3Dfx vyrábí nový grafický čip ve třech provedeních (čtvrté, s podporou AGP 4x, připravuje), aby uspokojila výkonnostní a cenové nároky co nejširšího počtu uživatelů. Čím se jednotlivé verze liší je patrné z tabulky:
Voodoo3 2000 | Voodoo3 3000 | Voodoo3 3500 |
AGP i PCI | pouze AGP | pouze AGP |
16MB SDRAM | 16MB SDRAM | 16MB SGRAM |
143MHz | 166MHz | 183MHz |
286MT/s | 333MT/s | 366MT/s |
300MHz RAMDAC | 350Mhz RAMDAC | 350MHz RAMDAC |
Grafické karty s čipem Voodoo3 vyrábí zatím pouze firma STB, kterou před časem zakoupila právě 3Dfx. Verze 3000 má navíc TV výstup a 3500 ještě navíc podporuje ploché displeje. Všechny tři pak podporují rozhraní Direct3D, Glide i OpenGL a přehrávání MPEG 1/2. frekvence čipu je shodná s frekvencí pamětí, a protože Voodoo3 umí Single-pass multitexturing, je maximální vykreslovací rychlost (v megatexelech za sekundu) dvojnásobkem frekvence čipu.
Benchmarkové výsledky (3DMarks a Quake 2) najdete na Voodoo Extreme, kde je výkon Voodoo3 srovnáván s Voodoo2 a Voodoo2 SLI. Nejrychlejší Voodoo3 překonává i dvě Voodoo2 karty v SLI módu, s výjimkou Quake2 v rozlišení 640x480. Výkon Voodoo3 je vynikající, bohužel 3Dfx se soustředila na výkon a poněkud pominula ostatní aspekty. Voodoo3 stále používá pouze 16-bitovou hloubku barev a omezenou velikost textur na 256x256. Díky tomu vystačí s 16MB paměti, ačkoliv standardem high-end grafických karet se stává 32MB. Kvalita obrazu je srovnatelná s Riva TNT i Rage 128 při 16-bitovém vykreslování.
Další benchmarkové výsledky najdete i na Sharky Extreme, náskok Voodoo3 v nich není tolik výrazný, ale Voodoo2 SLI přece jen překonává. Srovnání všech tří verzí Voodoo3 karet najdete na Tom's hardware, podle předpokladu je nejrychlejší Voodoo3 3500, v rozlišení 640x480v Quake je ale rozdíl naprosto minimální. Zajímavé je i srovnání s ostatními grafickými kartami, ve kterém Voodoo2 SLI překonává Voodoo3 na AMD K6-2 a K6-3 procesorech. Riva TNT i Rage 128 zaostávají i za nejpomalejším Voodoo3 - 2000.