Výkon ovladačů nVidia: ForceWare 66.93 až 75.90 a modifikace
3.3.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Jelikož v recenzích testujeme již dlouho s posledními oficiálními ovladači 66.93, rozhodli jsme se zjistit, jaký výkon mají i ostatní verze. Použili jsme originální ForceWare ve 4 různých verzích i modifikované ovladače DNA-Force, zer0point, Xtreme G a NGO.
Kapitoly článku:
- Výkon ovladačů nVidia: ForceWare 66.93 až 75.90 a modifikace
- Testovací sestava a 3DMarky
- Herní testy - základní nastavení
- Herní testy - 4x FSAA a 8x AF
- Srovnání výkonu a závěr
Doom 3
Graf 5 - Doom 3 (default) - 1024x768 / bez FSAA, AF
Graf 6 - Doom 3 (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
V herních testech začněme nastavením bez FSAA a AF, ve kterém je dosahováno velmi přijatelného framerate. Jak vidíte, zatímco ovladače ForceWare 66.93 dosahují v 1024x768 jen 84,4 fps, ForceWare 75.90 a NGO v0.5 jsou na tom o více než 8 fps lépe (rozdíl 10%). Ve vyšším rozlišení se rozdíly stírají, nicméně zajímavý je propad Xtreme G, který jsem pro jistotu ještě přeměřoval... Asi nějaká chyba.
Far Cry
Graf 7 - Far Cry (cooler01) - 1024x768 / bez FSAA, AF
Graf 8 - Far Cry (cooler01) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Rozptyl ve Far Cry činí tentokrát maximálních 6 fps, tedy asi 8%, a nejlépe dopadly v 10x7 kupodivu DHzer0point (originální 67.66 jsou na tom také slušně). Nicméně stálicí na předních umístěních jsou zde Xtreme G 75.90a, naopak hůře jsou na tom ForceWare 71.81.
Half-Life 2
Graf 9 - Half-Life 2 (coast03) - 1024x768 / bez FSAA, AF
Graf 10 - Half-Life 2 (coast03) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Výsledky v HL2 jsou vcelku vyrovnané, ovšem nastala zde zajímavá situace s beta ovladači 67.66. Ty sice v rozlišení 1024x768 přebily všechny ostatní, ovšem v 16x12 naopak propadly. Obecně jsou na tom lépe vyšší verze ovladačů.
Unreal Tournament 2004
Graf 11 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
U UT2004 uvádím jen jeden graf, protože výkon je zde hodně ovlivňován systémem a v nižších rozlišeních je prakticky totožný. I ve výše uvedeném 1600x1200 jsou ovšem rozdíly v rámci chyby měření a 1,4 fps mezi nejpomalejšími a nejrychlejšími ovladači nic neříkají.
Graf 5 - Doom 3 (default) - 1024x768 / bez FSAA, AF
Graf 6 - Doom 3 (default) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
V herních testech začněme nastavením bez FSAA a AF, ve kterém je dosahováno velmi přijatelného framerate. Jak vidíte, zatímco ovladače ForceWare 66.93 dosahují v 1024x768 jen 84,4 fps, ForceWare 75.90 a NGO v0.5 jsou na tom o více než 8 fps lépe (rozdíl 10%). Ve vyšším rozlišení se rozdíly stírají, nicméně zajímavý je propad Xtreme G, který jsem pro jistotu ještě přeměřoval... Asi nějaká chyba.
Far Cry
Graf 7 - Far Cry (cooler01) - 1024x768 / bez FSAA, AF
Graf 8 - Far Cry (cooler01) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Rozptyl ve Far Cry činí tentokrát maximálních 6 fps, tedy asi 8%, a nejlépe dopadly v 10x7 kupodivu DHzer0point (originální 67.66 jsou na tom také slušně). Nicméně stálicí na předních umístěních jsou zde Xtreme G 75.90a, naopak hůře jsou na tom ForceWare 71.81.
Half-Life 2
Graf 9 - Half-Life 2 (coast03) - 1024x768 / bez FSAA, AF
Graf 10 - Half-Life 2 (coast03) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
Výsledky v HL2 jsou vcelku vyrovnané, ovšem nastala zde zajímavá situace s beta ovladači 67.66. Ty sice v rozlišení 1024x768 přebily všechny ostatní, ovšem v 16x12 naopak propadly. Obecně jsou na tom lépe vyšší verze ovladačů.
Unreal Tournament 2004
Graf 11 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 / bez FSAA, AF
U UT2004 uvádím jen jeden graf, protože výkon je zde hodně ovlivňován systémem a v nižších rozlišeních je prakticky totožný. I ve výše uvedeném 1600x1200 jsou ovšem rozdíly v rámci chyby měření a 1,4 fps mezi nejpomalejšími a nejrychlejšími ovladači nic neříkají.