Pokud za žádných okolností nechtějí, aby se ochrana prolomila, tak ať to vydají na dedikované hardwarově uzamknuté platformě, nikoliv PC, které je otevřené a děravé od nejzákladnějších vrstev. Tam se to vždy prolomí, ale jim se to i tak vyplatí to na PC vydávat, takže v podstatě tyto ochrany na PC nedávají sebemenší smysl.
Odpovědět0 0
Tak já osobně nemám problém dát za hru o které vím, že je dobra i tisícovku, ale abych to zjistil, tak si zahraji pirátskou verzi. To je příklad Halfa 2, Diabla a dalších, nejdřív jsem hrál pirátskou a pak už oficiální
Odpovědět0 0
Ať už herní studia přestanou ztrácet čas i peníze za nesmyslné ochrany, a místo toho je investují do hry samotné. Rozumně nacenněné, kvalitní hry se budou vždy prodávat, bez ohledu na pirátství.
Ani pokud bude 90% všech kopií pirátských, neznamená to, že hra přišla o 90% zákazníků a 90% zisku. Spousta těch hráčů by si to za ty prachy stejně nekoupila.
Určitě si radši koupím více her po 10€-20€ kus nez za 60€ + 20€ za 1 z 10 DLC.
Nejvíce času mám nahráno právě v laciných/free hrách.
Odpovědět3 0
To je tak... O nasazení těch DRM nerozhodují vývojáři, ale manažeři, kteří se právě dívají na ty statistiky, které jmenuješ. Sami hry podle mě nehrají, takže si snad ani neuvědomují, jak moc je to otravné. Jinak když se podívat ta uživatelksé hodnocení hry na Steamu, tak to mluví za vše. Doteď převažovala negativní hodnocení stěžující si na nehratelnost, že to prostě běží pomalu a seká se to i na HighEnd sestavách. Po vydání patche najednou "Very Positive".
Odpovědět0 0
Aby nebyly ohlasy pozitivní. Denuvo je normální vir, jen bez zabudovaných ničících funkcí. (tedy snad bez nich) Minimálně s jistotou víme, že nesmírně zatěžuje počítač. V okamžiku, kdy se to nějaký tým naučí odstraňovat permanentně a denuvo zmizí v propadlišti dějin, si spousta hráčů (platících, neplatící to mají BEZ něj) oddychne.
PS: ano, samozřejmě že to manažeři nehrají. A nepřekvapivě je efekt stejný, jako když manažeři MHD nejezdí MHD. Dotyčný řídí něco co neví jak vypadá, nemá tušení jak má vypadat, nemá tušení co tomu chybí. A když to "náhodou" nefunguje, tak je mu to fuk, ve smlouvě má zlatý padák.
Odpovědět3 0
Tady bych to upřesnil: "A když to "náhodou" nefunguje, tak je mu to fuk," a hodí to na někoho pod ním.
I když možnosti jsou asi obojí.
Pravdou ale je, že spousty manažerů ví opravdu prd o produktu který firma vyrábí/nabízí a jsou tam jen proto aby byli vidět a dělali fiktivní zelené tabulky pro vedení. Vrchnost je spokojená, protože dle zelených tabulek vše funguje a ví prd co se děje dole a manažer je v pohodě protože dle jeho zelených tabulek vede vše dobře a problém je až pod ním.
Doporučuji články prof. Jiřího Marka na
www.mmspektrum.com. Ten člověk ví co se ve firmách děje a vím co je špatně a vždy se u jeho článku bavím a jen přikyvuji...protože má naprostou pravdu. Jednou jsem s ním prohodil pár mailů a je to naprosto normální člověk (což je co říct když má asi 3 tituly) se selským rozumem (což dneska opravdu chybí) a velkými zkušenostmi.
Odpovědět0 0
Vývojáři jsou upsaný dlouhý roky u svejch klasickejch vydavatelů, doufam že se časem bude situace lepšit a spousta z nich bude postupně přecházet například pod CD Projekt a mít hry i na GOGu hned v den vydání, tomu věřim, časem se toho snad dočkáme. Dřív nebo pozdějc to snad musí pochopit i ten nejhorší kravaťák.
