Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
20.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Posledních 12 grafických karet z našeho výběru, konkrétně 8 karet a 4 SLI konfigurace, jsou objektem testování tohoto dílu. Výsledky jsou v některých hrách opravdu drtivé, protože kombinace dvou GeForce 7800GTX je velmi mocná. Do srovnání jsme zahrnuli i nový Radeon X1800XL s jádrem R520 od ATi!
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
- GeForce 7 vs. Radeon X1K - stručné srovnání
- SLI vs. CrossFire - dvě grafické karty v systému
- Grafické karty ATi
- Grafické karty nVidia
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shaderů
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- TRAOD, Splinter Cell, Counter-Strike
- Doom 3
- Chronicles of Riddick, Pacific Fighters
- Srovnání výkonu, dopad FSAA, vliv SLI
- Poměr cena/výkon a vyhodnocení
Test fillrate ukazuje obrovskou sílu vyplňování pixelů u SLI konfigurací, které díky ovladačům ForceWare takřka bezztrátově škálují svůj výkon. Z jednotlivých karet má nejvyšší výkon GeForce 7800GTX se 24 pixel pipelines. Ostatně, hodnoty v multitexturingu jsou závislé jen na frekvenci a počtu renderovacích jednotek.
Test vertex shaderů je parketou pro grafické karty ATi, které mezi sólovými modely vedou. Jejich schopnost provádět geometrické operace je tedy o něco vyšší než u GeForce, což je vidět hlavně v testu komplexních vertex shaderů v 3DMarku05.
V pixel shaderech vidíte pro změnu obrovský náskok nVidie, jejíž hodnoty pro GeForce 7800GTX jsou naprosto bezkonkurenční. Radeony se neprosazují ani proti pomalejším GeForce, takže jejich výkon spadá do dolní části grafu.
V testu shaderů Ragtroll je nejlepší samostatnou kartou Radeon X1800XL, který překonává GeForce 7800GT, GTX i GeForce 6600GT SLI. Další výsledky ATi jsou již slabší, ale musíme brát také v úvahu cenu, která je u SLI nehorázně vysoká a u Radeonu X800XL a GeForce 6800GT naopak vcelku příjemná (vztaženo k high-endu).