Resident Evil Village dostal záplatu, odstraňuje sekání způsobené DRM?
20.7.2021, Jan Vítek, aktualita
Aktualizováno: Nedávno jsme se podívali na to, jak běží cracknutá verze hry Resident Evil Village, ze které bylo vypreparováno Denuvo a stejně tak V3 firmy Capcom. Ukázalo se, že zmizelo časté sekání hry, čili náhlé a prudké poklesy FPS.
Aktualizace: Capcom přece jen nestrkal hlavu do písku a nyní na twitterovém účtu herní řady Resident Evil hlásí, že je k dispozici update na verzi 1.03. Ta má jednak upravenou implementaci DRM technologií a vedle toho také nově podporuje FidelityFX Super Resolution (FSR). Čili hráčům a zvláště těm s moderními Radeony by už Resident Evil Village měl běžet mnohem lépe a bez sekání, což už někteří potvrzují, ale objevují se i ohlasy, že se hra stále seká. Dále zpráva pokračuje v původním znění:
Nyní herní server Eurogamer potvrzuje to, co bylo zřejmé, čili právě implementace Denuva a V3 způsobuje náhlé poklesy snímkovací frekvence této hry, a opravdu tak platí, že lepší herní zážitek mají ti, kteří si hru jednoduše stáhnou v cracknuté verzi, než aby si ji kupovali. A to je samozřejmě špatně, čili nyní se čeká na to, co s tím provede samotný Capcom.
Ostatně včera jsme se podívali i na video, kde je sekání hry jasně patrné a v testu Eurogameru je to vidět i na grafu, kde se ukazují až 130ms záseky, během nichž by plynule běžící hra měla vykreslit alespoň osm snímků. Čili takové propady člověk pochopitelně velice vnímá, zvláště když mohou být v řadě herních pasáží velice časté, a nelze se tak divit množícím se negativním ohlasům a otázkám směřujícím na Capcom: co s tím budete dělat?
Nutno dodat, že Resident Evil Village už je na trhu téměř tři měsíce a Capcom nechávaly stížnosti naprosto v klidu. Ovšem nyní, když je díky cracku jasné, že jde o dopad Denuva a/nebo V3, bez nichž je hra mnohem plynulejší, by vývojáři opravdu neměli strkat hlavu do písku.
Autor testu zveřejněného na Eurogameru přitom dle svých slov kontaktoval Capcom již v pondělí večer a vedle něj také samotné Denuvo v žádosti o komentář. Dosud ale žádný nepřišel, na Twitteru se také nic nedozvíme, přičemž není třeba hned nabídnout opravný patch či snad dokonce celkové odstranění DRM ze hry, ocenit by se dala i zpráva, že vývojáři o problému ví a věnují se mu. Míč je tak už nějakou dobu na hřišti Capcomu, pokud jej vůbec zaregistroval.