Výkon ovladačů nVidia: ForceWare 66.93 až 75.90 a modifikace
3.3.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Jelikož v recenzích testujeme již dlouho s posledními oficiálními ovladači 66.93, rozhodli jsme se zjistit, jaký výkon mají i ostatní verze. Použili jsme originální ForceWare ve 4 různých verzích i modifikované ovladače DNA-Force, zer0point, Xtreme G a NGO.
Kapitoly článku:
Doom 3
Graf 12 - Doom 3 (default) - 1024x768 / 4x FSAA, 8x AF
Graf 13 - Doom 3 (default) - 1600x1200 / 4x FSAA, 8x AF
Doom 3 je evidentně hrou, na které optimalizace ovladačů nejlépe zabírají. Rozdíly mezi verzemi jsou totiž relativně velké a opět se dostávají do čela NGO v0.5 s ForceWare 75.90. Derivace ForceWare - Xtreme G 75.90a - ovšem nijak slavně nedopadla a marně jsem pátral po příčině. Originální 66.93 na tom jsou podprůměrně.
Far Cry
Graf 14 - Far Cry (cooler01) - 1024x768 / 4x FSAA, 8x AF
Graf 15 - Far Cry (cooler01) - 1600x1200 / 4x FSAA, 8x AF
Ve Far Cry se při zapnutém FSAA příliš velkých rozdílů nedočkáte a překvapivě dopadly nejlépe ForceWare 67.66 beta.
Half-Life 2
Graf 16 - Half-Life 2 (coast03) - 1024x768 / 4x FSAA, 8x AF
Graf 17 - Half-Life 2 (coast03) - 1600x1200 / 4x FSAA, 8x AF
Half-Life 2 se pohybuje v rámci chyby měření, jen je vidět horší výsledek o kousek výše vychvalovaných ForceWare 67.66.
Unreal Tournament 2004
Graf 18 - UT2004 (Primeval) - 1024x768 / 4x FSAA, 8x AF
Graf 19 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 / 4x FSAA, 8x AF
Pozoruhodné jsou výsledky posledního benchmarku, kde jsou ForceWare 66.93 a 67.66 (tedy jediné oficiální) výrazně pomalejší než série 71.xx a 75.xx. V rozlišení 1600x1200 dokonce sahají rozdíly po hranici 25%.
Graf 12 - Doom 3 (default) - 1024x768 / 4x FSAA, 8x AF
Graf 13 - Doom 3 (default) - 1600x1200 / 4x FSAA, 8x AF
Doom 3 je evidentně hrou, na které optimalizace ovladačů nejlépe zabírají. Rozdíly mezi verzemi jsou totiž relativně velké a opět se dostávají do čela NGO v0.5 s ForceWare 75.90. Derivace ForceWare - Xtreme G 75.90a - ovšem nijak slavně nedopadla a marně jsem pátral po příčině. Originální 66.93 na tom jsou podprůměrně.
Far Cry
Graf 14 - Far Cry (cooler01) - 1024x768 / 4x FSAA, 8x AF
Graf 15 - Far Cry (cooler01) - 1600x1200 / 4x FSAA, 8x AF
Ve Far Cry se při zapnutém FSAA příliš velkých rozdílů nedočkáte a překvapivě dopadly nejlépe ForceWare 67.66 beta.
Half-Life 2
Graf 16 - Half-Life 2 (coast03) - 1024x768 / 4x FSAA, 8x AF
Graf 17 - Half-Life 2 (coast03) - 1600x1200 / 4x FSAA, 8x AF
Half-Life 2 se pohybuje v rámci chyby měření, jen je vidět horší výsledek o kousek výše vychvalovaných ForceWare 67.66.
Unreal Tournament 2004
Graf 18 - UT2004 (Primeval) - 1024x768 / 4x FSAA, 8x AF
Graf 19 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 / 4x FSAA, 8x AF
Pozoruhodné jsou výsledky posledního benchmarku, kde jsou ForceWare 66.93 a 67.66 (tedy jediné oficiální) výrazně pomalejší než série 71.xx a 75.xx. V rozlišení 1600x1200 dokonce sahají rozdíly po hranici 25%.