Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
24.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Tento článek je posledním ze série testů 31 grafických karet a pokusím se v něm shrnout veškerý herní výkon, kterým jednotlivé modely na trhu disponují. Znamená to nejen mnoho podrobných grafů, ale také srovnání maximálních použitelných nastaveních nových her na různých grafických kartách. Nechybí ani poměr cena/výkon a vyhlášení Best of Test.
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
- Syntetické benchmarky - 3DMarky
- Syntetické benchmarky - pokračování
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Battlefield 2
- Direct3D - Painkiller: BOOH
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Chronicles of Riddick
- Hratelnost - moderní hry pro DirectX 9.0
- Hratelnost - další hry pro DirectX
- Hratelnost - moderní hry pro OpenGL
- Průměrné FPS a dopad FSAA na výkon
- Nejnižší ceny karet a poměr cena/výkon
- Vyhodnocení testu a Best of Test
Doom 3 je již klasickým testem, který je nutné používat pro rozhraní OpenGL. Přestože jsem měl k dispozici timedemo trhaze, které bylo na škálování grafických karet vynikající, rozhodl jsem se použít demo1, v němž máte každý možnost si hru otestovat.
Zatímco v prvním grafu byly některé výsledky ještě omezené výkonem CPU, po zapnutí FSAA a AF tomu tak již není a jasně se separují výkonné nVidie od méně výkonných grafických karet ATi. To je ale v OpenGL již běžný stav.