Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Virtuální realita a požadavky na grafické karty

9.12.2015, Pavel Šantrůček, recenze
Virtuální realita a požadavky na grafické karty
Virtuální realita se k nám blíží mílovými kroky a VR headsety tu budou co nevidět. Bude ale výkon současných generací grafických karet pro zobrazení virtuální reality dostačující? Jaké jsou vůbec nároky na virtuální realitu? O tom je dnešní článek.

Závěr


Kdo se článkem prokousal až sem, má už asi jasno v tom, že virtuální realita nebude prostě zdarma. Výkonnostní požadavky na grafické karty jsou opravdu vysoké a nijak si nezadají s požadavky na hraní počítačových her ve 4K rozlišení při snímkové frekvenci 60 FPS.

Lze tedy očekávat, že díky výkonu grafických karet současné generace, hry pro VR nebudou moci zatím využívat nějakou výrazněji pokročilejší grafiku, ale spíše naopak. Máme se ale kvůli tomu trápit? Rozhodně ne!



VR art 3


Naopak, možná se právě díky virtuální realitě počítačové hry vrátí zase ke svým kořenům, tedy do dob, kdy hratelnost a herní zážitek, byly to, co lidi k počítačovým hrám přitahovalo a jejich grafická stránka hrála až druhé housle. Dnes je to bohužel obráceně, většinou je za skvělou vizuální fasádou počítačových her schován tuctový obsah s nudnou hratelností.


VR art 1


Také samotní vývojáři počítačových her se budou muset vrátit ke kořenům a řádně své hry pro hardware virtuální reality optimalizovat a ladit. Naprosto nehratelné nedodělky her, které dnes a denně zaplavují trh s počítačovými hrami, prostě ve virtuální realitě žádnou šanci na úspěch mít nebudou, přestože budou vypadat graficky sebelépe. Koho asi bude zajímat krásná a spoře oděná slečna s třepotajícími se vlasy ve větru, když se jí ve svém VR headsetu nebudete moci díky trhavým pohybům obrazu ani pořádně podívat do očí, aniž byste z toho nedostali mořskou nemoc?

Ten, kdo kdy měl na hlavě už nějaký ten VR headset, jistě ví, že grafický vzhled virtuálního prostředí je až druhořadou záležitostí a prim zde hraje především interaktivita s virtuálním světem, nevšední a někdy i věru šokující zážitky.


VR art 2


Věřte nebo ne, ale ono nasadit si na hlavu takový Oculus Rift a pustit se do světa počítačové hry Alien: Isolation (bude-li pro VR optimalizována), bude chtít opravdu řádný kus odvahy.
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.