Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Simik (2)
Možná je to ­"jen­" idiom, ale právě ten idiom má svůj ustálený význam. Pokud jej použijete IMO by mělo to dávat smysl a ne jen být zajímavé­/vtipné. Jako čtenáře mě to mate, pokud používáte výrazy podle svých vlastních významů, ale když nyní vidím jaký máte přístup k vytváření článku­/sdělení informace tak se samozřejmě přizpůsobím jako u jiných podobného stylu.
Odpovědět0  2
Nebo ještě jinak: To označení má negativní nádech ve smyslu amaterské­/bez vybavení atp.

Co byste udělal lépe, aby to podle Vás nebylo ­"vyrobené na koleně­"?
Odpovědět0  1
Mně to přijde jako normální prototypová­/kusová výroba. Nic co bych nazval výrobou na koleně. Proč si myslíte, že si to to označení zaslouží?
Odpovědět0  1
"Autor si zatím tento počítač dělal doma na koleně pomocí dostupných komponent a pájecí stanice, ale desku si samozřejmě nechal vyrobit na zakázku.­"

Takže si navrhl, nechal vyrobit desku a osadil ji. Ale proč to dělal na koleně a ne na stole, jak se většinou děje, je mi záhadou. Kvůli dramatičnosti?
Odpovědět3  1
To nevypadá, že by bylo o proudu.
Odpovědět0  0
"8 čipletu a každý má aktivní jen 2 jádra, oni prostě i ty zmetky spotřebují v serverové nabídce­"
V nabídce možná, ale otázka je, jestli se opravdu kupují­/prodávají.

Čiplety, kde bude vadných 7 jader z 8, bych fakt už vůbec neřešil, těch moc nebude:­-­)
Odpovědět1  0
Jasně, to se obecně ví, ale to okecávaní­(drahé DDR5, drahé čiplety ­- po 3 letech?,...­), čímž se z nás pokouší udělat blbce, si mohou odpustit.
Odpovědět1  0
"Spin Torque využívá magnetickou vrstvu, která reaguje na spinově polarizovaný elektrický proud.­"

Nemáte někdo tušení co tím chtěl překladatel říci?
Odpovědět1  1
Nejdříve pohádka o tom jak čekají na dostupné DDR5 a teď, že čiplety jsou najednou drahé.

Nepopírám, že náklady budou vyšší než na monolit ­(od toho jsou tady jiné blogy­), ale nikdo snad nevěří, že to zjistili až po 3 letech nebo ano?

Kdyby šlo o náklady na čiplety, tak pořád prodávaj 1600AF, který se jim svého času vyplatilo tuším i za 1700,­-. Nebo 2600, 2700...

A koneckonců nečipletové APU jsou prakticky stejně drahé jako jejich CPU eqivalenty. Kdyby byly výrobně o tolik levnější, tak by je zlevnili a snížili by si prodej ­"nevýhodných­" CPU. Nebo prostě poslali na volný trh nově uváděná APU.

IMO to bude kouřová clona a za ní se rejžuje na serverech. ;­-­)

Odpovědět2  0
Víte co je to důl? To je díra v zemi, tu vám nemůžou vzít...

;­-(
Odpovědět1  1
To vážně zvládnou postavit továrnu za 1 rok? Neboli za dva roky dodávat CPU?
Odpovědět1  0
V tom je ovšem problém. Jak chcete nadávat na někoho, když nevíte kdo to je? Nezbyde než vymyslet nějakou nálepku :­-)
Odpovědět1  1
A rýsuje se představa jak zakážou kryptoměny. Státní zákaz je moc okatý, ale přes ekologii to projde jedna radost a ještě jim budou všichni děkovat za ­"záchranu planety­".
Odpovědět1  1
Němci demokraticky rozhodli a spravedlivě to zaplatíme i my...
Odpovědět1  0
Ale situace se neustále mění. Kdo chvíli močil, již močí opodál :­-)
Odpovědět0  0
"Jde tu konkrétně o veškeré komponenty ze Sin­-ťiangu, s nimiž Intel nechce mít nic společného.­"

"Intel se brání tím, že musí dodržovat americké zákony, takže v této věci nemá na výběr stejně jako jiné americké společnosti.­"

Tak buď s nimi nechce mít nic společného nebo to dělá kvůli zákonu!
Odpovědět0  0
Nevím co je volná energie ani energie vakua­(jak může mít ­"nic­" energii?­), ale vím, že existují ­"návody­" jak ji­(volnou­) získat a rozhodně je nevyčerpatelná ;­-)
Odpovědět0  0
Já zase nepochopím toto:
"...vyžadovat, aby se každý týden testovali, a to dokonce bez ohledu na to, zda pracují přímo v továrně či jiném zařízení, anebo doma."
Odpovědět6  1
"Hlupaci, nech vyhrabu patent so stacionarnou elektrinou a maju energie kolko chcu.­"

Nemělo tam být volná či vesmírná energie? ;­-)
Odpovědět0  0
Takže má další objekty pro nové senzory.

Existuje nějaká definice toho co je HD a co SD mapa?


P.S. I buzzwordy se používají roky. Určitě není náhoda použití to HD v označení;­-)
Odpovědět0  2
Co to má být, nový buzzword?
Odpovědět0  2
"No mně to zjevné je, Vám také, ale spoustě lidí očividně ne. Kdybych neviděl, že mnoha lidem to zjevné není, tak by mě ani nenapadlo o něčem takovém psát.­"

A proto jste tím neustále tapetoval diskuzi jako odpověď na moji poznámku...
Odpovědět0  0
Ano článek to neřešil, ale proč jste se to tedy snažil bagatelizovat v diskuzi. Vždyť poprvé jste s daněním při prodeji přišel Vy. Já pouze poukázal na to, že je skutečně možné, že daně neplatí.

Ono to totiž ve Vašem podání vypadá jako kouřová clona, kdy se snažíte zakrýt pravý stav věci. Osobně si myslím, že ho pouze neznáte­(existence časového testu v USA, já ho taky neznám­) než že by Vám šlo o tajení toho, že ve skutečnosti pak zaplatí 0.

