reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
reklama
Komentáře od Simik
"A jestli to i při tak brutálním nasazení vydrželo takovou dobu, co to pak vydrží normálním uživatelům?­"

Těžko říct. IMHO nejde takto zjednodušovat. To že něco vydrží extrémní podmínky rok nelze extrapolovat na normální podmínky a říct, že je vydrží třeba 5*. Např. ta auta byla jistě ve špičkovém stavu a pod špičkovou péčí. Nyní se objevují argumenty, že EV nepotřebují pravidelné servisní prohlídky.

*Tedy ono se to běžně dělá, ale jsou to cílené a normované testy na základě výzkumu a zkušeností a nikoli ­"vydrželo to +50 a ­-40, tak to musí lidem vydržet dlouho­". Např. testy elektroniky se dělají při určité teplotě a určité vlhkosti. Není to nijak extrémní teplota a vlhkost není 100%, protože se zjistilo, že právě tyto podmínky­(kombinace­) jsou pro daný účel nejvhodnější. Ale laikům asi stačí ­"jezdili s tím v Údolí smrti při +50 °C, za polárním kruhem při ­­-40 °C, 24hodinovky na okruhu v Nardu­".
Odpovědět0  0
A autor si mohl ušetřit první dva odstavce omáčky.
Odpovědět0  5
Tak hrozne bych to nevidel. Posledne se taky nic sileneho nedelo. Spise naopak, ze spousty konfliktu couval.
Odpovědět3  0
To ukáže čas a prodeje.
Odpovědět0  0
Na počátku byla elektřina ... Ach ta Vaše víra.

Opravdu nelze syntetické palivo vyrábět jinak než elektřinou ­(hint:líh­)?
Opravdu nelze vodík vyrábět jinak než z elektřiny? ­(hint:https:­/­/www.osel.cz­/7054­-nova­-technologie­-stepeni­-vody­-pro­-vyrobu­-vodiku.html)
Odpovědět0  0
"Jinak já vím že nic nevím, ale nepřestává mne udivovat kolik lidí ví že ví všechno ;​­-­)­"

A přitom stačí jeden na zabití celé diskuze :­-(
Odpovědět0  0
Vy tomu asi opravdu věříte co?
Odpovědět0  0
OK. O účinnosti jakého procesu tedy je řeč? Bral jsem to tak, že je to rozdíl oproti drátu, protože jinak jedno číslo bez souvislostí je takové ... k ničemu.

Pokud chcete argumentovat­(proč u diskuze bezdrát vs drát?­) účinností spalovacího motoru, tak musíte i řešit tepelné elektrárny. Stejný princip převodu energie přes tepelný motor. V jednom případě jde ­(ta energie­) do drátu a ztráty zapomenuty a ve druhé jsou započítávány. To je zvláštní přístup...

"Prozatím je to bezdrátové nabíjení při parkování, tam nepotřebujete desítky kW.­"
Jak jinak chcete během návštěvy úřadu nebo obchodu nabít auto na stovky kilometrů?

Na jakých frekvencích to tedy běží? Nejlépe konkrétně na jaké frekvenci se vyzáří těch 3,6 kW?
Odpovědět0  0
Opravdu ta účinnost je vyzkoušena u desitek kW? V článku není zmíněn výkon kterým v současné době nabíjejí a při kterém je této účinnosti dosaženo.

90% účinnost znamená, že 10% nákladů na výrobu elektřiny bylo zbytečné. Je nutné mít o 10% víc ­"elektráren­". Srovnejte to s hysterii kolem CO2 ­(nejen­) u aut.. Najednou nikomu nebudou vadit 10% ztráty?
Jsem ochoten věřit, že ne, některé CO2 jsou holt lepší než jiné. Nejde totiž o přírodu, ale o ideologii.
Odpovědět0  1
Může, ale nemusí. A jestli je to homologovaný jako moped, tak si o nějaké bezpečnosti můžete akorát snít.
Odpovědět1  0
Nebo proč nenavrhne dotaz pro vyhledávač.
Odpovědět1  0
V čem se liší definitive a ultimate edition?
Odpovědět0  0
To vysvětlujte lidem, kterým ­"umírají­" střídače na fotovoltaikách po cca 10 letech.
Odpovědět10  0
Panely ve vodorovné poloze?

