...Rodinu v tom neodvezete, ale na cestu do práce nebo jízdy po přeplněných městech by to mělo bohatě stačit...takze do preplnenych mest vypusti dalsi vozidla, ktera ani neuvezou vic jak 2 pasazery, wow :D
Odpovědět0 1
To je bohužel pravda, nicméně...
1) Stejně drtivá většina z nich jezdí obsazena 1-2 lidmi
2) Budou v těch městech sice jezdit, ale nebudou v nich parkovat (resp. na počet osob jich bude parkovat mnohem méně než dnes)
3) Jezdí to na elektřinu na rozdíl od dnešních aut, která jsou stále v drtivé většině spalovací.
4) "do preplnenych mest vypusti dalsi vozidla" Tady mi přijde, že jste opomněl to, že když pojedete v robotaxi, tak nepojedete v normálním autě. Takže nejde o auta navíc, ale o náhradu.
Odpovědět2 0
jasny nebral jsem to uplne vazne, jen me to pobavilo, doufam ze nasazeni neceho takovyho bude predem promyslene, ikdyz dneska bych se fakt uz nicemu nedivil... :)
Odpovědět0 0
Pro mladé nezadané hipstry a různé kreativní frikulíny to ve městě smysl může dávat, ostatně takoví lidé už často auto nemají ani dnes a drandí si na koloběžkách. Ovšem pro "normálního" člověka to smysl pořád nedává a pochybuji že někdy dávat bude, protože i při těch pitomých cestách do práce často zařizuje sekundární úkoly (odvážení/vyzvedávání dětí, nákupy, kroužky) a vlastní auto mu dává mnohem větší flexibilitu než nějaký taxík - a to samozřejmě ani nemluvíme o výletech a dovolených
Navíc teda spousta lidí včetně mne bere automobil jako dost osobní prostor, v taxíku nebo někdy sdíleném služebáku samozřejmě taky jezdím, ale nejlíp se cítím ve svém, kde vím, kde kdo na co makal a jak je to čisté
Odpovědět0 0
"Ovšem pro "normálního" člověka to smysl pořád nedává a pochybuji že někdy dávat bude"
Uvědomte si, že ti mladí hipstři a frikulíni se za pár let stanou těmi "normálními" lidmi. Jestli nyní drandí na koloběžkách, nebudou to právě oni, kteří budou mít nejmenší problém s tím si stejným způsobem pronajmout auto? A počet takových lidí roste a bude růst.
"při těch pitomých cestách do práce často zařizuje sekundární úkoly (odvážení/vyzvedávání dětí, nákupy, kroužky)"
Jak kdo. V některých případech se i toto dá zvládnout pomocí těchto vozidel.
"a to samozřejmě ani nemluvíme o výletech a dovolených"
A tam je problém jako jaký? To musí jet člověk na dovolenou vlastním autem? Musí mít 350 dní v roce velké auto, které nepotřebuje, aby pár dní v roce měl dostatečně velké auto na dovolenou? Není jednodušší jezdit celý rok v adekvátním autě (ať už svém nebo tomto) a v případě potřeby si prostě dočasně půjčit větší?
Odpovědět1 0
"Uvědomte si, že ti mladí hipstři a frikulíni se za pár let stanou těmi "normálními" lidmi. Jestli nyní drandí na koloběžkách, nebudou to právě oni, kteří budou mít nejmenší problém s tím si stejným způsobem pronajmout auto? A počet takových lidí roste a bude růst."
Ano, říká se tomu dospět a vyzrát a většinou je to spojeno i s touhou po pohodlí - a to vám dopřeje opět nejlépe vlastní auto, znám těchto případů mnoho ze svého okolí, včetně zarytých ekologů.
"Jak kdo. V některých případech se i toto dá zvládnout pomocí těchto vozidel."
A to je zase zpátky ta otázka flexibility - s vlastním autem zvládnu vše a kdykoliv, s těmi alternativy je jak kdy, jak co a jak kde
"A tam je problém jako jaký? To musí jet člověk na dovolenou vlastním autem? Musí mít 350 dní v roce velké auto, které nepotřebuje, aby pár dní v roce měl dostatečně velké auto na dovolenou? Není jednodušší jezdit celý rok v adekvátním autě (ať už svém nebo tomto) a v případě potřeby si prostě dočasně půjčit větší?"
Nevím zda máte děti a jestli ano, tak je začínám trochu litovat, protože očividně výlety jsou pro vás neznámá zaležitost... já tedy s dětmi jezdím někam prakticky každý víkend a zase je tu ta ohromná flexibilita oproti jakýmkoliv sdíleným opičárnám.
Odpovědět0 0
Jenže Vy to berete jako jediné řešení. To ale přece netvrdím. To, že bude rodina úplně bez vlastního auta, to asi ne. Ale už tím můžete vykrýt třeba jedno auto v rodině. Podobně tak operativní leasing. Pokud jste mladý bezdětný pár s tím, že za pár let plánujete rodinu, je jednodušší si pro začátek pronajímat malé auto a až nastane ona situace, vyměnit ho za větší, aniž byste pak řešil prodej a nákup nového vozu, nemluvě o tom, že za Vás společnost přebírá většinu dalších starostí o auto. Ten trend prostě nastává. Nevím, možná jste na to už příliš starý, těžko říci, ale takový trend prostě nastává.
"s vlastním autem zvládnu vše a kdykoliv, s těmi alternativy je jak kdy, jak co a jak kde"
Což platí i naopak. S vlastním autem se třeba z večírku neodvezete, s robotaxi ano.
"já tedy s dětmi jezdím někam prakticky každý víkend a zase je tu ta ohromná flexibilita oproti jakýmkoliv sdíleným opičárnám"
Viz výše. Nikdo přece neříká, že musíte jezdit jen a pouze robotaxi. Ale můžete mít jedno rodinné auto místo dvou (opět, záleží na konkrétní situaci, kam jezdíte, kolik vás je, kde bydlíte,...). Pokud jezdíte často na výlet s rodinou a máte pravidelně a často určité vytížení pro svůj velký vůz, tak proč byste to řešil pomocí malého sdíleného robotaxi? Proč z toho děláte 100% řešení pro všechny situace? Čtěte pořádně. Psal jsem "Musí mít 350 dní v roce velké auto, které nepotřebuje, aby pár dní v roce měl dostatečně velké auto na dovolenou?" Jak těchto 350 dní v roce souvisí s Vaší situací, když jezdíte každý týden na výlet??? Vždyť Vy popisujete úplně jinou situaci než já.
Jde o to, že pokud jednou za rok jedu na velký výlet v hodně lidech, tak si kvůli tomu nebudu kupovat minivan, který mě bude 350 dní v roce obtěžovat svou velikostí a spotřebou, ale půjčím si ho (a to ať už z půjčovny nebo jako sdílené auto - což je také na vzestupu)....
Odpovědět0 0
V českých pohraničních městech to odhaduju na rok 2068.
Odpovědět2 0