Takové polické tanečky, místo odpovědi či zamyšlení se nad něčím, pořád dokola píšete to co je zjevné.
Odpovědět0  0
V zásadě máte pravdu, ale pokud ten Intel koupím na BCPP, pak dividendy vůbec nemusím uvádět do daňového přiznání, kdežto na tom NASDAQu ano a musím doložit výši zdanění.
Odpovědět0  0
"Pochopte, že všechny Vaše body se týkají toho, že se akcie prodají a jak se to daní při prodeji. Při prodeji. V tom máte pravdu a tohle přeci říkám také. Tak proč mi předhazujete něco, co oba tvrdíme shodně? Se Vám nelíbí, že spolu souhlasíme? To máte takovou zoufalou potřebu se hádat dokonce, i když s Vámi někdo souhlasí?­"


Protože, bod 2c,:
Pokud v Americe mají časový test, pak je skutečně možné, že je vůbec nedaní a to ani při prodeji a ​­"Vaše​­" podivná obhajoba je tím padem jen zastírání skutečného stavu.

Protože, bod 1,:
"1, Vaše reakce na to, co kdo chce nebo nechce, si nechte pro ty dotyčné. Nijak se mne to netýká. Nemám s tím názorem nic společného.­"

Chápu a psal jsem Vám, že nemá smysl danit hodnotu portfolia, tudíž tento mě tento Váš slaměný panák více nezajímá. To co mě zajímá je, jestli ty daně opravdu platí. Pokud mají časový test, tak předpokládám, že si hodně dobře rozmyslí, jestli se jim vyplatí. Ale Vy to z nějakých důvodů ignorujete fakta­(platí nebo neplatí daně­) a raději se vymezujete proti zjevně nesmyslné teorii danit hodnotu portfolia.

"Ten článek se týkal toho, jak se to ​­(ne​­)daní, když se NEprodají. To je to, co se Muskovi a jiným vytýká. Nevytýká se mu daň z prodeje, ale daň z NEprodeje.­"
Ano jsem pochopil dávno a také jsem Vám to napsal. A protože to údajné vytýkání vysvětlujete placením daní po prodeji, pak je dle mého názoru logické zeptat se, jestli je opravdu platí nebo se jim může vyhnout. Ale Vy tady jako Muskovo PR stále píšete platí se po prodeji, platí se po prodeji, platí se po prodeji.

"Ale znova, ten článek se týkal NEprodeje.­"
Článek se týkal neprodeje, ale při vysvětlování, proč se nemůže danit hodnota při nákupu jste operoval s tímto:
"Jenže akcie poletí na 10násobek, prodá je za 10 milionů, ale zaplatil 150 tisíc. To je zdanění 1,5 %, to by ho vyšlo hodně lacino ​­(a teď nemluvíme jen o Muskovi, ale obecně​­).­"

Takže nechápu proč je Vám najednou jedno, že bude sazba 0% a dokonce se bráníte úvaze o tom co bude po prodeji. Vyznívá to dost zvlášťně.
Odpovědět0  0
Píšete stále to samé dokola...
1, Vaše reakce na to, co kdo chce nebo nechce, si nechte pro ty dotyčné. Nijak se mne to netýká. Nemám s tím názorem nic společného.

Polopatě:
2a, Časový test rozhoduje jestli se akcie daní při prodeji.

2b, Akcie se v současné době daní při prodeji.

2c, Pokud v Americe mají časový test, pak je skutečně možné, že je vůbec nedaní a to ani při prodeji a ­"Vaše­" podivná obhajoba je tím padem jen zastírání skutečného stavu.


Pokud po přečtení výše uvedených bodů máte stále potřebu psát o tom, že akcie se daní při prodeji a pokud je neprodám, nemám co danit, tudíž časový test není relevantní, napište prosím který z bodů jste nepochopil.


P.S. Vlastním akcie a časového testu využívám hlavně kvůli zjednodušení daňové přiznání. Zkuste zjistit na stránkách finančního úřadu jak danit akcie či dividendy z ciziny;­-­(
Jsem tedy ten zlý boháč co neplatí daně...
Odpovědět0  0
1, Vím jak se daní akcie.
2, Vím jak fungují opce.
3, Ty teorie ­"co by, jak by, kdyby­" si nechte pro ty, proti jejichž teoriím se vyhraňujete. Já je nezastávám, pouze jsem byl zmaten Vaším článkem. ­(Mimochodem, to co jsem navrhoval­(danit nabytí­) se skutečně děje, narozdíl od Vašich teorií.­)

"Časový test v tom nehraje žádnou výraznější roli. I kdyby nebyl, stále není potřeba platit daně ze zhodnocování majetku. ....­"

Časový test rozhoduje, jestli se daní zisk z prodeje akcíí. To mi přijde sakra důležité! Vy se tady stále vyhraňujete proti něčemu, co tady nikdo­(!­) netvrdí ani neobhajuje, ale takováhle zásadní věc je pro Vás nepodstatná...
Odpovědět0  0
Díky za vysvětlení. Bohužel tohle v článku chybělo...
Odpovědět0  0
"Článek chtěl poukázat na to, že někdy je jednoduché odsoudit něco nebo někoho, aniž by se člověk více zamyslel nad tím, co to znamená.­"

Pak se ovšem v posledních třech odstavcích vymezujete proti něčemu, co jste ani pořádně nezmínil.


"Prostě námět k zamyšlení nad tím, že vše není tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát. V některých pasážích to ale mohlo být napsáno lépe.­"

Je to jednoduché. Platí se daň ze zisku. Pokud neprodá, nezrealizuje zisk tudíž nemá co danit. Vaše příklady a výpočty, coby kdyby, mi naopak přijdou matoucí. ;­-­)


Když jsem to nakousl, jak jsou tedy daněny akcie v americe, pokud jsou jako výplata? Mám samozřejmě na mysli v okamžiku převodu na odměňovaného. Kolik procent a kdo to platí?

Mají tam časový test? Protože pokud ano, pak je skutečně možné, že se daním lze vyhnout.

