Záruka bude standardní na km či roky? :D Nebo na cykly nebo roky? :D
Odpovědět0 0
Doplním že pomoc se stabilizací sítě je i v případě nabíjení auta jestli se nabíjí když je v síti přebytek výkonu jako v případě kdy se rozjedou solární elektrárny.
Problém je, ze Čez asi nechce připojovat ani zařízení pro regulaci sítě jako jsou teplárenské parní elektrokotle pracující podle Čepsu a připojení aspoň úředně zdržuje, teda zdržuje to Čez, ne Čeps.
Jinak je určitě dobře když drahý elektromobil má další využití, i třeba jen na doma při výpadku proudu na vesnici.
Takový elektromobil může taky pomoct jinému na cestě aby dojel k nabíječce.
Nebo se může použít na chatě místo přípojky do sítě, která by byla málo využitá a tím drahá.
Odpovědět3 0
tak tomu říkám blbost ze strany renaultu, kdo normální by si nechal opotřebovávat velmi drahou baterii v autě? Takže zbytečná elektronika navíc, a třeba i jako zdroj 230V? Na vysavač? Víme tak kolik má vysavač odběr? Tam bude 2kW měnič s čistou sínusovkou? Na měniče s modifikovanou sínusovkou rotační věci sice běží ale docela hřejí, tak je to vhodné pro čerpadla atd.
Odpovědět1 1
"kdo normální by si nechal opotřebovávat velmi drahou baterii v autě?"
Vzhledem k tomu, kolik ta auta najedou, ta baterie i s tímto patrně přežije auto. Pokud by to denně na baterce udělalo až 0,2 cyklu (řekněme těch 10 kWh), po 15 letech to udělá 1100 cyklů. Ujetí 200 tisíc km je cca 500 cyklů. Pokud to má NCM, tak ta má životnost na zhruba 2000 cyklů. A pokud tím srazí náklady na provoz na polovinu (tzn. srazí účty o 100+ tisíc), tak je spíše otázkou, kdo by to nedělal? To se navíc bavíme o hypotetické situaci, že by to auto bylo výhradně jen a pouze na V2G nabíječkách, což s velkou pravděpodobností ve 100 % případů nebude. Takže těch cyklů, kterými se to opotřebuje, bude spíše méně.
Odpovědět1 2
Tak je spíš otázka, jak moc velký vliv na využití bude mít uživatel, aby v průběhu času nebyla jeho baterie "znárodněna". To je možná věc které se bojí spousta lidí, že začátku věřím že se to bude chovat korektně ale ta pár let?
Jinak to je moc pěkný vozejček, z mého pohledu dost velká část retro pokusů dopadá špatně ale tady se to povedlo. A pokud se potvrdí parametry a cena, tak to vypadá na pěknou stylovku. Těch 110k, 325km a 22k€ už zní použitelně na běžné ježdění...
Odpovědět0 0
vaše teorie jako vždy úžasné, nicméně už jsem měnil akumulátory a neměly ani 1/2 cyklů a byli zničené. A velká životnost je u akumulátorů tesla které mají neskutečný termal management, je to tak i u tohoto auta?
Odpovědět2 1
"velká životnost je u akumulátorů tesla které mají neskutečný termal management"
A to si představte, že Tesla má u starších vozů články NCA, které mají proti NCM asi poloviční životnost.
Je pravdou, že thermal management nikdy nebyl silnou stránkou Renaultů, a uvidíme, zde se to u nové generace zlepší. Na druhou stranu, v příkladu výše jsem počítal v podstatě worst case scenario. Tedy, že by se pro obousměrné nabíjení využívalo až 10 kWh (což mi přijde na tak malou baterii dost, a spíše bych to viděl k 5-7 kWh - aspoň já bych si asi více než 7 kWh nenastavil), za další se počítalo s případem, že by se to auto ve 100 % případů nabíjelo jen na V2G nabíječkách. A to velmi pravděpodobně nenastane. Takže z těch 1100 cyklů v nejhorším možném případě bude v reálném případě možná tak 200-400. Což i s běžnou jízdou stále vystačí pod polovinu papírové životnosti.
Tam je také otázkou, jaká verze toho elektromobilu to bude. Hovoří se o 40kWh a 50kWh+ verzích. U 40kWh varianty bych se něčeho takového už asi začal trochu bát, i když to auto svým provozem vytříská tak 600-900 cyklů. U 50kWh+ by to neměl být žádný problém, a to nemluvím o tom, kolik to vydělá za provoz prodejem elektřiny, a jak klesne cena akumulátorů v době, kdy by se případně měnil.
Odpovědět0 1
Práveže tá batérie v aute je v porovnaní s inými baterovymi úložiskami dostupnými pre domácnosti celkovo lacná.. Plus nemusíte riešiť menič, keďže ten je už v aute prítomný..
Odpovědět0 0
A ten měnič a další elektronika okolo se neopotřebovává?
Copak se očekává, že komponenty v EV nějakým zázrakem nepodléhají opotřebení?
Odpovědět2 0
"Tam bude 2kW měnič s čistou sínusovkou?"
No předpokládám, že běžné BEV o výkonu 100kW má integrovaný měnič s čistou sinusovkou minimálně 3x33kW + dostatečnou přetížitelnost.
Stačí využít jen to, co už tam je.
"Copak se očekává, že komponenty v EV nějakým zázrakem nepodléhají opotřebení?"
Ono těch pár kW puštěných do sítě je tak malá zátěž pro BEV elektroniku v porovnání s běžnými jízdními režimy, že to snad ani nestojí za řeč.
Odpovědět0 2
předpokládáte totálně blbě, "No předpokládám, že běžné BEV o výkonu 100kW má integrovaný měnič s čistou sinusovkou minimálně 3x33kW + dostatečnou přetížitelnost." motory se řídí frekvenčními měniči, což je naprosto něco jiného. Ale je pravda že pokud tu možnost mají tak se tak dají nakonfigurovat
Odpovědět3 3
Frekvenční měnič je přibližně to stejné, co měnič co znáte z FVE... jenom dokáže měnit frekvenci. Stačí aby se frekvence zamknula na 50Hz a můžete to pustit do sítě.
V čem konkrétně je to blbý předpoklad?
Odpovědět0 0