To vypadá na čerpání dotací. Nejdříve na výstavbu a pak na mytí.
Odpovědět6  1
Soláry mají účinnost kolem 20%?

80% je pořád hodně. Nevíc ve vodorovné poloze se mnohem hůř chladí, takže ta teplota bude vyšší než při normální montáži. A to zase sníží účinnost.
Odpovědět0  1
"Ukazuje to jak nepřipravené je lidstvo k řešení otázky klimatu.­"

A je vůbec možné klima ­"vyřešit­"?

Bude to konečné řešení nebo jde o klasické politické ­"musíme to řešit*­"? :­-O


*Stejně jako další věčná politická témata: korupce, drogy atd. Vždy slibují, že to budou řešit, ale nikdy neslíbí, že to vyřeší, protože by pak neměli co řešit.
Odpovědět1  0
"Jde totiž o další případ toho, kdy Tesla , která nabourala autopilotem do vozů záchranářských složek, ten radar ještě měla ­(šlo o 9 let starý Model S­). Nehoda tak naopak napovídá spíše tomu, co říká Musk, že radar v těchto vozech výsledek nevylepšuje, ale naopak spíše zhoršuje.­"

Tomu říkám sebevědomý závěr. Mám k němu ­"pár­" otázek, namátkou:

Používá vůbec software radar, když v nových verzích není?
Je software optimalizován s ohledem na ten radar, když v nových verzích není?
Používá a ladí Tesla dva algoritmy autopilota­(s a bez radaru­) nebo pouze jeden?
Jakým způsobem přítomnost radaru způsobí nehodu?
Proč je více informací na škodu?
Proč je to problém pouze pro Teslu?
Odpovědět1  0
Probůh, proč tak složitě? U stepdownu je výkon limitován výstupním proudem krát napětí na výstupu. Výstupní proud je roven proudu cívky.

K výpočtu jen dodám, že ten proud v cívce kolísá a tudíž střední hodnota, která nás zajímá, musí být nižší než maximální v okamžiku vypnutí mosfetu. Takže výpočet je to sice hezký, ale je to jakési teoretické maximum v reálu nedosažitelné. Jak moc se liší od reality je dané zvlněním proudu a také s jakou rezervou je navržen maximální proud mosfetem vůči jeho specifikaci­(není dobré navrhnout proud 60A mosfetem s maximem 60A­).

P.S. FEL slaboproud.
Odpovědět0  0
Je to prostě náš spasitel.
Odpovědět1  0
"Maximální spínaný proud MOSu je určen výrobcem a bývá od nějakých 30A do 90A. Jedna fáze by tedy mohla teoreticky dodat výkon až 30*12 = 360W.­"

Takhle nepočítají výkon stepdown měniče ani číňani na AliExpresu ;­-)
Odpovědět2  0
Říkám pouze a jen, že když něco nového roste z malých procent, nic to neznamená o tom jak to bude válcovat konkurenci u 99% podílu.

Výraz ­"nikdo se nevzdá­" jsem chápal v politických souvislostech právě jako 0% podíl spalovecích motorů, protože přece jde o politické rozhodnutí vzdát se spalováků. Z tohoto pohledu je pár procentní podíl tak relevantní, asi jako spekulovat po nástupu tabletů na trh, že brzy vytlačí notebooky, protože rostou 10% za rok.

Ale původní diskutující se již diskuze nezúčasní, tak je celkem jedno jak to myslel a další debata tudíž nemá moc smyslu.


"A pokud to třeba bude za ...­"

Neděláte do marketingu?
Odpovědět2  0
Vzdát se spalováků znamená 100% čistých elektromobilů. Že elektromobily nyní rostou rychle není divné, protože z malých čísel se roste dobře. Ten finiš na 100% je to, co budí otázky.
Odpovědět2  0
80 kHz mi nepřijde jako nízká frekvence z hlediska skinefektu­(vyšla mi hloubka vniku 0,23mm­). Zejména s ohledem na vysoké výkony a tudíž extrémní potřebu malých odporů.
Odpovědět0  0
Ta životnost = 80% dojezdu je nějaký oficiální standard?
Odpovědět0  0
Vážně se pochlubili tím, že ­(znovu­) objevili skinefekt?
Odpovědět0  0
25% buffer znamená že využívají 80% kapacity?