Odpovědět0  0
Jen technická poznámka: Nejde o původ­/polohu firmy, ale burzy. Když koupím Intel na NASDAQ, tak dostanu divi v $ a daň strhnou taky v $ a musím řešit daňové přiznání. Když koupím Intel na BCCP, tak divi dostanu v Kč a zdanění řešit nemusím...
Odpovědět0  0
Pak nechápu o čem je článek ­(kromě Muskovy PR:­-­)

Vím, že u nás jsou opce, ale jak je to v Americe netuším. Na základě článku jsem předpokládal, že akcie jako forma­/část mzdy jsou od daní osvobozeny. Jinak to celé nedává smysl.
Odpovědět0  0
Pod pokličku Muskovi sice nevidím, ale to jeho ­"prodám akcie, abych platil daně­" mu nežeru.
Odpovědět0  0
"Dnes koupíš akcie za 1000, zaplatíš 15% daň, tedy 150, celkové tvé náklady tydy jsou 1150.­"

Tady přece není řeč o kupovaných akciích, ale o těch co jsou místo výplaty.

Nicméně pokud si já půjdu koupit akcie za 1000, pak jsou mé náklady* 1176,50Kč, protože daň se platí z celku.


*Nepočítám ­"pojištění­".
Odpovědět0  0
Pokud si akcie, ten kdo je dostane, nechá, je to obyčejná spekulace na růst. Pokud prodělá, nevidím důvod ho osvobozovat od daní.

V čem se to liší od toho, když za zdaněné peníze koupím akcie a prodělám?
Odpovědět0  0
"Chápu Váš postoj ​­"kdyby dostal prachy a koupil akcie​­" a on svým způsobem dává smysl, ale umí být více nefér, než ten běžně používaný.­"
V čem se to liší od toho ­"kdyby dostal prachy a koupil akcie­" a proč by to mělo být daněno jinak?

"Jenže akcie poletí na 10násobek, prodá je za 10 milionů, ale zaplatil 150 tisíc. To je zdanění 1,5 %, to by ho vyšlo hodně lacino...­"
V Americe neplatí daň ze zisku při prodeji? Myslel jsem o tom byla celá ta šaškárna, že prodá a zaplatí tudíž daně.

Nevím jak je to v Americe, ale u nás platíte daň z rozdílu, tj. ze zisku 15%. Pokud akcie projdou časovým testem, pak 0%. ŠOK, to je ještě lacinější.

"Vy nemáte 100 tisíc Kč, Vy máte akcie za 50 tisíc Kč, za které musíte zaplatit 15 tisíc Kč daň a kdo ví, kolik bude jejich cena v okamžiku, kdy se Vám je podaří prodat. ­"

Vždyť on ty akcie může v okamžiku nabytí prodat. To, že si je nechává je spekulace na růst.
Když si koupím z výplaty akcie a prodělám, jsem ve stejné situaci jako on. Vrátí mi někdo daně?

Je dobré si uvědomit, že spekulace na růst akcií je riziková, ale nikdo IMO nenutí ty lidi ty akcie držet nebo dokonce v nich ty odměny dostávat.

Odpovědět0  0
Danit v okamziku nabyti akcii. Jako kdyby dostal prachy a za ne koupil akcie...
Odpovědět0  0
Škoda, že tak není označena a připletla se mezi zprávy...
Odpovědět0  0
1, Opravdu se chystal prodávat akcie? Nebo jen napsal, že za těch a těch podmínek je prodá?

Jsou to 2 různé věci!

2, V článku je napsáno, že nepočítal se splněným podmínek. Proč se tedy připravoval na prodej akcií, když nepředpokládal, že jeho podmínky budou splněny?

Jen jste si to vybájili.

3, Příklad:
Klidně prodám všechny své akcie, když mi řeknete jaká je základní otázka života, vesmíru a vůbec.
Jsem tedy podle Vás připraven prodat všechny své akcie?
.
.
.
.
.
.
.
(Žádné přípravy podeje u mne neprobíhají...)
Odpovědět0  0
Chápu správně, že zdrojem této zprávy je úvaha někoho na Twittru?
Odpovědět0  1
"jednoduše již musí být seznámen s Ryzeny 6000 a neměl by mluvit do větru ani ohledně jejich vypuštění na trh.­"

Nějak mi uniká smysl toho, proč by měl být podrobně ­"seznámen­" s termíny uvádění na trh.
Odpovědět0  0
Tajímavý postřeh. Donutil mě se nad tím zamyslet.
Tady na západě­(Plzeň­) se to tak běžně používá a jediné logické vysvětlení co mne napadá je, že je tím míněno­/zkomoleno, že vyjdou a ještě bude leden.
Odpovědět0  0
"Musk byl připraven prodat akcie za miliardy­"
"... ale z jeho odpovědi se mezi řádky už dalo vyčíst, že uspokojivou odpověď rozhodně neočekává.­"

Že vám to za to stojí...
Odpovědět0  1
1, Ano, to je ten ­(můj­) problém. Článek se ve skutečnosti týká ASICů pro Bitcoin. To zobecňování na všechny kryptoměn­(a připomenutí nedostatku GPU­/HDD­/SDD, které s tím vůbec nesouvisí­) považuji za ono pověstné kopnutí. Nebo clickbait, jak je ctěná libost...

2, Požadavek na výkon je v podstatě neomezený. Chtěl bych vidět jak někdo hodí po 2 letech ASIC do koše, protože ­"narostl požadavek na výkon­". Zejména vzhledem k nárůstu ceny BTC.
Odpovědět1  1
"Kryptoměny jsou v poslední době velkým tématem, který omezuje dostupnost už tak omezeného hardwaru ­(zejména GPU, ale i dalších­),...­"

Článek kope do všech kryptoměn, ale v podstatě jde pouze o ASIC minery pro Bitcoin. Pokud ne, tak stejný odpad se vytvoří po použítí GPU na hraní. Celkem laciné...

"Těžební hardware totiž rychle zastarává, výkon přestává záhy stačit, a průměrná životnost těžebního HW z těchto důvodů činí jen 1,29 roku u přístrojů těžících Bitcoin.­"

Můžete to upřesnit to zastarávání a nedostatečnost výkonu? Čekal bych, že jednoúčelový stroj bude mít stále stejný výkon.
Odpovědět3  2
Exynos už přece je custom ARM, ne?
Odpovědět0  1
Já to pamatuji u ADATA flashky 2GB a 8GB. Tenkrát asi SLC změnili na MLC. Hrozný propad byl poznat už při kopírování.
Odpovědět0  0
Souhlas, 4. a 5. odstavec jsem měl na mysli v mém komentáři.

