těžko seženete za tak nízkou cenu, ovšem vybírá si to daň v podobě vyší spotřeby (1,5hod na 6-ti článek. bat.) >>snad pomuže 9-ti článk. bat. .
Fakt bych radči šel třeba do DELLu nebo HPčka i ten ASUS. video S37S jsem dal na youtube ..hledejte ASmobile S37S
Odpovědět0 0
Muze neco takoveho udelat recenzet? Kdyz je to svet hardware, tak bych cekal, ze recenze probehne jinak, nez ze se da notebook nastul a spustil par benchmarku...popravde - tohle je recenze jako z computeru - proste vystrizene z reklamniho letaku.
Odpovědět0 0
Dost pochybuji, ze v jinych mediich venuji testu notebooku text o rozsahu cca 30 000 znaku. Nevsiml jsem si, ze by v Computeru apod. kuchali vnitrnosti notebook, provadeli celkove i dilci testy, rozebirali design a popisovali jednotlive komponenty.
Pokud bych si pletl recenzi s reklamou - nebo tiskovym prohlasenim, tezko bych kritizoval uvedene nedostatky. (spotreba, fadni design apod).
Dovolim si Vas parafrazovat - "popravde mam pocit, ze nekteri ctenari maji naprosto snizenou schopnost percepce (vnimani a porozumeni) textu". Predpokladam, ze recenzi preletnete ocima, mrknete na obrazky a srovnate grafy. Vrele doporucuji venovat pozornost i pismenum mezi obrazky..
Odpovědět0 0
El_Cid
|
21.6.200817:43
Tak dobre - s reklamnim letak jsem to mozna trochu prehnal :-)
nicmene v recenzi spoustu veci jen komentujete tim, co uz zname (procesor, chipset, disk...) - ano je to dobre, tim je recenze robustni a vsimnete si hodne veci ale zaroven pak napisete jen par vet o tom co je pro notebook nejdulezitejsi - konstrukce. Vas popisek par vety je docela nedostacujici a ja se tak nedozvim nic. Rad bych, kdybych se v recenzi docetl vsechno, jako bych mel stroj v ruce - takhle je to vetsinou jen popisek toho co sam vidim na obrazku. To ze sundate par krytu a klavesnici, sundate chladic je snad samozrejmost - sice to vypada cool ale porad je to pocitac, ze? Zkuste zmacknout stred displaye, snazte ho jemne zkroutit a take cele chasis - sem tam ho zmacknout. Vsimnete si jak je uchycen HDD (nechveje se disk?). Testy jsou pak doplnenim - nikoliv tim hlavnim. Neberte to jako kritiku ale jako radu, jak priste napsat jeste lepsi recenzi.
Odpovědět0 0
A jeste jak nekdo poznamenal - servis je taky velice dulezita vec - otestovat servisovani ruznych znacek by byl naramny pocin - u ntb si totiz nemuzeme vymenit motherboard ale musime cekat az nam ho vymneni. Taky jsem jeste zapomel pohanit vas zaver - mam z neho pocit ze se jedna o dobry stroj - je to prumer. Pritom se nemuze rovnat overenym znackam jako Toshiba, IBM/Lenovo, Dell, HP(nektere modely).
Odpovědět0 0
Moment, cetl jste tu recenzi? Tematu provozni teplota\chlazeni je tam venovan odstavec, vcetne testu a fotografie chlazeni.
Odpovědět0 0
Tuhost konstrukce a kvalitu dilenského zpracovani proverujeme. Pochopitelne pouze v urcitych mezich - destruktivni zkousky tahem nebo pady samozrejme nepraktikujeme.
Diky za postreh s IBM, nejcasteji se s prohozenym Fn x Ctrl setkate u Asusu (nikoliv vsak u vetsiny modelu). osobne mi toto rozvrzeni klaves prilis nevyhovuje. Radeji mam tradicni usporadani.
Odpovědět0 0
Asus jen kopiruje dobre napady ale porad je vlastne novackem. Moc dobre zkusenosti s nim nemam - je to proste do Tesca.
FnxCtrl je jen zvyk. Vtsinou je to prohozene z toho duvodu, ze Fn umoznuje zasadni a pohotove funkce - potom mate klavesu poruce. Pokud tedy notebook opravdu pouzivate a je to vas kamarad na cesty, nedela vam to zadne problemy - naopak teto vlastnosti dobre vyuzivate. Rozhodne bych toto prohozeni klaves nepovazoval za nejaky minus. Bohuzel se nosi hlavne design (stribrna, ktera se osklive osoupe) a hlavne tradicnost (na funkcnost se jaksi zapomina). Myslim, ze napriklad uzivatele IBM Txx koukaji na tyto veci obdobne a vedi co je notebook a co je hracka s funci notebooku (v dnesni dobe treba srandovni MSI - drive Gericom a Acer).
Odpovědět0 0
jozka234
|
19.6.20088:42
No nevim, kdyz jsem si chtel vybrat sasi s matnym displayem, tak je pouze s integrovanou grafikou... To mi jako velka variabilita nepripada
Odpovědět0 0
Uvítal bych návod u tohoto notebooku jak vyměnit klávesnici nebo touchpad, VBI k tomu návod mi neposkytlo, i když jsem npapsal: že jsem si vědom, že výměna je na mé riziko a mám po záruce, napsali vždy pouze servis. Tím pádem mi význam VBI trochu pokulhává. Dále jsem slyšel že projekt VBI tento rok končí.
Odpovědět0 0