Zatím se ale jedná o prototyp a ne o zařízení, s nímž bychom se už měli běžně setkávat na trhu. Nicméně to ukazuje technickou vyspělost dnešní zobrazovací techniky, a to v době, kdy se standardem zdaleka nestaly ani monitory s rozlišením 4K. Mluvíme o světě desktopových počítačů, kde pokrok postupuje paradoxně pomaleji než v případě mobilních zařízení, kde už displeje s vysokým rozlišením (retina) nejsou žádná výjimka. Dospěli jsme tak do stavu, kdy lidé mají běžně po kapsách mobily s rozlišením Full HD i vyšším, ale stále dávají přednost desktopovým monitorům, které mají stejné rozlišení, ale pokud možno velký panel. Když se podíváme na nejoblíbenější monitory dle Heureky, až na osmém místě je model s Ultra HD, jinak jde ve všech případech o Full HD. Svou roli zde pochopitelně hraje fakt, že monitor si můžeme vybrat dle libosti, kdežto rozlišení displeje telefonu nikoliv, přičemž s rozlišením monitoru je přímo spojena i potřeba výkonu, a to především ve hrách, takže výběrem vyššího rozlišení pro monitor herního počítače se prodraží i nákup zbylých komponent.
Sharp představil svůj prototyp na CEATEC 2016 v Tokiu a jde konkrétně o 27" panel typu IGZO IPS s rozlišením 7680 x 4320, obnovovací frekvencí 120 Hz a podporou HDR. Nutno dodat, že na to není připraven ani výkon dnešního hardwaru, ale ani dostupná rozhraní. I moderní DisplayPort 1.4 zvládne v rozlišení 8K jen 30 Hz, popřípadě 60 Hz s kompresí DSC, natož pak ještě HDR.
Je tak hezké, že Sharp už umí takový panel vyrobit, ovšem je jasné, že čas na takovou techniku ještě nedozrál a my se díváme na to, co dorazí možná někdy v budoucnu. Je totiž otázka, zda uživatelé budou mít o takové rozlišení dostatečný zájem. Výrobci mobilních telefonů nám vesměs nemají problém vnutit vysoká rozlišení, protože v podstatně nemáme na výběr. To v případě monitorů ale neplatí, zvláště když tu hraje ještě velice významnou roli potřeba vysokého výkonu.
Z hlediska her, když se podíváme na to, co je třeba na rozpohybování moderních her ve 4K při 60 Hz potřeba dnes, pak to v řadě případů není nic slabšího než naprostý hi-end. Monitor firmy Sharp má čtyřnásobné rozlišení a navíc dvojnásobnou obnovovací frekvenci, takže se dá říci, že bychom potřebovali výkon osmi karet GeForce GTX 1080 nebo rovnou TITAN X. Nic takového (nepočítaje SLI) zatím není ani v dohledu.
Zdroj: Kitguru
Sharp představil svůj prototyp na CEATEC 2016 v Tokiu a jde konkrétně o 27" panel typu IGZO IPS s rozlišením 7680 x 4320, obnovovací frekvencí 120 Hz a podporou HDR. Nutno dodat, že na to není připraven ani výkon dnešního hardwaru, ale ani dostupná rozhraní. I moderní DisplayPort 1.4 zvládne v rozlišení 8K jen 30 Hz, popřípadě 60 Hz s kompresí DSC, natož pak ještě HDR.
Je tak hezké, že Sharp už umí takový panel vyrobit, ovšem je jasné, že čas na takovou techniku ještě nedozrál a my se díváme na to, co dorazí možná někdy v budoucnu. Je totiž otázka, zda uživatelé budou mít o takové rozlišení dostatečný zájem. Výrobci mobilních telefonů nám vesměs nemají problém vnutit vysoká rozlišení, protože v podstatně nemáme na výběr. To v případě monitorů ale neplatí, zvláště když tu hraje ještě velice významnou roli potřeba vysokého výkonu.
Z hlediska her, když se podíváme na to, co je třeba na rozpohybování moderních her ve 4K při 60 Hz potřeba dnes, pak to v řadě případů není nic slabšího než naprostý hi-end. Monitor firmy Sharp má čtyřnásobné rozlišení a navíc dvojnásobnou obnovovací frekvenci, takže se dá říci, že bychom potřebovali výkon osmi karet GeForce GTX 1080 nebo rovnou TITAN X. Nic takového (nepočítaje SLI) zatím není ani v dohledu.
Zdroj: Kitguru