Protože se nakonec dohodli, tak mě napadlo, jestli v tom nehraje roli výše provize z plateb kartou. Třeba mají na poskytovatele erotiky jiné sazby.
Odpovědět0  0
Ty hotely vnímám trochu jinak. Nejde o ideologii­/morálku. Je to určitá specializace a předpokládám, že neberou lidi z ulice, ale po předchozí rezervaci.

To, že banky nedají úvěr na něco neekologického, je tedy hodně divné, ale vzhledem k tomu, že málokdy udávají důvod zamítnutí, tak si myslím, že to úplně veřejně snad hlásit nebudou. Pokud ano, tak tady máme novou církev svatou a pánbů s námi.

To můžou spojit­(zrušení karet z článku a blokace neekologických projektů­) a rovnou zrušit platby kartou na benzínkách:­-­)
Odpovědět0  0
Je rozdíl odmítnout hosta a dát si na dveře ceduli ty a ty neobsluhuji.

Kočárek by se mohl například obhájit bezpečností.
Odpovědět0  0
Zaráží mě, že banka může takto diskriminovat své zákazníky. Sice je to její služba­(a tedy její pravidla­), ale je veřejná.
Zkuste si u nás otevřít hospodu pro veřejnost a napsat na vchod, že tam některé skupiny lidí nesmí. V Americe bych to očekával horší.

Že by záleželo na tom, kdo je diskriminován?
Odpovědět4  0
Zrovna ITX desky už takto existovali­/existují s jedním napájecím napětím z externího adaptéru. Bohužel jich je málo.
Odpovědět0  0
"Díky tomu by měly být schopné generovat rozumnější množství energie i pod mrakem nebo ve stínu.­"

Moc by mě zajímalo kolik to rozumnější množství je % výkonu panelu...
Odpovědět0  0
"Naopak není moc normální, když se někomu líbí zneužívání dětí a vyhledává takový obsah. ­"

Opět ta samá zkratka. To, že někdo vyhledává fotky malých dětí neznamená, že se mu líbí jejich zneužívání. Ani ty fotky přece nemusí znamenat, že jim bylo nějak ubližováno. Vy prostě hodíte všechny na jednu hromadu a prohlásíte, že se jim líbí ubližování dětem.
Odpovědět0  0
""to že se mi líbí 18leté slečny ještě neznamená že je budu znásilňovat​­"

To také nikdo netvrdí. Ale přiznejme si, že pokud se Vám líbí 18leté slečny, je to něco mnohem normálnějšího, než když se Vám líbí zneužívání dětí.­"

WTF? Vaše myšlenkové pochody mi přijdou velmi zvláštní a nedivím se, že si s čtenáři často nerozumíte.

Právě jste přirovnal oblibu 18letých slečen u normální populace k oblibě zneužívání dětí u pedofilů.

Pedofil nemusí být násilník a pravděpodobně jich je naprosté minimum. Vždyť to ostatně připouštíte v dalším odstavci, tak co jste tím ­(navíc vytrženým z kontextu­) chtěl říci?
Odpovědět0  0
"Já to nikdy nepopíral. Že chci důkaz, neznamená, že to popírám!­"
Přesto jste o tom odmítal diskutovat­(což mi jako popírání* přijde­) a k bagatelizaci jste přistoupil až po důkazu.
https:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam#%C3%9Ahybn%C3%BD_man%C3%A9vr_­(red_herring­)

Hm. Ale já nic z toho, na co po mně požadujete důkazy, netvrdím, takže se snažíte obhajovat Teslu zbytečně.
https:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam#Zahlcen%C3%AD_slovy_­(Gish_gallop­)

*Zkuste to chápat jako vnitřní­(duševní­) popírání, nikoli otevřené diskuzní
Odpovědět0  0
A já myslel, že budou ke každému mobilu přibalovat skener na fotky.
Odpovědět0  0
"Těch 65 kW po dobu hodiny je nějaký problém? Jak to omezuje uživatele?​­"

Z tohoto Vašeho komentáře vyplývá, že považujete omezení za nepodstatné. Z toho by logicky nemělo být nutné pro účel diskuze dokládat, jestli je pravdivé, ale rovnou řešit praktičnost omezení. K tomuto kroku, jste ale přistoupil až poté, co se původní strategie­(popírání­) stala neúčinnou.

"Vy jste neposkytl důkaz, že je pravda to, co tvrdíte, ani jeden.­"

Co podle Vás tvrdím?
Že luxusní zboží je předražené z principu? Jaký důkaz byste si představoval?
Odpovědět0  0
To, že se totalitní praktiky dají obejít, není důvod nestrachovat se.
Odpovědět2  0
Je mi ukradená Tesla i její výkony, pobavil mě Váš způsob diskuze, kdy fáze popírání je následována fází bagatelizace.

(hint: pokud výkon podle Vás není podstatný, proč jste požadoval důkazy a nenapsal to rovnou :­-)
Odpovědět1  0
"Lovelace vícečipové být nemají a můžeme počítat s tím, že NVIDIA pro jejich výrobu využije opět nějakou speciální technologii od TSMC či opět od Samsungu.­"

Jaké speciální technologie NVIDIE využívá?
Odpovědět0  0
To je divné. Nedávno jsem se na tomto serveru dozvěděl o pokroku v infrastruktuře jako důkazu o překotném vývoji EV aut :­-­)

P.S. Plzeň­-Praha­-Brno jezdíme v práci na otočku běžně. Některé přístroje prostě počtákům nesvěříme.
Odpovědět0  0
"Nějaký důkaz?­"

"Ptám se znova, nějaký důkaz?­"

"Těch 65 kW po dobu hodiny je nějaký problém? Jak to omezuje uživatele?­"

ROFL
Odpovědět0  0
"Nebo mi dokážete vysvětlit, proč by luxusnější výkonnější produkt měl stát stejně jako low​­-endový?­"

Luxusní produkt je tak ňák předražený z principu, proto je to luxusní produkt...
Odpovědět1  0
""Tvrdíte, že WV nebylo schopno dříve navrhnout auto čistě pro baterky​­"

Kde něco takového tvrdím? Ukažte mi to!­"

Zde:
"Takže ono je sice zajímavé, že by na to přišlo i dítě s legem v ruce, ale třeba takovému Volkswagenu to trvalo 40 let, než to pochopil. Potřeboval k tomu několik generací elektrických Golfů, než mu to došlo a přišel s ID.­"


""To AI je taky nové a speciálně vyvinuté pro automotive?​­"

Opět, kde někdo něco takového tvrdí? ­"

Znovu a naposledy: Musíte to číst celé a chápat celé:
"P.S. To AI je taky nové a speciálně vyvinuté pro automotive? Sorry jako, ale ty obecné kecy a navíc AI... zní to jak z reklamy nebo vějička na investory.­"

OK, zjevně nechápete­(nechcete?­) ironii...