Na základě jakého výpočtu 25% buffer zvýší životnost 2,5x?
Odpovědět0  0
Politici rádi řeší neexistující problémy, protože na tom vlastně nezáleží. Ten grýndýl určitě problém vytvoří, ale třeba už maj soudruzi připravený řešení dopředu.

Rozhodně mi přijde logičtější řešit jednotnou nabíjecí síť aut, která vnucují lidem, než řešit nabíjecí konektor mobilu­(který již každý má i s ekosystémem­) a ještě jej po pár letech měnit.
Odpovědět2  0
Pokud nemáte čas na kvalitní článek, tak je to pochopitelné...
Odpovědět1  1
Kojenci dnes dostávají krytky na oči? :­-)
Odpovědět6  0
"Ukažme si to na teoretickém příkladu u běžného telefonu. Nabíjíme 15W výkonem, při hraní telefon spotřebuje např. 5 W. Obojí znamená zahřívání telefonu, jednak je tu samotné nabíjení, které má ztráty, jednak hřeje HW, na kterém běží hra. To také znamená ­(když pro jednoduchost opomenu ztráty­), že baterka se sice nabíjí s 15 W, ale efektivně procenta nabití rostou, jako by se nabíjela jen s 10 W ­(nabijí se s 15 W, ale 5 W jde hned pryč­), a protože vše jde přes baterku, nabíjecí cykly rostou rychleji, než se na první pohled zdá.­"

Tohle by snad nenapsaly ani v Blesku.
Odpovědět0  0
"kolik hodin by to asi trvalo, takové vyrovnání tlaku v tak dlouhé trubce??­"

1 hodinu, při rychlosti proudění vzduchu 30km­/h z každé strany. 2 h při poloviční atd...

P.S. Proč by tam nemohly být servisní vstupy­(=nouzové výstupy­) a nouzové natlakování­(=odtlakování po servisu­/údržbě­) na několika místech, třeba po 10km?
Odpovědět0  0
To by tam musely dodat dalších 150 000 terminálů aby to s těmi 20 000 dalo při nákladech 2220 na jeden dohromady 380 000 000$.
Odpovědět0  0
Podobně, nikoli stejně.
Odpovědět0  0
Alternátor s usměrňovačem má určitě vyšší účinnost než 62,5%.
Odpovědět0  0
Souhlas, s připomínkou, že se to netýká jen kryptoměn.
Odpovědět1  1
"... ale špičky jsou dvě za den. A druhá věc: právě ta ​­"stabilizační​­" elektřina je nesmírně drahá. ­"

Velké špičky jsou, dejme tomu, dvě za den, ale odběr neustále kolísá. Např. při výpadku třeba FV­(mrak­) musí být okamžitě celý výkon nahrazen zálohou. Takových změn je během dne velké množství a nelze je předvídat a právě proto je stabilizační energie tak drahá. Na špičky, které jsou pravidelně se lze připravit, na nepravidelné ne.

V austrálii měli tuším navíc nějaký další problém.
Odpovědět0  0
Rychlejší cache nenahradí její velikost. Myslím, že menší stačí, protože roste rychlost hlavní paměti.
Odpovědět0  0
Nějaký obchod si předvyplní položky v databázi nějakým balastem a hned je veselo. Jak málo stačí k dětské radosti ;­-P
Odpovědět9  0
"Každopádně k nám se nedostane, takže nám to může bejt fuk. Je to více méně taková zajímavost."
Odpovědět2  1
Žádnou posloupnost v tom nevidím.

Výkon motoru či průběh výkonu motoru není k ničemu, ale nepřekvapivě slouží ke srovnání motorů. Výkon­(průběh­) na kolech je dobrý ke srovnání možných jízdních vlastností vozidel.

