Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
20.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Posledních 12 grafických karet z našeho výběru, konkrétně 8 karet a 4 SLI konfigurace, jsou objektem testování tohoto dílu. Výsledky jsou v některých hrách opravdu drtivé, protože kombinace dvou GeForce 7800GTX je velmi mocná. Do srovnání jsme zahrnuli i nový Radeon X1800XL s jádrem R520 od ATi!
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část III. - high-end a SLI
- GeForce 7 vs. Radeon X1K - stručné srovnání
- SLI vs. CrossFire - dvě grafické karty v systému
- Grafické karty ATi
- Grafické karty nVidia
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, pixel a vertex shaderů
- Half-Life 2, Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- TRAOD, Splinter Cell, Counter-Strike
- Doom 3
- Chronicles of Riddick, Pacific Fighters
- Srovnání výkonu, dopad FSAA, vliv SLI
- Poměr cena/výkon a vyhodnocení
Half-Life 2 je u hi-endových karet velmi výrazně limitován výkonem, a tak jsem zahrnul jen testy se zapnutým 4x FSAA a 8x AF. I tak je ale rozlišení 1024x768 plně vázané na CPU a systémovou paměť, takže se rozdíly projevují hlavně v rozlišení 1600x1200. Nárůst výkonu v SLI je zde poměrně nízký, jen u GeForce 6800GT se dá hovořit o desítkách procent. Rozdíly jsou jinak nepatrné, takže bez komentáře.
Stejně tak Far Cry neměl z rychlosti CPU žádnou velkou radost, a tak jsou tyto grafy z map Fort a Research naměřeny se zapnutým FSAA/AF. Velmi špatně zde dopadly GeForce 6600GT v SLI, což je asi vinou ovladačů, ale ni 6800GT nezvládla Far Cry nijak slavně. Naopak Radeonu X1800XL se daří místy konkurovat i grafice GeForce 7800GTX.