...a stačí Vám málo k radosti.
Mně se ten pokrok prostě nezdá bůhvíjak zázračný­(nadsázka!­) a představoval bych si větší vzhledem k plánům a rozhodnutím, které nás již ovlivňují.

S konstatováním tohoto bych s dovolením ukončil tuto diskuzi­(včetně diskuze o Vaší teorii, že infrastruktura=nabíjecí zásuvka­) z mé strany a nebudu tudíž již nebudu reagovat.

P.S. ­"Dosud tady žádné větší projekty nabíjecí infrastruktury nebyly. A tak také lidé nekupovali EV. ­"
Tuto perlu si uschovám. To se jentak nevidí:­-)
Odpovědět0  0
Nabíjecí infrastruktura je podle Vás tedy nabíječka, kterou s velkou slávou někam postavili a připojili na dosud neuvyužitou rezervu distribuční sítě?

To je jistě zajímavé, ale já v tom žádný velký pokrok nevidím. Ta rezerva tu byla a jen se využila.
Naopak teď se využívají investice z dřívějška, které se vyčerpají a co pak? Kdybych v tom měl vidět pokrok, musí se to řešit na globální úrovni, tedy celá infrastruktura a ne jen její poslední část, která je ale nejvíce viditelná a tedy marketingově uchopitelná. Ale zjevně na to skočí asi dost lidí...

"Super infrastruktura bez dobrých EV je k ničemu stejně jako super EV bez dobré infrastruktury. Nyní se poprvé řeší obojí na úrovni jak těch firem, tak politiky.­"

Na plácnutí nabíječky na konec kabelu nepotřebujete řešení na úrovni firem a politiky. Na to stačí starý dobrý trh. Pokud to přinese zákazníky, tak prostě firmy dávají na parkoviště nabíječky. Na sídlištích jsem jich moc neviděl...
Odpovědět0  0
V tomto vlákně bych se s dovolením věnoval autům bez uhýbání.

"Ale já neříkám, že dotace jsou technický pokrok. Ukažte mi, kde to tvrdím. Říkám jen to, že dnes se elektromobilita vyvíjí jako celek a není to jen slepování výsledků technického úsilí z jiných odvětví.­"

Tvrdíte, že WV nebylo schopno dříve navrhnout auto čistě pro baterky a jeho navržení v této době považujete za technický pokrok. Já tvrdím, že to není pravda a navrhnout auto čistě na baterky bylo možné dávno, pouze se to nikomu nevyplatilo dokud nebyl zajištěmn odběr. To u mně není technický pokrok.

Každý obor lidského bádání se vyvíjí jako jednotlivý. Nebo si myslíte, že výzkum v oblasti baterií probíhá nezávisle pro automobily a ostatní použití? Že výzkumníci studují speciální chemii pro autobaterie? Speciální výkonovou elektroniku pro elektromobily? Asi ne, že.

"Ale Vy přeci potřebujete co nejlepší kompromis. Super hustota je Vám k ničemu, když ta baterka vydrží pět nabití a pak shoří. Potřebujete opět celý koncept, ne jednu věc. Super baterka po HW stránce je Vám k ničemu, pokud z ní ty vlastnosti nedokážete vytáhnout v potřebném kvalitě pro dané určení pomocí SW. Takže pokud máte obětovat část kapacity za významné vylepšení jiných vlastností, tak to jistě pokrok je. Také nad tím správným mixem nastavení ty týmy tráví roky, i když jim v tom už dnes pomáhá i AI.­"

Pokrok to není, protože to není nic nového. Vlastnosti baterie jako takové jsou stejné a známé, pouze optimalizujete zatížení­(v tomto případě nabíjecí charakteristiku­) pro nové­(EA­) využití.
Vy asi nevidíte tu ironii, kdy vychvalujete obezličku, která prodlouží životnost baterie na úkor využitelné kapacity a považujete to za pokrok v bateiích. Skutečný pokrok by byl, kdyby někdo vyvinul baterii, která by to nepotřebovala. I kdyby měla jen stejnou hustotu energie.

P.S. To AI je taky nové a speciálně vyvinuté pro automotive? Sorry jako, ale ty obecné kecy a navíc AI... zní to jak z reklamy nebo vějička na investory.
Odpovědět0  0
OK, nechápete ale nevadí. V tomto vlákně mi tedy napište v čem byla posílena infrastruktura­(přenosová a distribuční soustava­) ať to mohu náležitě ocenit. Zprávy o tomto se totiž moc často nevidí.
Odpovědět0  0
Infrastruktura je snad důležitá, ale především potřebujete zlepšovat auta­(což je mimochodem předmětem diskuze z mé strany­). Pokud nesdílím Vaše nadšení ve vývoji aut, infrastrukturou to nezachráníte. Jedno nenahradí druhé! A to je oč tu běží. Primárně potřebujete dobře použitelná auta. Odváděním pozornosti k výstavbě za poslední pětiletku to nezachráníte:­-­)

"Proč se 40 let snažili dělat EV z běžného auta, to se musíte zeptat ve Wolfsburgu.­"

Opět: Protože s jim to nevyplatilo? Nyní s nástupem ekofašismu musí snižovat vypočítanou produkci CO2 prodaných aut a pokud překročí jako výrobce určitou hodnotu, pak platí pokuty. Jsou tak nuceni prodávat elektrická auta bez ohledu na cokoli jiného. Navíc jsou elektroauta různě dotována či ulevována od daní. Nyní se jim tedy vyplatí postavit na to samostatnou platformu. Blahopřeji Vám a pokud toto považujete za technický pokrok asi nemá smysl dále vést diskuzi. Jsme totiž každý úplně jinde.

