Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.8.2002, Zdeněk Kabát, článek
Společnost Seagate, známý výrobce pevných disků, představil u příležitosti otevření své nové výzkumné laboratoře přelomovou technologii v ukládání dat. Při zachování stejného principu, tedy magnetického záznamu, se hustota zápisu až zestonásobí a bude možno uložit padesát bilionů bitů dat na čtvereční palec.
Martin | 30.8.200211:02

Tak jsem si přečetl ten článek u zdroje, ale opravdu jsem se nedočetl kdy bude komerčně využito. Taky si dost neumím představit o jakém palci mluví. Jde o plochu, nebo o řádek záznamu dlouhý palec:)))V obou případech by na zařízení velikosti současného HDD těch 50TB bylo vícekrát. Jak dlouho se asi zapisuje?!
Matně vzpomínám, že před pár lety se taky mluvilo o záznamu v řádech TB mechanickým zápisem do nějakého krystalu. Dokonce byla i demonstrace a zatím nic. Přitom zajímavá věcička - levný výměnný krystal.

Odpovědět0  0
Bizzar | 26.8.200215:03

No abych autorovo tvrzeni o vyrobcich disku uvedl na pravou miru IBM konci [po tak spatnych seriich disku se neni cemu divit] a nejvetsim svetovym vyrobcem disku je Maxtor :-]

Odpovědět0  0
mjr. Zeman | 26.8.200216:14

Kazdy HDD je bez vakua, disky niesu hermeticky, ale len prachotesne uzavrete. HDD s vysosanym vzduchom by nemohol fungovat, prave vzduch sa stara o vytvorenie tzv. Bernoulliho efektu, ktory disky vyuzivaju.

Odpovědět0  0
Santi | 26.8.200216:38

Máš pravdu nechal jsem se unést.Jak ty říkáš "vysosaný" vzduch by asi nebylo to pravé pro HDD.
Jen jsem chtěl říct, že do HHD nemá vzduch přístup jako do CD mechanik. :o)

Odpovědět0  0
David Mensik | 27.8.200215:12

Ne, mam dojem, ze tam se jen zpresnuje navadeni hlavicky, nic se tam nezahriva - kdyz uz tak jako nechteny efekt...

Ozon

Odpovědět0  0
Mican | 27.8.200221:25

Laserem se navadelo maximalne tak u flopticalu (21MB disketa). Tenhle zaznam ohrevem se pouziva uz docela dlouho u minidisku. magnetická hlava tam zabírá šířku mnoha stop, ale materiál disku je z magneticky tvrdého materiálu, takže k vlastnímu záznamu dochází jen na místě ohřátém laserem na dost vysokou teplotu (stovky stupňů, ta teplota má nějaký název, bohužel si nepamatuju jaký - Magnetické materiály při ní přestávají být magnetické). Čte se to zase laserem - laser se prý při odrazu o zmagnetovaný povrch zpolarizuje jinak, než o nezmagnetovaný (kerrův jev?). Jsou to věci mezi nebem a zemí... Prostě u Seagate neobjevili nic převratného, tohle je tu už dávno.

Odpovědět0  0
martanx | 29.8.200218:07

Z mého pohledu jsou disky od IBM velmi dobré(rychlé)
Mám 40GB z 60 serie a 80GB z 120 serie a oba pracujou velmi dobře ten první už asi rok a půl

Odpovědět0  0
Santi | 26.8.20028:16

Jen by mě zajímalo, tak jako ostatní co bude s teplotou.Nesouhlasim, že u DVD a CD-RW není žádný ventilátor.Jsou to mechaniky, které se přece jenom otevírají a tak i teplý vzduch může ven.Kdežto HDD bez vakua si asi nedokážu představit.
Když jsme u těch disků docela bych uvítal nějaký test na prodávané HDD.Myslím, že jsem tady nic takového dlouho neviděl.
zajímal by mě jak výkon,parametry tak i poruchovost HDD.I když na to se jen těžko dělá nějaký test :o)

Odpovědět0  0
Tervi | 24.8.200210:50

Máš v zásadě pravdu, navíc těžko lze v tuto chvíli považovat technologii Seagatu za přelomovou, když na ní pracovaly přinejmenším 2 velké firmy už v roce 1998 (pro rýpaly zkusím vyhrabat i článek, jestli ho mám ještě v záloze:)...

Odpovědět0  0
Tervi | 24.8.200210:52

ej, měla to být reakce na milana:o-)

Odpovědět0  0
Michal | 25.8.200220:37

Jo, to bych take rad vedel

Odpovědět0  0
Morte | 25.8.200223:04

The Library of Congress is also the largest library in the world, with more than 120 million items on approximately 530 miles of bookshelves. The collections include more than 18 million books, 2.5 million recordings, 12 million photographs, 4.5 million maps, and 54 million manuscripts.

Odpovědět0  0
stary osel | 24.8.20029:50

Myslim, ze zadnej ventilator nebude potreba - mate ho snad u vypalovacek nebo DVDcek? Nebo u MO mechanik? A jestli jo, tak bych to zrovna resil nejakym systemovym na 220V. Kdyz uz huci, tak at taky vetra :-)

Odpovědět0  0
Milan | 23.8.200214:53

No nic ve zlem, ale princip HAMRu je prece uz davno pouzivan v magnetooptickych jednotkach!
A diky tomu ohrivani laserem nastanou dalsi problemu s chlazenim disku.

Odpovědět0  0
tomik | 23.8.200214:48

To znamená, že disk s jednou plotnou by se pro dosažení současné rychlosti přenosu mohl otáčet 10x pomaleji (tj. 1000 ot.)a bylo by na něm 10x více stop?

Odpovědět0  0
dygot | 23.8.200212:53

Kterej operacni system to bude umet obsluhovat?
Tipuju ze Win98 to asi nebudou.

Odpovědět0  0
Laf666 | 23.8.200211:26

"Máme-li použít příměru, na jediný pevná disk se vejde celý obsah americké kongresové knihovny"
Raději bych použil pravidel českého pravopisu... a články psal až ze mne bude lepčí Čecha. ;-)

Odpovědět0  0
Laf666 | 23.8.200211:25

"Máme-li použít příměru, na jediný pevná disk se vejde celý obsah americké kongresové knihovny"
Raději bych použil pravidel českého pravopisu... a články psal až ze mne bude lepčí Čecha. ;-)

Odpovědět0  0
Libor Vanek | 23.8.200211:12

To bude zas dalsi ventilator v pocitaci... neeeeeeee ;-)

Odpovědět0  0
ptom | 23.8.200210:42

dulezite je kdy to bude v praxi , kdy si to bude moct nekdo koupit a za kolik , jinak je to na hovnno.... vid FMD disc , holograficke kostky .....

Odpovědět0  0
Dedkoid | 23.8.200210:35

na jediný pevná disk se vejde celý obsah americké kongresové knihovny.

no jo, ale jak je velka. to je primer na ..., vsak vi vite co :-)

Odpovědět0  0
Dedkoid | 23.8.200210:36

vi - s mekkym I, no to jsem se teda predvedl :-)

Odpovědět0  0
Dan Novak | 23.8.20029:43

Super clanek.

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.