Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od SamanCZ
Dlouhodobě cena aut klesá, díky inflaci, to že na čísle v katalogu se ti zdá že je dražší je jen díky tomu že nepočítás automaticky s inflaci. Některé modely které nabízí jak ICE tak EV verzi dnes stojí stejné sumy, vše tedy bude záležet na cenách baterií v budoucnu, a posledních cca 15 let baterie na ceně klesaly velice výrazně.

Jen tak pro zajímavost, první sériově vyráběné EV bylo Mitsubishi i­-MiEV malé městské vajíčko z Japonska coby přestavba z ICE verze, mělo 16kWh baterku, nemělo DC nabíjení a stalo přez milion, rok 2009, prví EV vyvinuté od začátku jako EV byl Nissan Leaf s 24kWh baterií, nižší střední trida, měl již základní DC nabíjení a cenovou cca 1 milion korun,...... A dnes v roce 2023 je za milion korun základní Tesla 3 s 60kWh a nabíjením 150kW, střední trida, .......začínají se objevovat EV nižší střední pod 750tisic, přitom 1 milion korun v roce 2009 odpovídá dnešním cca 750tisicum,dá se tedy předpokládat, že v roce 2030­-2032 půjde za podobný ekvivalent hodnoty pořídit auto opět o třídu vyšší, a lidé v kupní segmentu nižší střední budou mít ty vozidla opět dostupnější než dnes, bylo to tak ped 10,20,30 lety a s největší pravděpodobností se to nezmeni
Odpovědět0  0
Schválně co bylo běžné před 30 lety, zmíněný Favorit, na západě pak VW golf nebo třeba Ford escort, 105 tehdy stala od cca 57 tisíc a Favorit od cca 80 tisíc, mobilní telefon byl sen, vlastně nebyl, byla to cihla s tlačítka máa drátem k 2­-3 kg baterií, doma měli lidí kazeťák a těžkou CRT televizi, začínal bejt postupně standard že ta TV byla barevna, v průběhu 90 let se začali objevovat CD přehrávače, začínali na cenách okolo 12­-14 tisíc, pak plazmové a LCD televize, cenovky od 500 tisíc do 2 milionů ­(byt 3+1 v Praze tehdy stal pod milion korun­) , a mobilní telefony, nebo spíše přenosné telefony s baterií začínali na cca 50 tisících, průměrné platy byli v devadesátých letech od 2 tisíc v počátku až po 14 tisíc na konci devadesatek

Mávnutím kouzelného proutku se přesuneme do druhého desetiletí 21 století, místo favorita respektive 105ky máme něco jako Fabii od cca 370 tisíc, mobilní telefon stojí od cca tisícovky, a řekněme prumernej mobil cca 5 tisíc, vejde se do kapsy a má větší výkon než highend PC z konce 90 let za desítky tehdejších tisíc, průměrný mobil dnes kombinuje několik přístrojů v jednom, telefon, komunikátor, malé PC, fotoaparát, malou tv na cestách, mobilní překladač jazyků, atd....., cd přehrávač je dnes přežitek a neznám nikoho kdo by si to dnes domu pořídil, plazma vesměs skončila, a vesměs skoro každý má doma ne jednu, ale klidně i několik LCD TV a monitoru, průměrný plat je cca 35 korun měsíčně

Schválně co si asi lidi mysleli v 90 letech že bude jako běžné o 30 let později, jsi krásná ukázka toho, jak drtivá většina z nás, neví co bude, ale má potřebu o tom psát,...... Já nevím co bude, ale domnívám se, že stejně jako dnes to asi nebude
Odpovědět1  0
S ICE taky musíš jezdit na čerpací stanici a nijak ti to nevadí, proč ti to tedy vadí s EV? Nabíječek je a bude dostatek, za poslední 3 roky kde máme po celé EU najezdeno přez 80 tisíc kilometrů, a na nabíjecí bod jsme čekali za tu dobu jednou ve Španělsku, na novém nabíjecím hubu u dálnice kde měli v aplikaci jakože funkčních 8 stojanu, ale rozbalené a funkční jen dva, takže Míšo obvyklých 20­-25 minut na nabíjení a pauzu jsme tam byli asi 45 minut.
Bydlíme ve městě v paneláku, kde máme mít jako problém s nabíjením? Maloměsto pod Krkonošema a nabíječku mám aktuálně cca kilometr od baráku, bydlíme v 7 patře takže vlastní nabíjení u baráku nemáme, u Lidlu mě stavějí nové a to budu mít cca 200 metru, město ale pokud vím jedná s ČEZ, aby se po městě na parkovacích místech postavili pomalé nabíjecí dvojbody. Na vesnici máme jen barák po rodičích který využíváme jako chatu, jaký je na vesnici problém s nabíjením? Na vesnicích nejsou snad zásuvky s elektřinou? Divné že já si na chatě nás elektromobil nabijim, a minimálně 3 baráky tam máj na střeše i fotovoltaiku, že by na vesnicích nešlo nabíjet EV mě teda fakt nenapadlo, spíše naopak, je to tam mnohem snazší právě proto že vesnice jsou většinou složené z rodinných domů.
Aktuálně ani já ani žena v práci nemáme možnost nabíjet, já pracuju doma a žena v korporátu, zaměstnavatel ženy ale již jejich firemní parkoviště zastřešuje fotovoltaikou, a prej budou všechny parkovací místa postupně dovybavena pomalým nabíjením.