"A co to mění? Je to součást vývoje a vylepšování jejich vlastností.­"
Právěže to nic nemění, protože je tu bylo již dříve včetně těch vlastností. Tudíž to není pokrok v automobilizmu jak se snažíte tvrdit. Pokud to potřebujete názorně pak doplním původní skládačku:
auto­(navržené na míru­) + baterie­(včetně ochranné a řídící logiky­) + výkonovou elektroniku + řízení

Pokud chápete různé obezličky*, které kompenzují nežádoucí vlastnosti článků jako pokrok, přestože zde byli již před nástupem elektroaut a chcete jim připsat zásluhy, tak opravdu nemá cenu pokračovat.

*Zvláštní, podle potřeby argumentujete buď pokrokem v uložené energii nebo v obezličkách, které tu uloženou energii snižují.
Odpovědět0  0
"A kdo tady co mluví o technice?­"

Já. V celém vlákně se držím původní myšlenky Ludek_Jelinek. Vy pořád máte potřebu hledat nějaké berličky.
Infrastruktura je fajn, ale pokrok v autech to nezpůsobí.

.
"Potřeboval k tomu několik generací elektrických Golfů, než mu to došlo a přišel s ID.­"

Zdroj? Takoví idioti snad nejsou ani v VW. Zkuste se zamyslet na touto kacířskou myšlenkou: Až nyní došly k závěru, že se jim to vyplatí­(snad se nepletou­). Opravdu si myslíte, že by dříve nedokázali vyrobit auto na míru baterkám?

.
"Že baterce správným managementem prodloužíte životnost třeba o 50 %, přičemž ji dokážete nabíjet třeba o 20 % rychleji při stejném chemickém složení nic neznamená?­"
Neznamená to pokrok ve vývoji baterií. Jsou to stejné baterie jen je jinak optimalizováno jejich použití*.
Opět: Tyto věci se používali již dříve­(IBM­), není to vynález automobilek.

*Zvýšíte životnost za cenu nižšího využití kapacity­/hmotnosti a tedy toho, co je celkem důležité u mobilních vozidel.
Odpovědět0  0
Já hovořím o autech, protože o nich byl post, na který jsem reagoval a protože postavit nabíječky je sice důležité, ale není to nic technicky kruciálního, jak se snažíte tvrdit.

To že poskládáte technologii auta, baterie, výkonové a řídící elektroniky přece neznamená, že musíte použít stávající auto, baterie atd, proboha. Je jasné, že využijete svých desetiletími nabytých zkušeností­(a software­) a tu elektroniku, baterku i auto si postavíte na míru. Na to by příslo i dítě s legem v ruce.

"Třeba tím, že nastavíte minimální a maximální možnost vybití​­/nabití, měníte množství využitelné energie a životnost akumulátoru.­"
To ale nijak nemění vlastnosti článků a tedy neznamená pokrok ve vývoji baterií. Právě naopak, využívá vlastnosti, které jsou tady již od začátku a také od začátku byly využívány. Např. IBM notebook umožnil omezit maximální nabití baterie, aby prodloužil její životnost již před 20 lety.
Odpovědět0  0
LiFePo v autech ­- super nebudou tolik hořet.

LiFePo jsou ­"tu­" od roku 1996, takže žádná novinka díky rozmachu EA.
https:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/Lithium­-%C5%BEelezo­-fosf%C3%A1tov%C3%BD_akumul%C3%A1tor

Dále si myslím, že význam těch publikací přeceňujete. HE3DA je hezký příklad takových publikačních inovací.
I ty skutečné inovace jsou zatím jen variace na to jak vylepšit Lithiovou baterku nebo spíše jak odstranit problémy současných baterií. Na tom se pracovalo a bude. I to LiFePO je toho důkazem.

"Dokonce i dvě chemicky stejné baterky mohou mít různé vlastnosti díky SW, který je řídí. ­"
Můžete to upřesnit? Jak chcete řídit vlastnosti baterii elektronikou?
Odpovědět0  0
Ten hlavní pokrok je stejně v Lithiu a jeho elektrochemickém napětí.

Ty zkratky neznám všechny. Pokud je LFP LiFePO, tak ty se v autech nepoužívají pokud vím. Bohužel, nebylo by tolik požárů... Ale ten dojezd:­-D

NMC, NCA... neliší se jenom materiálem­(přídavkem­) katody­/anody?

Tyto typy tady již byli i před EA nebo se zkoumali. Mně by zajímalo čím se reálně liší automobilové aku od těch před EA.

Koukněte na ten odkaz níže, je tam docela realisticky vysvětleno, proč cena baterií­(pro auta­) klesala a proč už to dále nebude tak jednoduché.

Zajímali mě čísla, ale je jasné, že když je pořádán hon na spalovací motory, že se do výzkumu moc lidí nepohrne. Prachy se tady dají snadněji získat na baterie a ­"eko­" auta.

Srovnáváte rychlost vývoje ­"nového­" projektu s ­"koncem starého­". Nejsou nové a staré doslova a technicky, ale obrazně ideologicky. Je jasné, že na výzkum baterie či elektroauto je snažší sehnat prachy. Musk tuším kdysi prohlásil, že dělá elektroauto, protože je to legislativně jednodušší.

Zajímavější by byly patenty ikdyž u nich nepředpokládám, opačnou situaci.

Už v roce 2005 jsme měli značné znalosti a možnosti výpočetní techniky.
Odpovědět0  0
Se srovnáváním účinnosti jste začal Vy a nemyslím, že je vhodné zapomenout na účinnost výroby elektřiny.

Jaký je rozdíl v tom jestli spálím zemní plyn na výrobu elektřiny pro elektromobily nebo rovnou v autě? V účinnosti žádný, jde o stejný princip tepelného stroje. Na to jsem chtěl poukázat.
Pokud započítám ztráty v přenosové soustavě a bateriích bude to horší pro elektromobil.

