Windows 10: nová správa paměti pro grafické karty!
8.9.2015, Pavel Šantrůček, recenze
Windows 10 nepřinášejí pro hráče pouze nové DirectX 12, ale také novou verzi WDDM (Windows Display Driver Model). Zatímco na hry využívající DX12 si budeme muset ještě nějakou tu chvilku počkat, z výhod WDDM 2.0 můžeme u současných her těžit už nyní.
Kapitoly článku:
Alien: Isolation
Hra je v metodice zařazena, protože generuje vysokou snímkovou frekvenci i ve vyšších rozlišeních, což je optimální pro některé testy slabších grafických karet. Alien: Isolation je FPS hra od vývojového studia Greative Assembly, která využívá vlastní engine. Hra spadá do programu Gaming Evolved a obsahuje vlastní benchmark. Veškerá měření jsou prováděna pomocí FRAPS s délkou testovací scény 128 sekund.
Využití VRAM a RAM
Alien: Isolation je opravdu na využití VRAM nenáročnou hrou. Během naší testovací scény nebylo při testech ve Windows 8.1 překročena hranice 1 GB. Celý surface se tedy do VRAM pohodlně vešel a k žádného významnějšímu rozdílu v chování mezi Windows 8.1 a Windows 10 by tak docházet nemělo.
Využití GPU a PCI-E
Vytížení GPU i PCI-E sběrnice je prakticky totožné u všech našich tří měření.
Snímková frekvence
Alien: Isolation 1920 x 1080 | SMAA T2x | AFx16 | |||||
GPU | GPU clock | VRAM clock | Driver | FPS | % |
MSI GTX 960 Gaming 4G (Win 8.1) | 1405 MHz | 7012 MHz | 353.06 | 89,9 | 100 % |
Gigabyte GTX 960 WNF2OC (Win10) | 1380 MHz | 7012 MHz | 353.62 | 89,3 | 99 % |
Gigabyte GTX 960 WNF2OC (Win8.1) | 1380 MHz | 7012 MHz | 347.88 | 89,0 | 99 % |
U všech testů je naměřená snímková frekvence v rámci nějaké té chyby měření stejná.
Variabilita a stuttering
Také časy jednotlivých snímků jsou skoro jako přes kopírák. Variabilita i stuttering vykazují shodné hodnoty.