Docela by mě zajímalo, proč mají všude špatně popis ARM64EC, tedy i tady, když se přitom dá proklikat přímo na stránky MS, kde to je správně. ARM64EC funguje tak, že je program přeložen pro ARM64, tzn. program jede plnou rychlostí bez emulace, ale zároveň při volání externích knihoven se používá speciální konvence, která je kompatibilní s x64 emulací. Tím pádem může ARM64EC program volně používat i x64 knihovny, které už v emulaci běží. Záleží tedy na vývojářích a samotné aplikaci/hře, jestli si sežene všechny knihovny pro ARM64 nebo použije i nějaké původní pro x64. Ve výsledku tedy v emulaci vůbec nic běžet nemusí, zatímco článek říká, že v ní běží vše až na ovladače (které podle ně ani emulovat nejde, protože jsou přímo v jádru).
Odpovědět0 0
Mně třeba přijde USB-C jako nejlepší volba. Má víc pinů, takže klesá pravděpodobnost, že ho bude potřeba v budoucnu nahradit, nebo alespoň ne tak rychle. USB-C mám i v PC, takže když připojím mobil, stačí mi k tomu USB-C - USB-C kabel, na obou stranách stejný konektor, který je navíc oboustranný. Ten samý kabel a port můžu použít k připojení X dalších věcí (gamepad, zvukovka, flashdisk...). Lightning bych mohl použít asi tak akorát k připojení iPhonu, který ani nemám. A navíc USB-C je univerzální, zatímco Lightning je technologie Applu, takže by to snad ani reálně nešlo.
Odpovědět13 1
V komentáři, na který odkazuješ, pouze píše, že AVX-512 nezvyšuje výkon, ale ty zmiňuješ AVX. AVX je jiná instrukční sada, která už je dneska skoro všude. A máš pravdu, při použití AVX/AVX2 lze dostat v případech, kde to jde, o dost vyšší výkon. U AVX-512 to už tak slavné není...
A docela by mě zajímalo, co to je za aplikaci, protože při běžném použití ani AVX/AVX2 neudělá program o 50% rychlejší.
A docela by mě zajímalo, co to je za aplikaci, protože při běžném použití ani AVX/AVX2 neudělá program o 50% rychlejší.
Odpovědět0 0
Za mě je instrukční sada AVX-512 pro normální použití celkem zbytečná. Podporují ji pouze některé Intel procesory, takže ji člověk ani nemůže povolit pro použití při překladu. Psát speciální kód pro AVX-512 si myslím, že většina programátorů dělat nebude (ve hrách už vůbec ne), takže asi maximálně pro nějaké matematické výpočty. AVX-512 se také nedá použít všude, v praxi vlastně skoro nikde, protože ty 512-bit registry se musí něčím naplnit a pak nad tím provést jednu z podporovaných operací, těch moc není při běžném používání.
A že má CPU podporu AVX-512 bohužel ani neznamená, že umí všechny instrukce, protože jí Intel rozdělil na subsety a každý procesor může umět jiný subset. Dřív jsem slyšel i o tom, že u AVX-512 procesor ani nemůže boostovat frekvenci.
Takže si myslím, že je lepší použít AVX2, kde to jde, a zapomenout na AVX-512. Nějaké porovnání výkonu asi ani nemá smysl, protože AVX-512 instrukce se běžně nevykonávají tak často, aby to porovnání dávalo smysl.
A že má CPU podporu AVX-512 bohužel ani neznamená, že umí všechny instrukce, protože jí Intel rozdělil na subsety a každý procesor může umět jiný subset. Dřív jsem slyšel i o tom, že u AVX-512 procesor ani nemůže boostovat frekvenci.
Takže si myslím, že je lepší použít AVX2, kde to jde, a zapomenout na AVX-512. Nějaké porovnání výkonu asi ani nemá smysl, protože AVX-512 instrukce se běžně nevykonávají tak často, aby to porovnání dávalo smysl.
Odpovědět0 0