Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
24.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Tento článek je posledním ze série testů 31 grafických karet a pokusím se v něm shrnout veškerý herní výkon, kterým jednotlivé modely na trhu disponují. Znamená to nejen mnoho podrobných grafů, ale také srovnání maximálních použitelných nastaveních nových her na různých grafických kartách. Nechybí ani poměr cena/výkon a vyhlášení Best of Test.
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
- Syntetické benchmarky - 3DMarky
- Syntetické benchmarky - pokračování
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Battlefield 2
- Direct3D - Painkiller: BOOH
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Chronicles of Riddick
- Hratelnost - moderní hry pro DirectX 9.0
- Hratelnost - další hry pro DirectX
- Hratelnost - moderní hry pro OpenGL
- Průměrné FPS a dopad FSAA na výkon
- Nejnižší ceny karet a poměr cena/výkon
- Vyhodnocení testu a Best of Test
Poměrně novou hrou je Battlefield 2 a jak vidíte v grafu, dává grafickým kartám zabrat již od rozlišení 1024x768 bez FSAA a AF. Jeho hratelnost v tomto nastavení je možná prakticky pro všechny grafiky, což si ovšem ještě projedeme dále.
Zbylá tři nastavení jsou již pro levné grafické karty pořádným oříškem a rozhodně není moudré na těchto modelech zapínat FSAA. Test probíhá na mapě Gulf of Oman, které díky skvělému demu škáluje grafiky již od nízkého rozlišení.