Ryzen se podstatně zlepšily v ZBrush i Rise of the Tomb Raider
27.6.2017, Jan Vítek, aktualita
AMD slibovalo, že jeho procesory Ryzen se budou časem zlepšovat, o což se postarají chystané softwarové optimalizace. Ovšem to už jde pochopitelně na triko vývojářů daného softwaru.
Nyní se ukazuje, že nešlo jen o plané řeči a že se výkon procesorů Ryzen skutečně zlepšuje s přicházejícími softwarovými optimalizacemi, což si nyní ukážeme na příkladu hry Rise of the Tomb Raider a aplikace Pixologic ZBrush. AMD ale na optimalizacích také zapracovalo a přineslo nové verze mikrokódu, takže se opravdu vyplatí sledovat nově vydávané verze BIOSů pro základní desky.
Ve hře Rise of the Tomb Raider se díky novému patchi verze 770.1 procesory AMD Ryzen podstatně zlepšily, což ukazuje následující srovnání:
Zaznamenat tak můžeme v rozlišení Full HD nárůst až téměř 40 FPS, což nám samo o sobě není moc k užitku, pokud nemáme ve výbavě monitor dosahující vysokých obnovovacích frekvencí. Toto srovnání přichází přímo od Roberta Hallocka z AMD, který využil sestavu založenou na ASUS Crosshair VI, Ryzen 7 1800X, GeForce GTX 1080 a 16 GB RAM. Nový patch v770.1 už je k dispozici na Steamu a AMD říká, že uživatelé procesorů Ryzen zaznamenají v průměru 28% zlepšen výkonu.
Crystal Dynamics, autoři hry Rise of the Tomb Raider, k tomu sdělili, že tohoto zlepšení dosáhli vyladěním scheduleru hry, aby lépe využíval výkonu jednotlivých jader a SMT.
Co se týče 3D modelovací aplikace ZBrush, nárůst výkonu se týká nejnovější verze s označením 4R8, kde ne nárůst výkonu velice pozoruhodný, neboť jde o zrychlení Light Placement (umístění světel do scény) z dlouhých 22,5 sekund na pouhých 11 milisekund, takže jde v podstatě o okamžité provedení.
Vedle toho Pixologic uvádějí, že i další operace v ZBrush by měly s Ryzeny fungovat rychleji, jakož třeba i prostý pohyb v menu.
Co se týče 3D modelovací aplikace ZBrush, nárůst výkonu se týká nejnovější verze s označením 4R8, kde ne nárůst výkonu velice pozoruhodný, neboť jde o zrychlení Light Placement (umístění světel do scény) z dlouhých 22,5 sekund na pouhých 11 milisekund, takže jde v podstatě o okamžité provedení.
Vedle toho Pixologic uvádějí, že i další operace v ZBrush by měly s Ryzeny fungovat rychleji, jakož třeba i prostý pohyb v menu.