Nemusím snad psát, že čím méně informací tím logicky hrubější a nepřesnější srovnání...
Odpovědět1  0
"Točivý moment na kolech Vám ten rozdíl zátahu, toho, co jde na kola, mezi 120 km​­/h a 40 km​­/h řekne.­"

To i výkon na kolech... Nápověda: výkon=kroutící moment*otáčky
.
.
Chápete to základní na co upozorňuji­/jeme tedy, že:
Samotné jedno číslo kroutícího momentu bez dalších souvislostí­(výkon, otáčky­) je k ničemu?
Odpovědět1  0
"kvůli vztahu otáčky ​­- kroutící moment­"

Jde o vztah:

výkon=otáčky*kroutící moment
Odpovědět0  0
"Desítky jsou jediná Windows, která mi umožňují spouštět libovolný z například šedesáti programů ​­(no, teď jich tam mám 49​­) na dvě kliknutí myši. A to se počítá.­"

Používám Total Commander a jeho Button Bar. V počtu není problém a funguje drag&drop ­- otevřu si soubor v čem potřebuji. Fungovalo již v Win XP...
Odpovědět1  0
Je to pouze hezké číslo. Nejdůležitější je výkon, přesněji závislost kroutícího momentu­/ výkonu na otáčkách.

Vybrané jedno číslo nic neřekne, zejména kvůli vztahu otáčky ­- kroutící moment. A kvůli rozdílné charakteristice spalovacího a elektrického motoru je to prakticky k ničemu.

Kroutící moment o stovkách Nm může mít kdejaký motor otáčející grilem­(nadsazený odhad­) nebo ovládající nějaký ventil a přesto by to v autě bylo k ničemu, protože má pár wattů.
Odpovědět1  0
Na této zprávě je vidět, že nezáleží na tom o jakou informaci jde, ale o to jakým způsobem se prezentuje.
Odpovědět1  0
" I když AMD přechází na novou patici AM5, nechce se vykašlat ani na spoustu uživatelů se stávající AM4, kterou chce udržet déle při životě, a nabídnout uživatelům další možnosti upgradu i poté, co bude hlavním předmětem zájmu nová AM5.­"

Slza mi ukápla dojetím.
Odpovědět1  3
Nvidia a Intel jsou za to obrazně lynčovány. U AMD je to relativizováno přesně jako ve Vašem komentáři.

Pokud jde o mne, tak se mi zdá i 200W moc. Ať to má značku takovou nebo makovou.
Odpovědět1  2
Mně se zase líbí jak autor věří tomu, že se Musk prodejem elektroaut snaží něčeho dosáhnout­(kromě zisku:­-)
Odpovědět0  0
Měli úsměvy namalované na rouškách? :­-)
Odpovědět1  0
U které baterie­/výrobce tedy platí to, že 30% u horní hranice se rovná 0,3 cyklu?
Odpovědět0  1
Tak ono to je jako s každou ideologií. Vezme se nějaká myšlenka a vybuduje se na jejím základě nějaká ­"bohulibá činnost­", která nemusí mít s původní myšlenkou moc společného. Ale vždy se nějakým spůsobem jedná o přerozdělení peněz a­/nebo moci.
Odpovědět2  2
1, ani 500 plných cyklů ­(u toho telefonu­) neznamená, že baterka bude odrovnaná.

2, ­"To, co jste popisoval, ze 70 na 100 %, je 0,3 cyklu.­"
U kterých baterií­/výrobce?
Není cyklus jako cyklus. Respektive, při využívání krajních stavů baterie je baterie opotřebována více. Pokud je 70´´%­-100% 0,3cyklu, kolik je 40%­-70%?
Odpovědět0  1
"Nepamatujete například slavný španělský případ, kdy tam dotáhli generátory a na soláry v noci svítili?­"

Tomu vážně někdo uvěřil?
Odpovědět0  0
"tak za každou cenu musí mít nVidia výkonnější grafiky a to si asi AMD nechce nechat líbit.­"

Jeden za 18 druhý za 20­-2
Odpovědět0  0
Ona ta elektrika dává největší smysl právě u těch nejlehčích věcí ­- elektrokoloběžka, elektrokolo či elektroskútr. Jak začne dramaticky růst poměr hmotnosti samotné baterie dopreavnímu prostředku ­(auto­), tak to IMO ten smysl ztrácí.
Odpovědět0  0
V něčem jde kupředu 2x rychleji. VW měl problémy s infotaimentem, nemůže to být ono?

