Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
20.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Posledních 12 grafických karet z našeho výběru, konkrétně 8 karet a 4 SLI konfigurace, jsou objektem testování tohoto dílu. Výsledky jsou v některých hrách opravdu drtivé, protože kombinace dvou GeForce 7800GTX je velmi mocná. Do srovnání jsme zahrnuli i nový Radeon X1800XL s jádrem R520 od ATi!
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
- GeForce 7 vs. Radeon X1K - stručné srovnání
- SLI vs. CrossFire - dvě grafické karty v systému
- Grafické karty ATi
- Grafické karty nVidia
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shaderů
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- TRAOD, Splinter Cell, Counter-Strike
- Doom 3
- Chronicles of Riddick, Pacific Fighters
- Srovnání výkonu, dopad FSAA, vliv SLI
- Poměr cena/výkon a vyhodnocení
V OpenGL není o dominanci nVidie žádný pochyb, což je vidět na grafech z Doomu 3. První dva jsou z defaultního dema, abyste si mohli výkon každý doma srovnat (konzole Ctrl+Alt+~, příkaz "timedemo demo1" dvakrát po sobě kvůli preloadu). V 1024x768 bez FSAA je výkon ještě limitován, ale s rostoucím rozlišením a zapnutím FSAA pak posílá ATi do pekel. Nutno poznamenat, že Radeon X1800XL by dopadl lépe kdyby byl aplikován patch paměťového řadiče AAMemMapSwitch, který jsem ale neměl v době testování k dispozici.
Druhá mapa trhaze ze serveru techreport.com je vynikající v tom, že není absolutně limitovaná systémem a maximální možnou měrou škáluje grafické karty. Proto můžete u GeForce 7800GTX SLI najít neuvěřitelný framerate 338 snímků za sekundu a nárůst SLI oproti jedné kartě se pohybuje v desítkách procent. Bohužel pro ATi zde Radeony opět dopadají jako sedláci u Chlumce.