Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
24.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Tento článek je posledním ze série testů 31 grafických karet a pokusím se v něm shrnout veškerý herní výkon, kterým jednotlivé modely na trhu disponují. Znamená to nejen mnoho podrobných grafů, ale také srovnání maximálních použitelných nastaveních nových her na různých grafických kartách. Nechybí ani poměr cena/výkon a vyhlášení Best of Test.
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
- Syntetické benchmarky - 3DMarky
- Syntetické benchmarky - pokračování
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Battlefield 2
- Direct3D - Painkiller: BOOH
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Chronicles of Riddick
- Hratelnost - moderní hry pro DirectX 9.0
- Hratelnost - další hry pro DirectX
- Hratelnost - moderní hry pro OpenGL
- Průměrné FPS a dopad FSAA na výkon
- Nejnižší ceny karet a poměr cena/výkon
- Vyhodnocení testu a Best of Test
Také Far Cry je hra, která je v nižších rozlišeních omezená procesorem. S aplikací patche 1.3 umí tato hra velmi slušně vytížit shadery, a to včetně Shader Modelu 3.0 na nVidii. Možnost zapnutí HDR by ovšem ústila ve hratelné nastavení jen na nejvýkonnějších modelech.
Při zapnutém anti-aliasingu Far Cry krásně škáluje grafické karty, ale také je vidět, že při nejvyšším nastavení se nechytají ani ty nejvýkonnější (výkon pod 50 fps). Testováno je ve vlastním demu na mapě Research, které je plné hlavně vegetace (procházení křovím) a vody (pohledy na moře).