Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
24.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Tento článek je posledním ze série testů 31 grafických karet a pokusím se v něm shrnout veškerý herní výkon, kterým jednotlivé modely na trhu disponují. Znamená to nejen mnoho podrobných grafů, ale také srovnání maximálních použitelných nastaveních nových her na různých grafických kartách. Nechybí ani poměr cena/výkon a vyhlášení Best of Test.
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
- Syntetické benchmarky - 3DMarky
- Syntetické benchmarky - pokračování
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Battlefield 2
- Direct3D - Painkiller: BOOH
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Chronicles of Riddick
- Hratelnost - moderní hry pro DirectX 9.0
- Hratelnost - další hry pro DirectX
- Hratelnost - moderní hry pro OpenGL
- Průměrné FPS a dopad FSAA na výkon
- Nejnižší ceny karet a poměr cena/výkon
- Vyhodnocení testu a Best of Test
Unreal Tournament 2004
UT2004 | optimální | nejkvalitnější |
Radeon X300SE HM | x | 1024x768, bez AA/AF |
Radeon X300SE | x | 1024x768, bez AA/AF |
Radeon X300 | 800x600, bez AA/AF | 1024x768, bez AA/AF |
Radeon X550 | 800x600, bez AA/AF | 1280x1024, bez AA/AF |
Radeon X600XT | 1024x768, bez AA/AF | 1280x1024, bez AA/AF |
Radeon X700 | 1280x1024, bez AA/AF | 1280x1024, 4xAA/8xAF |
Radeon X700Pro | 1600x1200, bez AA/AF | 1600x1200, 4xAA/8xAF |
Radeon X800GT | 1600x1200, 4xAA/8xAF | 1600x1200, 4xAA/8xAF |
Radeon X800 | 1600x1200, 4xAA/8xAF | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ |
Radeon X800GTO | 1600x1200, 4xAA/8xAF | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ |
Radeon X800XL | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ |
Radeon X850Pro | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ |
Radeon X850XT | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ |
Radeon X850XT PE | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ |
Radeon X1300Pro | 1280x1024, bez AA/AF | 1280x1024, 4xAA/8xAF |
Radeon X1800XL | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ |
GeForce 6200 TC | 800x600, bez AA/AF | 1280x1024, bez AA/AF |
GeForce 6200 64-bit | 800x600, bez AA/AF | 1280x1024, bez AA/AF |
GeForce 6200 128-bit | 1024x768, bez AA/AF | 1280x1024, bez AA/AF |
GeForce 6600LE | 1024x768, bez AA/AF | 1280x1024, bez AA/AF |
GeForce 6600 | 1024x768, 4xAA/8xAF | 1280x1024, 4xAA/8xAF |
GeForce 6600GT | 1280x1024, 4xAA/8xAF | 1600x1200, 4xAA/8xAF |
GeForce 6800LE | 1280x1024, 4xAA/8xAF | 1600x1200, 4xAA/8xAF |
GeForce 6800 | 1600x1200, 4xAA/8xAF | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ |
GeForce 6800GT | 1600x1200, 4xAA/8xAF | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ |
GeForce 7800GT | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ |
GeForce 7800GTX | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ | 1600x1200, 4xAA/8xAF+ |
Jako zástupce online 3D akcí jsem vybral Unreal Tournament 2004, s jehož hratelností ale, jak vidíte, není žádný problém. Na pomalejších grafických kartách není sice snadné tuto hru rozpohybovat, ale ve vyšších cenových relacích jsou již maximální možná nastavení opravdu "eye candy", jak s oblibou píší zahraniční servery.
