Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Red Dead Redemption 2 s DLSS, Doom Eternal už má i ray tracing

1.6.2021, Jan Vítek, aktualita
Red Dead Redemption 2 s DLSS, Doom Eternal už má i ray tracing
NVIDIA se pochlubila rozšířením ray tracingu a technologie DLSS mezi dalších osm herních titulů. Ray tracingu se už konečně dočká Doom Eternal, a to včetně DLSS, kterou už podporuje i Red Dead Redemption 2. A co dál?
NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) a ray tracing se rozšiřuje mezi další hry, přičemž tyto technologie už dostává i Doom Eternal, jehož tvůrci slibovali ray tracing už dříve, ale pak obrátili s tím, že nejde o to nejdůležitější, co hned chtějí hráčům nabídnout. 
 

Nyní se už ale dočkáme a jde dle očekávání konkrétně o ray tracované odrazy, přičemž ztrátu výkonu nám tu bude kompenzovat také DLSS. Ve hrách jako Doom Eternal pochopitelně není moc prostoru na finesy, které předvádí ray tracing v případě stínů a nasvícení, čili není divu, že jde právě o odrazy, které mají největší šanci zaujmout. Pokud ale máte v arzenálu kartu GeForce RTX a v knihovně Doom Eternal, ještě se nemusíte poohlížet po aktualizaci, neboť ta nastoupí až někdy v průběhu tohoto měsíce. 
 
Titul Red Dead Redemption 2 by byl možný adept především na ray tracované globální osvětlení, ale i bez něj jde o jednu z nejlépe vypadajících her pro PC. Tomu rovněž odpovídá její náročnost na hardware, takže se nám tu bude hodit alespoň podpora DLSS, která nám dopomůže k vyšší snímkovací frekvenci. 
 
 
Stejně tak hra Rainbow Six Siege se dočkává podpory DLSS, přičemž už v březnu jí NVIDIA nadělila Reflex.
 
Pokračujeme titulem Icarus, chystanou novinkou, která nabídne vedle DLSS také globální osvětlení pomocí ray tracingu. Jedná se o PvE titul, v němž se budeme snažit v kooperaci s ostatními přežít v nepřátelském prostředí. Za vývojem stojí především Dean Hall, tvůrce DayZ a jeho tým z RocketWerkz, který si vymyslel prostředí cizí terraformované planety, kde se daný proces úplně nevyvedl ke spokojenosti. 
 
 
NVIDIA DLSS i ray tracing pak budou nově podporovat ještě další tituly: LEGO Builder's Journey (na trhu od 22. června), DYING: 1983 coby pokračování DYING: Reborn, pak také cyberpunková akční střílečka The Ascent a 11. června dorazí sci-fi horor The Persistence.