Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Rekonstruovaný zdrojový kód Diabla umožní podporu dalších OS i modifikací

22.6.2018, Jan Vítek, aktualita
Rekonstruovaný zdrojový kód Diabla umožní podporu dalších OS i modifikací
Programátor vystupující pod nickem GalaXyHaXz se zhostil rekonstrukce zdrojového kódu původní hry Diablo z roku 1996. Vytvořil tak Devilution podporující moderní operační systémy včetně Linuxu, což není vše.
Diablo znamenalo pro Blizzardy obrovský úspěch, když v roce 1996 přislo na trh. Do roku 2001 se prodalo na 2,5 milionů kopií, ovšem ten pravý úspěch měl teprve přijít, však Diablo II se prodalo v počtu 17,5 milionů kopií. Původní díl ale má stále své kouzlo, které nyní ještě zesílilo, o což se postaral programátor GalaXyHaXz. Ten připravil rekonstruovaný kód původního Diabla pojmenovaný Devilution, jehož primárním účelem je vylepšit kompatibilitu hry s moderními operačními systémy, do čehož můžeme počítat také možnost portování do jiných OS, jako je třeba Linux. 
 
 
GalaXyHaXz svůj projekt dokončil během čtyř měsíců a velkou roli v tom také hrálo štěstí. Jak sám napsal, Blizzard poskytl zdrojový kód Diabla dvěma vývojářským týmům, a sice Synergestic Software pro vytvoření expanzního disku a Climax Studios měli portovat hru pro PlayStation. Japonské Sony je přitom dobře známé tím, že mu unikají věci, které by se na veřejnost dostat neměly, což někdy platí i pro plné zdrojové kódy.
 
V japonském portu se ocitl soubor se symbolickými odkazy a pak se objevila také betaverze daného portu obsahující ještě jeden takový soubor. Debugovací PC verze navíc obsahuje příslušné nástroje, které se do konečné prodejní nedostaly a mnoho assert stringů, které také poskytují informace o stavbě kódu. Díky všem dostupným informacím bylo možné rekonstruovat celý kód hry, který by se měl blížit tomu opravdovému. 
 
Díky tomu je možné hru portovat do různých verzí schopných běžet pod více operačními systémy a také je najednou velice otevřena případným modifikacím, jaké se dříve nemohly objevit. Nicméně Devilution není k dispozici jako prostá hra, kterou si spustíme. Musíme vlastnit původní hru a její veškeré tzv. assets, čili grafiku, zvuk, animace, atd. 
 
Devilution je tak první, ale nejpodstatnější krok pro vytvoření dalších verzí Diabla a na Redditu se už řeší, zda by některé už probíhající projekty neměly přistoupit k jeho využití.