Splinter Cell
Splinter Cell | optimální | nejkvalitnější |
Radeon X300SE HM | x | x |
Radeon X300SE | x | x |
Radeon X300 | x | 800x600 |
Radeon X550 | x | 1024x768 |
Radeon X600XT | 800x600 | 1280x1024 |
Radeon X700 | 800x600 | 1280x1024 |
Radeon X700Pro | 1024x768 | 1600x1200 |
Radeon X800GT | 1600x1200 | 1600x1200 |
Radeon X800 | 1600x1200 | 1600x1200+ |
Radeon X800GTO | 1600x1200+ | 1600x1200+ |
Radeon X800XL | 1600x1200+ | 1600x1200+ |
Radeon X850Pro | 1600x1200+ | 1600x1200+ |
Radeon X850XT | 1600x1200+ | 1600x1200+ |
Radeon X850XT PE | 1600x1200+ | 1600x1200+ |
Radeon X1300Pro | x | 1280x1024 |
Radeon X1800XL | 1600x1200+ | 1600x1200+ |
GeForce 6200 TC | x | x |
GeForce 6200 64-bit | x | x |
GeForce 6200 128-bit | x | 1024x768 |
GeForce 6600LE | x | 1024x768 |
GeForce 6600 | x | 1280x1024 |
GeForce 6600GT | 1280x1024 | 1600x1200 |
GeForce 6800LE | 1280x1024 | 1600x1200 |
GeForce 6800 | 1600x1200 | 1600x1200+ |
GeForce 6800GT | 1600x1200+ | 1600x1200+ |
GeForce 7800GT | 1600x1200+ | 1600x1200+ |
GeForce 7800GTX | 1600x1200+ | 1600x1200+ |
U starší hry Splinter Cell není bohužel možné zapnout FSAA, takže uvádím v tabulce jen možná rozlišení. Je vidět, že levné karty si s touto hrou na max. nastavení prakticky neporadí a je tedy nutno značně snižovat detaily. Proškrtnutých políček je v této tabulce asi nejvíce z celého testu.
Need for Speed Underground 2
NFSU2 | optimální | nejkvalitnější |
Radeon X700 | x | 1024x768, bez AA/AF |
Radeon X700Pro | x | 1024x768, bez AA/AF |
Radeon X800GT | 1024x768, bez AA/AF | 1280x1024, 4xAA/8xAF |
Radeon X800 | 1024x768, bez AA/AF | 1280x1024, 4xAA/8xAF |
Radeon X800GTO | 1024x768, 4xAA/8xAF | 1280x1024, 4xAA/8xAF |
Radeon X800XL | 1024x768, 4xAA/8xAF | 1600x1200, 4xAA/8xAF |
Radeon X850Pro | 1024x768, 4xAA/8xAF | 1600x1200, 4xAA/8xAF |
Radeon X850XT | 1280x1024, 4xAA/8xAF | 1600x1200, 4xAA/8xAF |
Radeon X850XT PE | 1280x1024, 4xAA/8xAF | 1600x1200, 4xAA/8xAF |
Radeon X1300Pro | x | 1024x768, bez AA/AF |
Radeon X1800XL | 1280x1024, 4xAA/8xAF | 1600x1200, 4xAA/8xAF |
GeForce 6600 | x | 1024x768, bez AA/AF |
GeForce 6600GT | 1024x768, bez AA/AF | 1280x1024, 4xAA/8xAF |
GeForce 6800LE | x | 1024x768, 4xAA/8xAF |
GeForce 6800 | 1024x768, 4xAA/8xAF | 1280x1024, 4xAA/8xAF |
GeForce 6800GT | 1024x768, 4xAA/8xAF | 1280x1024, 4xAA/8xAF |
GeForce 7800GT | 1024x768, 4xAA/8xAF | 1280x1024. 4xAA/8xAF |
GeForce 7800GTX | 1024x768, 4xAA/8xAF | 1280x1024. 4xAA/8xAF |
Jeden z nejnovější automobilových simulátorů NFSU2 je na grafickou kartu poměrně náročný a vidíte, že si s ním na maximální nastavení poradí je high-endové ATi. nVidia zde měla nějaký záhadný problém - GeForce 7800GT(X) dávají ve srovnání s Radeony velmi nízké výsledky. Nicméně i 1024x768 s FSAA/AF je docela příjemné.