P.S. To, že jde v něčem rychleji neznamená, že jde rychleji jako celek­(titulka­).
Odpovědět0  0
Souhlasím s myšlenkou upadající žurnalistiky a různé dedukce­/prohlášení o tom co kdo­(firma­) jak myslí­/chce jsou mi silně proti srsti.

Ale pokud jde o první příklad, pak je zřejmé že to bylo míněno z pohledu chlazení. Ty čipy jsou blízko u sebe a mají společný chladič. Tudíž není velký přínos toho, že jsou dva. Chladič musí vyzářit stejné množství tepla a bude mít stejnou teplotu, takže kdyby byl jeden čip s dvojnásobnou plochou křemíku lišilo by se to minimálně. Výhoda použití dvou může být v tom, že to výrobce nesvádí k tomu dát tam nějaký miniaturní pasivek, ale použije větší přes oba. Ale to jsou jen spekulace a u drahých desek asi nadbytečné.

Jestli AMD ušetří při výrobě­/logistice­/dopravě je z toho pohledu­(teploty­/zákazníka­) irelevantní.
Odpovědět0  1
"Minimálně v čase 24:03 o tom začal mluvit... ​­"... The new 600series chipsets...​­""

Pokud si přečtete článek, tak se opět o čipset bude jednat. :­-­)
Jeden použitý výraz ve videu neberu jako označení výrobce. Počkám na oficiální prezentaci k jednotlivým produktům.
.

"pokud nejste úplně blbej, tak je vám to jasný...­"

Asi jsem úplně blbej a Vy budete ten úplně chytrej...
.

"Ale jestli chcete dál rejpat kvůli tomu, že se to už neskladá z více samostatných čipů, ale je to jen propojený v celek, tak si tomu klidně říkejte jak chcete.­"

Nechci, uznávám historické označení a sleng. Ale budu rejpat pokud někdo bude psát, že když jsou dva, pak se to skládá z čipsetů.
.

"Nikdo vám v tom nebrání, ale až se budete divit, že vám nikdo nerozumí, tak si nestěžujte :­-­)­"
Co mohu udělat proto, aby jste mi to opět dovolil, všemohoucí? :­-)
Odpovědět0  0
Kde výrobce nazval B650 čipovou sadou?
Odpovědět0  0
Není ten předpoklad spíše z říše přání?
Odpovědět1  2
"Na web se dostal design plošného spoje desky ASUS X670 Prime­-P WiFi, který přesně ukazuje rozmístění prvků, jako jsou sloty, procesorová patice, montážní díry a samozřejmě také čipové sady. Jsou tu totiž dvě.­"

Není to tak dávno co čipová sada obsahovala 2 čipy. Proto se jmenovala čipová SADA ­(chipSET­).

A dneska jsou někteří z toho tak vydření, že 2 čipy už znamenají dvě sady? Co bude příště? CPU sada? GPU sada? ;­-­)

Odpovědět2  4
Kde ty baterky budou brát, když v EV vydrží báječně dlouho a pak jestě pokračují se službou u fotovoltaiky? ;­-)
Odpovědět4  2
Vyzývání k násilí je u nás a určitě i USA protizákonné, pak mají zakročit zákonné prostředky ­- vyšetření, obžaloba, soud.
Pokud něco není protizákonné, pak není jiný důvod pro cenzuru a mazání než ideologický a manipulační.

Svoboda slova spočívá v možnosti říkat i názory, se kterými ostatní nesouhlasí. Svoboda slova, kde se smí říkat pouze ty správné názory, není svoboda slova, ale cenzura. Demokracie bez svobody slova je diktatura.

Pokud Musk bude rozhodovat co jsou špatné tweety a mají být smazány nebo neviditelné, tak se jedná o stejnou cenzuru jen podle jiných pravidel. Nebo si myslíte, že špatné tweety o Tesle budou nedotčené?
Odpovědět1  0
Co že to tam chce vrátit Musk?

"Musk už přitom dříve uvedl, že věří v potenciál Twitteru stát se platformou, na níž bude skutečná svoboda projevu, ...­"

Tímto?

