Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
24.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Tento článek je posledním ze série testů 31 grafických karet a pokusím se v něm shrnout veškerý herní výkon, kterým jednotlivé modely na trhu disponují. Znamená to nejen mnoho podrobných grafů, ale také srovnání maximálních použitelných nastaveních nových her na různých grafických kartách. Nechybí ani poměr cena/výkon a vyhlášení Best of Test.
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
- Syntetické benchmarky - 3DMarky
- Syntetické benchmarky - pokračování
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Battlefield 2
- Direct3D - Painkiller: BOOH
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Chronicles of Riddick
- Hratelnost - moderní hry pro DirectX 9.0
- Hratelnost - další hry pro DirectX
- Hratelnost - moderní hry pro OpenGL
- Průměrné FPS a dopad FSAA na výkon
- Nejnižší ceny karet a poměr cena/výkon
- Vyhodnocení testu a Best of Test
Další syntetický test AquaMark3 je postaven na enginu AquaNox 2.0 a testuje schopnosti shaderů v DirectX 9.0. Skládá se z 12 dílčích testů, z nichž jsou některé již limitované procesorem, a tak výsledky v high-endu začínají splývat.
Polosyntetický Final Fantasy XI Official Benchmark 3 1.00 je testem hry portované z PS2 na PC a také poměrně výrazně zatěžuje shadery. Ovšem je vidět, že tento test nedělá mezi grafikami nijak obrovské rozdíly, takže ho uvádím jen pro doplnění "syntetické" části.