Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
20.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Posledních 12 grafických karet z našeho výběru, konkrétně 8 karet a 4 SLI konfigurace, jsou objektem testování tohoto dílu. Výsledky jsou v některých hrách opravdu drtivé, protože kombinace dvou GeForce 7800GTX je velmi mocná. Do srovnání jsme zahrnuli i nový Radeon X1800XL s jádrem R520 od ATi!
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
- GeForce 7 vs. Radeon X1K - stručné srovnání
- SLI vs. CrossFire - dvě grafické karty v systému
- Grafické karty ATi
- Grafické karty nVidia
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shaderů
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- TRAOD, Splinter Cell, Counter-Strike
- Doom 3
- Chronicles of Riddick, Pacific Fighters
- Srovnání výkonu, dopad FSAA, vliv SLI
- Poměr cena/výkon a vyhodnocení
Tomb Raider: Angel of Darkness je hra staršího data, která ale velmi intenzivně využívá pixel shadery, takže i v nižších nastaveních jsou patrné rozdíly mezi kartami. Naprosto evidentní výhodu zde mají grafické karty nVidia, naopak ATi jsou svorně srovnané ve spodní polovině grafů. Výjimkou je pak jen Radeon X1800XL, který se protlačil před GeForce 7800GT.
Splinter Cell je hra, kterou lze testovat jen bez FSAA/AF, protože obsahuje jisté post-processing efekty zamezující jeho zapnutí. Překvapivě grafické karty jasně škáluje, ale na druhou stranu v ní nemá žádný vliv zapnutí SLI, naopak spíše vliv negativní. Sólové GeForce 7800GT/GTX tak obsadily první dvě místa, za nimi jsou klasicky srovnané Radeony X850XT PE, XT a X1800XL.
A ještě si ukážeme Counter-Strike Source, ve kterém se vliv SLI opět projevuje a nVidia má tedy celkově navrch. Všimněte si ale, že starší generace představované GeForce 6800GT a 6600GT SLI (obě 16 pipelines) zůstává pozadu a efektivitou tedy již nestíhá.