Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
20.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Posledních 12 grafických karet z našeho výběru, konkrétně 8 karet a 4 SLI konfigurace, jsou objektem testování tohoto dílu. Výsledky jsou v některých hrách opravdu drtivé, protože kombinace dvou GeForce 7800GTX je velmi mocná. Do srovnání jsme zahrnuli i nový Radeon X1800XL s jádrem R520 od ATi!
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
- GeForce 7 vs. Radeon X1K - stručné srovnání
- SLI vs. CrossFire - dvě grafické karty v systému
- Grafické karty ATi
- Grafické karty nVidia
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shaderů
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- TRAOD, Splinter Cell, Counter-Strike
- Doom 3
- Chronicles of Riddick, Pacific Fighters
- Srovnání výkonu, dopad FSAA, vliv SLI
- Poměr cena/výkon a vyhodnocení
Battlefield 2 už je jiné kafe a vůbec novější hry škálují high-endové karty podstatně lépe než hry starší. Zde se dokonce dočkáte rozdílů i v rozlišení 1024x768 (ještě jednou díky za demo Dušanovi) a je vidět, že nVidie podstatně vedou. Radeon X1800XL zde prohrává se všemi GeForce 7 a navíc i s 6800GT SLI, jejíž nárůst výkonu oproti jedné kartě je vynikající (přepočty najdete na konci článku). Při maximálním nastavení je Battlefield 2 hratelný opravdu jen s ultra high-endem.
Velmi pěkně se karty řadí i po otestování ve hře Painkiller: Battle Out of Hell, využívající Pixel shadery 3.0. SLI konfigurace zde mají velmi výraznou výhodu, tedy kromě 6600GT SLI, která prostě není do high-endu vůbec ideální volbou. Slušně se zde daří Radeonu X1800XL, který poráží GeForce 7800GT při zapnutém FSAA/AF.