Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Seagate si chystá HDD pro PlayStation 5: až 5 TB a nejspíše i pomalé SMR

17.2.2022, Jan Vítek, aktualita
Seagate si chystá HDD pro PlayStation 5: až 5 TB a nejspíše i pomalé SMR
Moderní herní konzole jsou známy i díky svým rychlým datovým úložištím, která také dokáží příslušně zužitkovat. Nyní přitom přichází na trh pravý opak, a to pevné disky od Seagate, které navíc mají využívat technologii SMR. 
Seagate tak nově nabízí oficiálně licencované Game Drive pro PlayStation 5 i PlayStation 4 a pochopitelně nejde o nic, co bychom měli instalovat přímo do těchto konzolí. Jde o externí úložiště s klasickým pevným diskem, které je určeno pro rozhraní USB 3.2 Gen 1. Kdo se v tom už nevyzná, přičemž se tomu nelze ani divit, jde tu v podstatě o původní USB 3.0 s propustností 5 Gb/s a efektivně pak kolem 500 MB/s. Takové rozhraní by se tedy hodilo i pro SATA SSD, ovšem zde půjde o mnohem nižší rychlosti. 
 
 
Seagate Game Drive přitom využívá diskové kapacity 2 až 5 TB, přičemž konkrétně to je dvojice základních modelů se 2 TB a 4 TB za 92,5 a 140 dolarů a pak dvě speciální verze (Horizon Forbidden West Limited Edition Game Drive) za 100 a 160 USD s kapacitami 2 a 5 TB. Jde tak z hlediska poměru kapacity a ceny jistě o mnohem levnější úložiště oproti výkonným M.2 SSD pro PCIe 4.0, ale to je tak vše. 
 
Game Drive od firmy Seagate přitom využívají 2,5" disky Barracuda s 5400 otáčkami za minutu a technologií SMR, čili Shingled Magnetic Recording, čímž se výrobce ve své tiskovce ale pochopitelně zrovna nechlubí. Takové disky nejsou vůbec vhodné do prostředí, kde bude často probíhat zápis dat, ovšem pokud jde o jejich čtení, neměl by tu být žádný problém, respektive žádný pokles výkonu oproti klasickým CMR diskům. 
 
Dle firmy Seagate můžeme očekávat propustnost maximálně 140 MB/s, což bude platit skutečně jen pro ty nejlepší případy, a sice pro sekvenční čtení, což je ostatně stejné jako v případě SSD. Nejde ale také o zařízení, z nějž by se měly načítat aktivně hrané hry, ale spíše o zálohu pro hry, které sice (moc) nehrajeme, ale nechceme je rovnou mazat a pak případně tahat znovu. Jen je třeba se připravit na to, že odsun dat z interního SSD na takové HDD může kvůli SMR probíhat velice pomalu.