Ropa je cenná surovina a užije se z ní určitě více než 50%.

Ty vysoké energetické náklady nebudou tak vysoké, protože se rozdělí na více výrobků. Jak jsou vlastně vysoké?
Odpovědět0  0
"Od roku 2005 stouply hustoty asi o 30​­-40 %­"
V čem se tedy konkrétně konstrukčně liší ty s vyšší hustotou? O jakou revoluci­/evoluci se jedná?

"cena článků klesla na téměř na desetinu­"
Kde koupím kvalitní značkový článek za desetinu ceny co byla v roce 2005?
Tuším, že jsem tehdy kupoval 18650 za 200,­-kč. Kde ho koupím za 20,­-?

"Moc nevím, co by to mělo dělat, aby se to tedy lišit začalo.­"
Třeba rapidně zvýšit poptávku cca 100MWh do každého auta?

"Publikace. Tím chci ukázat, že i když se vývoj baterek děje už století, tak jde vidět, že v posledních 10​­-15 letech se na tom začalo pracovat mnohem intenzivněji než předtím. 25násobně vyšší publikační činnost během 30 let je velký rozdíl. I když byly elektromobily představovány v podstatě pořád, teprve v posledních 10 letech to vypadá, že to ty firmy také začínají myslet i vážně. Třeba právě tím, že vedle samotného elektromobilu aspoň některé mají i nějakou tu vizi infrastruktury. Takže ono to není o tom, kam se motor dostal nějakou účinností, ale o tom, že se na elektromobilitě poprvé začalo pracovat jako na celku.­"

Máte pro srovnání publikace ke spalovacím motorům než padli za obět novodobému honu na čarodějnice?
Myslíte si, že je to relevantní vzhledem k tomu, že jsem reagoval na 130let vývoje­/nevývoje od ludek_jelinek?

Potřebujute v každém mém komentáři znovu psát o tom, že se značně vyvíjí možnosti modelovaní a simulace a že to logicky urychluje vývoj ve všech oblastech?
Odpovědět0  0
Silně pochybuji, že ludek_jelinek měl na mysli nějakou infrastrukturu, když v předchozí větě píše o spalovacím motoru a jeho účinnosti.

"Baterie. Celou dobu jsme tu měli různá zařízení na akumulátory, které se postupně vyvíjely.­"
A bylo to celkem ­"nepoužitelné­"(pro EA­) než byly vyvinuty baterie na bázi lithia.

Baterie, které se dnes montují do elektromobilů se moc neliší od těch co tu byli před tím překotným vývojem, který údajně probíhá.

Spalovací motory také udělaly za posledních pár desetiletí větší skok než dříve za těch 130let, kterými se ohání ludek_jelinek. Lidstvo prostě udělalo nějaký pokrok ve znalostech a schopnostech např. ­"v oblasti návrhu a modelování­"* a pokud je aplikuje na nový projekt je logické, že vývoj jde rychleji než před sto lety.

Zbytek...
Nechápu co se snažíte říci.
Že když jsou v tom prachy a dotace tak se více publikuje? Že vyšší poptávka­($­) znamená vyšší motivaci publikovat? Že když je v kurzu elektromobilita, že se jí publikující ohání?
To je překvapení...

Nebo chcete naznačit, že díky elektromobilům tady budeme mít ty úžasné baterie o kterých píšete každý týden a které by tu bez elektromobilů nebyly? Sem s nimi. Spíše se obávám, že kvůli elektromobilům bude baterií nedostatek­/budou drahé.


*Proto jsem to zmiňoval v předchozím komentu. Je sakra rozdíl vyvíjet motor, když si ho můžete nasimulovat v počítači nebo ho musíte rýsovat a počítat ručně. A je jedno jestli elektrický nebo spalovací. S baterií to bude podobné...
Odpovědět0  0
Co je to vývoj elektromoblity?

Podle mně je elektroauto v současné době auto, které má elektromotor a baterie. Všechny tři věci se vyvíjely úplně normálně. To že dnes máme jakžtakž použitelné elektroauto je díky tomu, že se ohromným způsobem vyvinuly výkonové spínací prvky a řídící elektronika ­- měniče. To se vyvinulo i bez aut. A samozřejmě baterie, které jsou požadovány co nejlehčí a nejmenší s co největší uloženou energií i bez použití v autech. I automobily se normálně vyvíjely.

Na to poskládat to do sebe nepotřebujete 100 let separátního vývoje. Případně si tam můžete připsat vývoj v oblasti návrhu a modelování.


Zbytek Vašeho komentáře nemá souvislost, vyvracel jsem předchozí komentář o skvělé účinnosti, nemám v úmyslu dělat celkovou rešerši zdrojů energie a pohonu vozidel... ­(v americe prej bijí černochy)
Odpovědět0  0
"Tak spalovacímu motoru je přes 130 let...­"

Není eletromotor a baterie ještě starší? Tolik k té rychlosti.

.


"... a účinnost má cca 35 %.­"

Pokud budeme elektřinu vyrábět v tepelných elektrárnách­(tj. i jaderných­), tak ta účinnost bude podobná, ne­-li horší.
Odpovědět1  0
Byla. Proklikejte to znova. Píši o měření příkonu CPU a to odečítali z HWiNFO. Je to tam jasně vidět a komentují to.

Že se jiný příkon CPU projeví na zásuvce snad nemusím psát...
Odpovědět0  0
Vlády rády ­"chrání­" lidi zákazy. Je to pohodlnější než pro ochranu lidí skutečně něco dělat.*
Vidím v tom klasické ­"vlk se nažral a koza zůstala celá­".

* předchozí je o myšleno velmi obecně
Odpovědět4  0
Přesně to si myslím. Úspora bude v úbytcích napětí na kabelech 12V vs 5V. Čili 00nic.

Prolétnul jsem tu část videa, kde ­"testovali­" ty dvě desky s různými zdroji.
Je to ještě větší fraška než jsem myslel.

ONI TU SPOTŘEBU CPU ­"MĚŘÍ­" POMOCÍ HWiNFO!

Kde vyrobili onen rozdíl se lze jen dohadovat.


