Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
24.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Tento článek je posledním ze série testů 31 grafických karet a pokusím se v něm shrnout veškerý herní výkon, kterým jednotlivé modely na trhu disponují. Znamená to nejen mnoho podrobných grafů, ale také srovnání maximálních použitelných nastaveních nových her na různých grafických kartách. Nechybí ani poměr cena/výkon a vyhlášení Best of Test.
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
- Syntetické benchmarky - 3DMarky
- Syntetické benchmarky - pokračování
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Battlefield 2
- Direct3D - Painkiller: BOOH
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Chronicles of Riddick
- Hratelnost - moderní hry pro DirectX 9.0
- Hratelnost - další hry pro DirectX
- Hratelnost - moderní hry pro OpenGL
- Průměrné FPS a dopad FSAA na výkon
- Nejnižší ceny karet a poměr cena/výkon
- Vyhodnocení testu a Best of Test
Ačkoliv se v tomto grafu nějak podivně hýbají maxima pro jednotlivá rozlišení, přesto Painkiller skvěle škáluje výkon grafik a procesorem je omezen jen okrajově. Tato hra využívá Pixel shadery verze 3.0, takže je pro testování moderních grafik velmi důležitá.
Ani v nastavení s FSAA/AF nemají high-endové karty problém s výkonem. Painkiller: Battle Out of Hell byl testován ve vlastním timedemu z mapy Looney, kde jsem se pokusil co nejvěrněji, ale zároveň nejnáročněji simulovat tuto hru.