"Podle jeho slov by špatné tweety mohly být smazány nebo udělány neviditelnými, mohly by vyústit v dočasné bany, ale ne v trvalé.­"

A ovce mu to žerou a tleskaj.
Odpovědět0  10
SHW byl důvod­/impuls proc jsem po roce a pul od instalace PC doinstaloval i adblock. Konkretne reklamy pres celou siri ve spodni casti u kazdeho odkazu.
Odpovědět0  0
Ten rozdíl v tom grafu je právě nepatrnej. V HWinfo se zobrazuje efektivní frekvence, jde to tam vysledovat?
Odpovědět0  0
Kandidujícich stran je víc a tudíž je víc možností. Reálně bylo možné volit někoho jiného než ty co ukázaly co jsou zač. Jestli by to něco změnilo je otázka :­-­)

Falešné dilema IMO právě spočívá v tom buď Fiala tak jak to dělá nebo Bureš ještě hůř. Fiala může fungovat lépe. A co by udělal Bureš nikdo neví­(asi to co by mu přihrálo nejvíc peněz, coz nevylučuje, že by to bylo lepší než Fiala nyní)
Odpovědět0  0
A platí to i pro staré ZEN a ZEN+?
Odpovědět0  0
"Navíc ani taktovací frekvence v celkové zátěži kupodivu neklesala, ovšem i tak procesor reálně ztrácel na výkonu, alespoň podle výsledků testů.­"

Ten procesor je nějakej divnej. Nebo ty testy?
Odpovědět3  0
To má být nějaká útěcha, že s Burešem by to ­(možná­) šlo do řitě rychleji?

https:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/Fale%C5%A1n%C3%A9_dilema
Odpovědět0  0
Právě proto jsem napsal tu poslední větu.

Pokud si myslíte, že zoomovat je problém, pak jste asi neměl to zařízení s těmi 240 či 480 řádky;­-)
Odpovědět0  0
Pak je otázka, jaké je samovybíjení pokud je elektrolyt tekutý.
Kdyby bylo malé, asi by takovéto ­"kraviny­" neřešili a když bude velké, tak nevydrží nabitá přes zimu.
(Ta baterka má po zmražení výdrž podobnou lionkám, spíše horší. Co je u ní zajímavé je jen cena.­)

Kdo je to ta energetická lobby?
Odpovědět2  0
"Příkladem může být jarní tání sněhu, kdy vodní elektrárny v důsledku dostatku vody mohou vyrábět přebytky energie, a tu schovat např. na suché léto.­"

Jsem v zeměpise slabý, tak to vzdávám, kde to má­/může být?
Odpovědět1  1
Jsem línej se na to podívat z mobilu­/tabletu, ale předělávat weby na mobilní verzi v době, kdy i ty mobily mají stejný či větší rozlišení než monitory, mi už přijde skoro zbytečné. To mělo mnohem větší smysl, když mobily­/PDA měli rozlišení 320x240 nebo 640x480.

Ale pokud to vypadá stejně na tabletu jako na monitoru a je to v rámci nějaké celkové změny, tak proti tomu samozřejmě nic nemám.
Odpovědět1  2
"Pak už tedy bude záležet spíše na efektivitě provozu a těžko říci, jakou spotřebu může mít dvanáct jednotek s APU z PS5, nicméně by to odhadem mohly být cca 1,5 až 2 kW, přičemž spotřeba pěti RTX 3090 se pohybuje spíše u spodní hranice.­"

L­'AMD BC­-250 apparaît sur un site norvégien de calcul de la rentabilité du minage de l­'ETH. Ce site précise qu­'un seul BC­-250 délivre un taux de hachage Ethereum de 50,65 Mh­/s pour une consommation de 84 W. Cela signifie une efficacité énergétique de 0,603 Mh­/w.
Odpovědět0  0
Nepíše, že v každé.
Odpovědět3  0
Ano, také mi při čtení článku chvíli trvalo než jsem si uvědomil, že 15 kHz to nebude.

To že to Burys pochopil špatně, jen potvrzuje, že ten zápis není v pořádku.
Odpovědět1  1
Ani já si nejsem jist, protože vlastně k tomu žádné informace nejsou.

