SGI začíná podporovat tým Honda Racing v závodech F1
14.4.2008, Marek Štelčík, aktualita
Společnost SGI oznámila oficiální začátek spolupráce s týmem Honda Racing v závodech Formule 1. Úspěchy týmu Honda na poli Grand Prix a mistrovství FIA Formule 1 není potřeba nijak blíže rozebírat. Začátek spolupráce má však kořeny již v...
Společnost SGI oznámila oficiální začátek spolupráce s týmem Honda Racing v závodech Formule 1. Úspěchy týmu Honda na poli Grand Prix a mistrovství FIA Formule 1 není potřeba nijak blíže rozebírat. Začátek spolupráce má však kořeny již v loňském roce, kdy tým Honda Racing F1 sídlící v Brackley ve Velké Británii nainstaloval výkonnou, integrovanou blade platformu SGI Altix ICE (založené na dvou a čtyř-jádrových procesorech Intel Xeon 5000 a operačním systému Linux).
Od ní se očekává přínos na poli výpočtů dynamiky proudění (CFD). Tradiční způsob rozvoje aerodynamiky byl dříve řízen ve větrných tunelech, ale se současnými pokroky v CFD kódech a superpočítačích je stále větší množství součástí vozu vyvíjeno přímo v CFD, což šetří jednak čas, ale i náklady. Zajímavé je srovnání, kdy například generování CFD modelu kompletního vozu vyžadovalo před pěti lety dobu až několika týdnů. Dnes mohou inženýři s pomocí automatizovaných nástrojů vytvořit model za několik hodin.
Hlavním důvodem volby SGI Altix ICE týmem Honda Racing F1 byly o 18% lepší výsledky v benchmarku než u obdobných řešení, dodává přímo tým Honda. Dalším údajně důležitým faktorem uzavření spolupráce byla snaha zvýšit povědomí o záležitostech kolem životního prostředí. Honda se proto poohlížela především po energeticky úsporných řešeních a společnostech, které na životní prostředí dbají. Společnost SGI tak bude jako partner týmu Honda dodávat výkonné výpočetní řešení a zajistí si viditelnou reklamu.
Zdroj: TZ SGI
Od ní se očekává přínos na poli výpočtů dynamiky proudění (CFD). Tradiční způsob rozvoje aerodynamiky byl dříve řízen ve větrných tunelech, ale se současnými pokroky v CFD kódech a superpočítačích je stále větší množství součástí vozu vyvíjeno přímo v CFD, což šetří jednak čas, ale i náklady. Zajímavé je srovnání, kdy například generování CFD modelu kompletního vozu vyžadovalo před pěti lety dobu až několika týdnů. Dnes mohou inženýři s pomocí automatizovaných nástrojů vytvořit model za několik hodin.
Hlavním důvodem volby SGI Altix ICE týmem Honda Racing F1 byly o 18% lepší výsledky v benchmarku než u obdobných řešení, dodává přímo tým Honda. Dalším údajně důležitým faktorem uzavření spolupráce byla snaha zvýšit povědomí o záležitostech kolem životního prostředí. Honda se proto poohlížela především po energeticky úsporných řešeních a společnostech, které na životní prostředí dbají. Společnost SGI tak bude jako partner týmu Honda dodávat výkonné výpočetní řešení a zajistí si viditelnou reklamu.
Zdroj: TZ SGI