Tvoje obava z nabíjení mě baví, ale asi jsem to měl stejně než jsme si elektromobil pořídili, teď po 3 letech s Konou vím že ta obava se rozplyne do 2­-3 týdnu užívání, tam kde stojím krátce tak auto nabíjet opravdu nedávám, u toho supermarketu se mě za tu tvoji ­"hodinu­" Koná nabije na cca 350 km dalšího dojezdu a vesměs bych i blokoval nabíječku, déle jak 40 minut jsem ji snad na DC nabíjení ani neměl, za těch 40 minut to dobije dojezd cca 300 km což odpovídá cca 2­-3 dnům našeho běžného ježdění, na AC nabíjení to nabijim vesměs jen na chalupě o vejkendu a nebo kdys jedem do krajského města třeba do kina, tedy že tam stojíme 2 a více hodin.

A nevím, takže s mým průměrným příjmem cca 550­-650 tisíc ročně a s zeninym ročním příjmem cca 400 tisíc jsme tedy bohati? Cím jsi mě prosimtě na náš elektromobil prizpel? Nejsem si vědom že by mě na ten elektromobil kdokoliv jakkoliv prizpel. To cos vypsal využíváme všichni, a tak jako stát a EU dotovali výstavbu i čerpacích stanic, ano na čerpací stanici jde stále získat dotaci až do výše 50% nákladů výstavby platí vesměs ti co přispívají do EU, tak přispívají na stavbu nabíječek 😉
Odpovědět0  2
Třeba u těch trolejbusů je řešení, nemusejí bejt všude dráty nahoře, ale stačí na zastávkách indukční cívky pod místem kde daný parciální trolejbus zastavuje, takže estetická záležitost, najdi si na YouTube videa s heslem OLEV, v Korei to takto provozují přez 10 let na několika linkách

Takovej vrchol tohoto je indukční dálnice, kdy jeden vnější pruh je vybavený indukční má civkama a můžou se na něm napájet auta za jízdy, a tím že na zem dosáhnou logicky všechny auta, může se tak nabíjet jak náklaďák či autobus, tak i osobák, což u trolejí nejde
Odpovědět0  0
Lodě vozici LNG jezdí na to LNG
Odpovědět0  0
Elektřina navíc nebude potřeba žádná, výpočty ohledně spotřeby elektřiny na dobíjení elektromobilů spočítalo již mnoho studií a to dokonce i v České republice, pro Českou republiku dokonce vyšlo hned ve dvou nezávislých studiích, že kompletní elektrifikace vozového parku České republiky, by spotřebovala zhruba o šest TW méně, než kolik spotřebuje fosilní doprava, respektive elektřina potřebná k rafinaci paliv spotřebovaná fosilní dopravou.
Odpovědět0  0
Není důvod to stavět na sídlišti. Na sídlišti stačí pomalé nabíjení ze sloupků, pro každá dvě nabíjecí místa jeden sloupek s 2 x 11kW nabíjením, prostě nabíjení pomocí kabelů. Indukční nabíjení má sloužit pouze na delším transferu, takže bude úplně stačit postavit to jenom v dálnicích. Indukční nabíjení elektromobilů tak zvané OLEV online electric vehicle se třeba pro autobusy používá od roku 2013, videa s tím si můžeš normálně najít na YouTube. Nám nejblíž jezdí takováhle linka třeba na londýnském heathrow, nabíjí se indukčně na každé zastávce autobusu.
Odpovědět0  0