Jak je ta trať dlouhá? Jaký má sklon? Jak dlouho se ­(bude­) využívá­(t­)? Jak velká a jak výkonná je tam nyní ta trakční baterie? Jakou má předpokládanou­/projektovanou životnost? Jedinná informace je, že je to super bez dobíjení, což tak překvapivé, vzhledem ke způsobu, provozu není...

"Jenže tu energii by opět bylo potřeba někde ukládat.­"
ROFL
Odpovědět1  0
Tak ono to vypadá hezky v prezentacích, ale reálu to vlastně moc neušetří*. Z kopce by brzdil i normální vlak a do kopce jezdí prázdný a tedy s malou spotřebou­/náklady. Elektrifikace by dávala větší smysl.

Zajímalo by mě jaký může být poměr plný­/prázdný u nákladního vlaku. Nemáte někdo představu?


* Samozřejmě, že něco ušetří. Minimálně brzdy a cestu nahoru, ale trakční baterka taky sama nevyroste v lese. Jestli by nebylo ekologičtější jezdit na páru a pálit biomasu.
Odpovědět1  0
Ano, pak jde o elektrochemickou korozi, kde považuji za primární příčinu rozdílné elektrochemické napětí použitých kovů a jejich spojení, tedy vlastní navrh chlazení.

Nemyslím, že se to běžně označuje jako ­"rozežrání vodou­".
Odpovědět1  0
Bojler není rozežrán vodou, ale kyslíkem v ní obsaženým.

Praktici: V případě tvrdé vody dojde mnohem dříve k usazení minerálů z vody a zanesení topného tělesa a jeho zničení.

O rozežraných kotlech ústředního vytápění jsem neslyšel. Pokud se voda nevyměnuje vydrží kotle desetiletí.


"Nehledej v teorii, zeptej se praktiků, kteří je musí vyměňovat a uvidíš.. ­"

Vysoká škola života? Nepřemejšlet a nediskutovat?
Odpovědět2  0
To asi záleží na definici ­"agresivní­". Tím, že je ­"méně hypotonická­" více do sebe pojímá ionty. Proto ji považuji za agresivnější.

Destilovaná voda se myslím celkem běžně v okruzích používá. Nenapadá mě důvod, proč by měla voda z vodovodu něco rozežírat, když nic nerozežírá ani ta destilka.

Důvod proč se používá ve vodních okruzích destilovaná voda je IMO, právě kvůli možnému obsahu minerálů v běžné vodě a jejich usazování­(viz tvrdost vody­). Nicméně v článku tvrdí pravý opak. Tvrdí, že voda z vodovodu rozežírá chlazení. Autorovi bych doporučil udělat si rozbor vody ve vodovodu...

"... až by se mohlo zdát, že výrobci snad vědomě používají namísto pořádného média s potřebnými aditivy vodu z vodovodu, která chlazení postupně rozežírá zevnitř. "
Odpovědět0  0
"Prostě jim banka vydá platební kartu pro fiat a druhou kartu pro BTC
Při platbě BTC v obchodě se strhne požadovaná částka a banka ji převede aktuálním kurzem na jejich měnu.­"

Při tomto scénáři mi uniká co tím získají. Vždyť to je ve výsledku stejné jako by platili vlastním fiatem.
Odpovědět1  0
Je agresivní. Protože nemá minerály­/ionty, tak je celkem aktivně žere z okolí a tím například rozhodí ty hladiny minerálů v těle.

Ale s hliníkem to může být jinak. Bohužel článek je velmi obecný, povrchní a IMHO si i odporuje.
Odpovědět0  0
Jak se pozná nekvalitní hliník? Že jej rozežere fosfor?

A co dělá tu vodu agresivní? Myslel jsem, že agresivní je naopak destilka.
Odpovědět0  0
Tak může za to ta agresivní voda z vodovodu nebo zbytky tavidla?
Odpovědět0  0
Fyzické rozlišení displeje musí být 4k, jinak by to nefungovalo.
Odpovědět0  0
U firem jde o peníze. Za peníze se kupují i prodávají a existují za účelem jejich vydělávání. Je logické, že se jejich hodnota­/velikost posuzuje podle toho za kolik se dají koupit či prodat.
Odpovědět1  0
Nevyjadřovala se k tomu i NASA?
Odpovědět0  0
Přesně. Je hezké vidět, že zlo bylo potrestáno a dobro opět vítězí. :­-)
Odpovědět3  0
To je jednoduché pokud by AMD skončilo ­(bylo zašlapáno Intelem do země, jak po tom touží předřečník­), tak by měl Intel monopol a to většinou antimonopolní úřady řeší. V minulosti donutily pár firem k rozdělení...

