Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
20.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Posledních 12 grafických karet z našeho výběru, konkrétně 8 karet a 4 SLI konfigurace, jsou objektem testování tohoto dílu. Výsledky jsou v některých hrách opravdu drtivé, protože kombinace dvou GeForce 7800GTX je velmi mocná. Do srovnání jsme zahrnuli i nový Radeon X1800XL s jádrem R520 od ATi!
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
- GeForce 7 vs. Radeon X1K - stručné srovnání
- SLI vs. CrossFire - dvě grafické karty v systému
- Grafické karty ATi
- Grafické karty nVidia
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shaderů
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- TRAOD, Splinter Cell, Counter-Strike
- Doom 3
- Chronicles of Riddick, Pacific Fighters
- Srovnání výkonu, dopad FSAA, vliv SLI
- Poměr cena/výkon a vyhodnocení
V grafech na této a následujících stranách jsem vyznačil klasicky grafické karty ATi tmavě oranžovou a nVidie zelenou, ale tentokrát světle zelenou sólové karty a tmavozelenou SLI konfigurace. Snad vám to pomůže v orientaci.
V 3DMarku03 si nejlépe vede GeForce 7800GTX v SLI a ze sólových karet tatáž karta zapojená samostatně. Dále je vidět, že GeForce 6800GT je rychlejší než Radeon X800XL a X850Pro, což přibližně odpovídá dosavadním výsledkům v mých testech. Nezapomeňme ale, že X850Pro má jen 12 pixel pipelines.
V 3DMarku05 je díky SLI atakována hranice 12 tisíc bodů a 7800GT a GTX si vedou překvapivě vyrovnaně. Radeon X1800XL se napasoval mezi sólové GeForce 7 a třetí testovaná nVidia spadla až na výkonnostní dno. Jen škoda, že nebyla k dispozici GeForce 6800 Ultra.
AquaMark3 je další syntetický benchmark mohutně využívající pixel a vertex shadery, což samozřejmě vyhovuje více grafikám nVidia, ovšem rozdíly se již začínají kvůli limitaci některých dílčích testů procesorem stírat. Nicméně uspořádání bloku Radeonů s malými vzájemnými rozdíly je zajímavé.
Polosyntetický test Final Fantasy XI je první aplikací, na kterou nemá vliv zapnutí SLI a naopak zde tyto konfigurace zaznamenávají propad. Rozdíly mezi výsledky jsou ovšem velmi malé, a tak je nebudu příliš rozebírat.
V 3DMarku03 si nejlépe vede GeForce 7800GTX v SLI a ze sólových karet tatáž karta zapojená samostatně. Dále je vidět, že GeForce 6800GT je rychlejší než Radeon X800XL a X850Pro, což přibližně odpovídá dosavadním výsledkům v mých testech. Nezapomeňme ale, že X850Pro má jen 12 pixel pipelines.
V 3DMarku05 je díky SLI atakována hranice 12 tisíc bodů a 7800GT a GTX si vedou překvapivě vyrovnaně. Radeon X1800XL se napasoval mezi sólové GeForce 7 a třetí testovaná nVidia spadla až na výkonnostní dno. Jen škoda, že nebyla k dispozici GeForce 6800 Ultra.
AquaMark3 je další syntetický benchmark mohutně využívající pixel a vertex shadery, což samozřejmě vyhovuje více grafikám nVidia, ovšem rozdíly se již začínají kvůli limitaci některých dílčích testů procesorem stírat. Nicméně uspořádání bloku Radeonů s malými vzájemnými rozdíly je zajímavé.
Polosyntetický test Final Fantasy XI je první aplikací, na kterou nemá vliv zapnutí SLI a naopak zde tyto konfigurace zaznamenávají propad. Rozdíly mezi výsledky jsou ovšem velmi malé, a tak je nebudu příliš rozebírat.