Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Základní deska Biostar M6VLB s integrovanou grafikou Trident

21.6.2001, Štěpán Mrázek, recenze
Základní deska Biostar M6VLB s integrovanou grafikou Trident
Tato deska je postavena na čipové sadě VIA Apollo PLE, která integruje grafický čip Trident Blade3D AGP 2X do north bridge VIA VT8601. Je určena pro procesory Intel Pentium III a Intel Celeron v provedení Socket 370 a podporuje všechny tři frekvence systémové sběrnice používané těmito procesory, tedy 66/100/133 MHz.
Testovací konfigurace
Testování základní desky jsme prováděli s operačním systémem Windows 98SE a aplikačním rozhraním DirectX verze 8.0. Grafické testy jsou provedené na grafickém čipu integrovaném v north bridge VIA VT8061 s ovladačem verze 4.12.01.3103.
    • Procesor Intel Celeron 600 MHz
    • 128 MB SDRAM PC133 Kingmax
    • Integrovaná grafická karta v north bridge VIA VT8061
    • Pevný disk Quantum Fireball Plus Lct20 40 GB

SiSoft Sandra 2001

CPU Benchmark
Výsledkem testu Dhrystone je počet provedených operací s celými čísly za sekundu násobený milionem.

Výsledkem testu Whetstone je opět počet provedených operací v milionech, tentokráte se však výpočty provádějí s plovoucí desetinou čárkou


Obr. 1 – SiSoft Sandra CPU Benchmark

CPU Multi-Media Benchmark

Během testování dochází k vytváření obrazu pomocí fraktálních výpočtů. Ty jsou prováděny jak s pevnou tak i s plovoucí desetinnou čárkou a jsou při nich využity multimediální instrukce procesoru.


Obr. 2 – SiSoft Sandra CPU Multi-Media Benchmark

Memory Benchmark
Pomocí tohoto testu se měří propustnost paměťové sběrnice. Získané hodnoty znamenají počet megabytů přenesených za sekundu.


Obr. 3 – SiSoft Sandra Memory Benchmark

3D Mark 2000 verze 1.1
Tento program pracuje pod rozhraním DirectX. Během prvních šesti testů, které jsou zaměřeny na rychlost vykreslování, dochází k renderování 30 sekundové sekvence a je měřena rychlost zobrazování snímků za sekundu (FPS). Výsledná hodnota se získá jako součet všech šesti FPS vynásobená koeficientem 12. Při srovnání se řídíme pravidlem, že vyšší hodnota značí i vyšší výkon.


Obr. 4 – Výsledky testů programem 3D Mark 2001

Pozn. v BIOSu je možné nastavit pouze velikost 8 MB alokované paměti pro frame buffer a tudíž nebylo možno provést testy ve 32 bitové barevné hloubce.

Projektové soubory obsahují mimo výsledků testů také informace o testovaném hardwaru, verzích ovladačů, nastavení desktopu a mnoho dalších. Pro jejich prohlédnutí potřebujete registrovanou verzi testovacího programu 3D Mark 2000 nebo můžete použít jejich textovou podobu.


Ikona Odkaz na databázi
16 bitů
32 bitů
1024 x 768
1024 x 768 - 16bit.3dp
N/A
800 x 600
800 x 600 - 16bit.3dp
N/A
640 x 480
640 x 480 - 16bit.3dp
N/A
Tab. 1 – Projektové soubory programu 3D Mark 2001

Ikona Odkaz na databázi
16 bitů
32 bitů
1024 x 768
1024 x 768 - 16bit.3dp
N/A
800 x 600
800 x 600 - 16bit.3dp
N/A
640 x 480
640 x 480 - 16bit.3dp
N/A
Tab. 2 – Textová podoba projektových souborů programu 3D Mark 2001

Quake III Arena
Program Quake III Arena, tedy zcela přesněji hra je standard pro testování multimediálních grafických karet pod rozhraním OpenGL. Výsledkem jsou průměrné hodnoty zobrazených snímků za sekundu během testovací sekvence.


Obr. 5 – Výsledky testů programem Quake III Arena

Čas najetí operačního sytému
Čas najetí operačního systému počítáme od okamžiku stisknutí tlačítka napájení po start aplikace Servant Salamander v nabídce Po spuštění. Tentokráte to trvalo 35,6 sekundy.