"Vy jste uz pracoval ve firme, ktera ​­"cekala, az ji dobehne konkurence​­"? :​­) To by byl asi dost podivny majitel firmy..­"
1, Teorie nepředpokládá, že Intel chtěl, aby ho AMD doběhla, pouze že nechtěl utéct moc daleko, aby AMD nezkrachovala.
Jakou souvislost má moje pracovní historie se vztahem AMD vs. Intel? Nepracoval jsem v žádné firmě, která by měla s jedinou konkurencí smlouvu o vzájemném využívání patentů a produkovala klíčovou technologii pro celý svět.

"Daleko pragmatictejsi vysvetleni je to, ze se Intel dostal do vlastnich problemu, podobne jako AMD pred nim, vinou spatnych rozhodnuti. AMD zase na druhe strane se Zenem prekvapila natolik, ze to Intel zaskocilo. Tahat do toho ​­"antimonopoly​­" je nesmysl.­"
Ty teorie se navzájem nevylučují, ale naopak. Kdyby Intel zpomalil* vývoj, pak je logické, že při případných problémech je zaskočen.

*Zajímavé, ještě nedávno byl český internet plný teorií o tom, jak Intel záměrně brzdí vývoj, aby vydělal více peněz. Teď se té myšlence bráníte ;­-)
Odpovědět2  3
"V tom případě, proč neměl něco nachystané dopředu co zašlape amd? Taky úmyslně?­"
Pokud přistoupime na tu teorii, tak ano. Důvod? Protože neměl v úmyslu zašlapat AMD do země? Jak kvůli antimonopolnímu úřadu tak kvůli patentům. Nicméně architektura plánovaná a uvedená nyní na 10nm procesu ­(nyní Intel 7­) by mu zajistila dostatečný náskok, kdyby neměl výrobní proces 10nm značné zpoždění.

"A jeho 4 letý a neschopný přechod z 14nm? Taky úmyslně?­"
To si nemyslím a ani jsem nic takového nenapsal. Naopak, o náskok ve výrobním procesu se Intel snažil seč mohl. Určitě věděl, že z toho pramení značná část jeho náskoku ve výkonu CPU vůči AMD. A v podstatě i vůči všem ostatní výrobcům čipů.

Proč si myslíte, že by měl mít Intel zájem na tom zaostávat ve výrobním procesu?

"Takže co dělalo jeho 100k zaměstnanců? Nevím o tom že bychom tu měli nové kalkulačky intel.­"
Nechápu souvislost­/účel otázky, myslel jsem, že diskutujeme věcně.
Nicméně: neznám strukturu Intelu, ale všichni asi nebudou ve vývoji, že? Výroba přece fungovala normálně...
Odpovědět2  9
Ono se to dá vnímat taky tak, že Intel v předryzenové době na AMD vývojově čekal. Kdyby tenkrát vyvíjel architekturu jako dnes, tak už možná AMD není.
Odpovědět2  9
Nemyslím, že zrovna oni jsou tady pitomci:
1, Akcie se prodávají a kupují, prodej akcií neznamená, že cena klesne. Ani Musk není idiot a prodával ­(by­) je postupně, aby za ně dostal co nejvíce. Srovnejte si běžné denní obchody s tím kolik prodával...
2, Tuším, že nešlo o daně z prodávaných akcií, ale nově nabytých. Prostě potřeboval peníze a
3, celé to byla komedie na lidi o tom, jak chce platit daně. Klasické PR dobráka lidumila Muska...

Jestli to dobře chápu, tak to, že si zahrál s ovečkama tu hru na daně by nevadilo, kdyby nebylo těch předchozích manipulací a neměl nařízeno to schvalování tweetů.



Odpovědět0  0