Odpovědět0 0
Já kupuju hry jen v akcích na Steam, když jsou brutální slevy...jinak pirátím...za hru víc jak 300 prostě nedám...
Odpovědět0 0
Kolik za rok vyjde her, který se vyplatí pirátit (a zavirovat si akorát počítač)? Ty kraviny mě za to fakt nestojej. Těch pár her si za rok radši koupím. Pochopitelně člověk nesmí kupovat všechno, co má za názvem letošní/příští rok, nebo číslovku o jedna vyšší než loni.
Odpovědět1 0
Ta studia maji urcite i ekonomicke oddeleni, ktere si mimo jine lame dnem a noci hlavu se spravne nastavnou cenou, aby to prineslo nejvetsi zisk.
Chapu, ze zakaznik resi pohled cena/vykon, ale je treba si uvedomit, ze vy si koupite nejakou indii hru za 20 euro a nadavate na vlke vydavatele, ze jejich tituly jsou za 60, ale uz vam nedochazi, ze na hre velkeho vydavatele se vynalozilo treba i o 3 a vice radu clovekohodin, nez na te indii hre. A urcite maji spocitane, ze kdyby dali take cenu 10 eur, tak jim nestoupne pocet prodanych kusu takovou merou, ze budou mit vyssi trzby, nez pri cene 60 eur.
Odpovědět1 0
Ovšem jako zákazníka mě ekonomické problémy vydavatele vcelku nezajímají. A množství bugů, případně krátká doba hraní co se dá omluvit u hry za 15E je u 3x dražšího titulu neomluvitelné.
Odpovědět0 0
A tobě zase nedochází, že té indie hry za 20e se prodá třeba i o 3 a více řádů kopií méně. Tzn. pokud indie hra za 20e s prodejem 10 000 kusů dosáhne výdělku 200k euro, tak CoD za 60e s prodejem 10 000 000 vydělá 600M e
U některých her je cena 60e oprávněná, ale třeba CoD Infinity Warfare je jen nepodařený re-skin předchozího dílu, za který by si správně měli účtovat max 20e
Odpovědět0 0
A vývoj stojí řekněme 80-100M. Takže zisk je na tom dost šílený. O to smutnější je, že nedají třeba 200k za rozumného scénáristu a milion na testování a debug.
Odpovědět0 0
A nedaj a nedaj a nedaj!!! Radši udělat beta testery z hráčů a další rok budou vydávat patche a patche patchů aby to aspoň trochu fungovalo a ještě si dovolej na to nasadit denuvo, aby tu zabugovanou sračku někdo neupirátil. :-D
Odpovědět0 0
Njn, tak když jim to takhle lidi žerou...tak proč by toho nevyužili? Je to hnusná praktika, ale v tomhle případě je to o nakupujících. Bohužel x desítek procent z nich je tvořena dětmi/náctiletými, který na to mají prachy od rodičů a prostě musí mít to nejnovější a je jim jedno, že nakupují něco co funguje jen z poloviny.
Člověk, který si na to vydělává sám už o tom přemýšlí trochu jinak.
Dále vývojáři ušetří za testovače.
Prostě u nových her si počkat měsíc dva než se ukáže jako moc je (ne)dodělaná a podle toho se rozhodnout jestli koupit, či dále počkat. A takhle to chce naučit i ty mladší jedince.
Bohužel také chybějí ta dema, aby si člověk vyzkoušel jako mu to šlape. Naštěstí už jsou možnosti hru vrátit.
Odpovědět0 0
Asi tak, od doby co pracuju už taky nemusim hrát každou kravinu. Do tý doby jsem pirátil, ale teď co pracuju a mam na to už prachy, tak si dobře vybíram za co je utratim.
Odpovědět0 0
No ale je rozdíl když se tý hry prodá 10 000 kusů a nebo 5 milionů že jo. Vysoký ceny AAA her nedávaj smysl.
Odpovědět0 0
Dávají. Vysoké marže, nenažraní akcionáři, manažeři a spol., značka (bohužel dnes značka neznamená kvalitu).
Je to prostě byznys, tahání peněz ze zákazníků, kteří jsou tak inteligentní, že si daná produkt koupí.
Už dávno neplatí, že když se toho prodají miliony, tak ceny budou nižší.
Odpovědět0 0