Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
20.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Posledních 12 grafických karet z našeho výběru, konkrétně 8 karet a 4 SLI konfigurace, jsou objektem testování tohoto dílu. Výsledky jsou v některých hrách opravdu drtivé, protože kombinace dvou GeForce 7800GTX je velmi mocná. Do srovnání jsme zahrnuli i nový Radeon X1800XL s jádrem R520 od ATi!
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
- GeForce 7 vs. Radeon X1K - stručné srovnání
- SLI vs. CrossFire - dvě grafické karty v systému
- Grafické karty ATi
- Grafické karty nVidia
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shaderů
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- TRAOD, Splinter Cell, Counter-Strike
- Doom 3
- Chronicles of Riddick, Pacific Fighters
- Srovnání výkonu, dopad FSAA, vliv SLI
- Poměr cena/výkon a vyhodnocení
Chronicles of Riddick je další hrou, která je určena pro rozhraní OpenGL, a i zde jsou výsledky jednoznačné ve prospěch GeForce. Od rozlišení 1600x1200 bez FSAA/AF až po celý druhý graf nemají Radeony nárok a dopadají velmi špatně (tím myslím např. že jsou všechny pomalejší než GeForce 6800GT).
V OpenGL hře Pacific Fighters lze rozdíly vypozorovat až při zapnutí FSAA/AF a nikoliv překvapivě hovoří ve prospěch nVidie. Pochybnější je to již s dopadem SLI na výkon, a to už jen proto, že bylo nutné vypnout standardní AFR a přepnout na režim SFR. Někde se ale nárůst projevuje.