Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
24.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Tento článek je posledním ze série testů 31 grafických karet a pokusím se v něm shrnout veškerý herní výkon, kterým jednotlivé modely na trhu disponují. Znamená to nejen mnoho podrobných grafů, ale také srovnání maximálních použitelných nastaveních nových her na různých grafických kartách. Nechybí ani poměr cena/výkon a vyhlášení Best of Test.
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část IV. - srovnání herního výkonu
- Syntetické benchmarky - 3DMarky
- Syntetické benchmarky - pokračování
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Battlefield 2
- Direct3D - Painkiller: BOOH
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Chronicles of Riddick
- Hratelnost - moderní hry pro DirectX 9.0
- Hratelnost - další hry pro DirectX
- Hratelnost - moderní hry pro OpenGL
- Průměrné FPS a dopad FSAA na výkon
- Nejnižší ceny karet a poměr cena/výkon
- Vyhodnocení testu a Best of Test
The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay je plný název tohoto benchmarku, který je taktéž postaven na rozhraní OpenGL. Zde jsem si vypůjčil integrované demo panoptical02, které sice nesimuluje hru nejnáročnějším možným způsobem, ale velmi typickým.
Po zapnutí vyhlazování se z výsledkové listiny jasně separují SLI konfigurace, které zde mají viditelnou převahu. Ostatně, nVidia samozřejmě v OpenGL opět vládne, čímž vyvažuje výhody ATi z testů Direct3D. Celkově je tedy výkon velmi vyrovnaný.