P.S.
To video je dost amatérský, roztřesený a rozmazaný.
THW tím článkem u mně dost klesli.
Odpovědět2  1
Má se jednat i o úsporu na napájení CPU, který je napájen 12V v obou případech. Z toho mi vyplývá, že úspora je buď v účinnějším zdroji nebo VRM na desce.

Chci se podívat na to video jestli tam budou nějaké relevantní informace, ale zatím nebyl čas.
Odpovědět0  0
Na tom renderu mě už při vypuštění jedna věc zarazila. Oni rozšíří CPU destičku­(pohledově na obrázku­) na výšku a čipy přidají na šířku.

Samozřejmě to může mít nějaký technický důvod­(poloha sběrnic...­), ale z hlediska využití plochy to vypadá nelogicky.
Odpovědět0  0
"Musk tím nehýbe.­"

Nehýbe s tím přímo, ale je spouštěč jako každý jiný.


"Twk prostě když chceš vydělat na pičuskoinu...­"

Ale oni tím vydělají, v tom je to kouzlo. Nejsou tedy blbci spíše ti, kteří nevydělají?
Odpovědět0  4
Způsobuje to on. IMO vědomě.

A ti ­"blbci­" na tom pravděpodobně pěkně vydělávají.

Př.: Musk plácne něco negativního. ­"Blbci­" prodávají a proto­(!­) cena klesá. Blbci dokoupí zpět za nižší cenu.
Odpovědět1  1
To už ale děláte schválně a zkoušíte jak dlouho mě to bude bavit, že?

Na Vaše otázky máte odpovědi v předchozích komentech. Stačí je neignorovat či nevytrhávat...

Proč zrovná já bych měl dát odpověď na otázku jestli ohnisko nebo ohnisková vzdálenost? ­(mimochodem moji odpověď máte, je to celý odstavec, nikoli to co jste vytrhl.­)

Kolik jste ochoten za odpověď­(poradenství­) zaplatit? ­(Zjistím Vám to, ale nebudu dělat Vaši práci zadarmo:­-­)
Proč se nezeptáte korektora? Nebo šéfredaktora? Nebo neuděláte anketu?

Možná by bylo nejlépe navštívit odbornou pomoc...
Odpovědět0  0
"Jestli nechápete rozdíl mezi ​­"není vhodný​­" a ​­"fakticky špatně​­", tak těžko něco vyřešíme.­"

Já to chápu, to Vy nechápete, že takto komunikace mezi lidmi nefunguje.

"A neodpověděl jste ani na tu ohniskovou vzdálenost. Je v pořádku používat ​­"ohnisko​­" místo ​­"ohniskové vzdálenosti​­", protože autor přeci zná své čtenáře a ti přeci pochopí, co je tím myšleno?­"

Odpověděl jsem Vám výše, záleží na kontextu, společnosti atp. Pokud to nedokážete pochopit, tak konkrétně ­- nevím, je mi to jedno. Co máte sakra za problém? Proč bych to měl řešit? Polovině lidí může vyhovovat to a druhé polovině něco jiného. Proč se s tím nedokážete smířit?

Ano, ten zola diskutoval dle mne za hranou­(urážky­) a proto jsem tu vaši diskuzi nečetl. Reagoval jsem na nějaké upozornění emailem­(asi poslední v řadě­). Nicméně vzhledem k tomu jak k tomu přistupujete, jste mu velice zdatným společníkem­(kdy se PC stane ASIC?­).

Nebo vážně potřebujete, aby Vám někdo dal za pravdu? Tak to Vás zklamu, číst to nehodlám a soudit kdo z vás co, jak a kdy už tuplem ne.
Odpovědět0  0
Napřed uznáte, že ten výraz nebyl nejšťastnější a pak zase vytahujete oslí můstky a důkazy o tom, že to není špatně.

IMO: Pokud autor nemá cit pro jazyk a nezná své čtenáře, pak mu žádné berličky a definice nepomohou. A může se s nimi hádat jak chce. Maximálně je dožene k tomu, že mu potvrdí, že umí létat ;­-)
Odpovědět0  0
Asi byste měl vědět, že označení ASIC se přeneseně, byť nesprávně, používá pro minery založené na zákaznických obvodech. Ty minery nejsou ASICy a ani je tak sami mineři ­(většinou­) neoznačují. Zkuste si koupit­(vygooglit­) ASIC...

PC se nestane minerem založeným na ASIC, protože ten se vyrábí jako miner a ne jako PC, které se posléze předělá na miner.

Nevím co se zase snažíte svými oslími můstky dokázat, ale je zřejmé, že každý vnímá hranici toho co je nebo není počítač jinak. A, to asi pro Vás bude šok, ono dokonce záleží na souvislostech. Jiné to bude na mimibazaru a jiné v truhlárně. A v souvislostech tohoto serveru je IMO poněkud zvláštní označovat minery jako počítače. Ale jak jsem psal již dříve je to Váš boj ­(se čtenáři­) a teď pozoruji, že Vás to zřejmě baví. Užijte si to...
Odpovědět0  0
Nepřehánějte to pořád...

PC se ASICem nemůže stát z definice­(toho co je ASIC­).

https:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/Z%C3%A1kaznick%C3%BD_integrovan%C3%BD_obvod
Odpovědět1  0
To není pravda, pro média byl vždycky zajímavý nepovolený odběr za účelem pěstování trávy. Proto je to v titulce;­-)
Odpovědět2  0
*Oprava: ty souřadnice se asi jmenují polární, je to už pár let... :­-­)

A když už jsem tady... tak nevyplývá­(ale většinu lidí první napadne, že teplem i když ani to z toho nevyplývá­), ale ani z toho nevyplývá, že máte pravdu. Anebo jo, jak chcete. Jak jsem psal je to Váš boj a už Vám ho nebudu kazit...
Odpovědět0  0
Já to nesrovnávám, to Vy! Pouze ohrazuji proti bagatelizaci chřipky a její nebezpečnosti. I chřipka mutuje a má různě nebezpečné mutace. Uvědomte si, že nikdy nebyla zjišťována přítomnost viru chřipky u obětí...

Zajímavý odkaz:
https:­/­/www.ceskenoviny.cz­/zpravy­/v­-dobe­-koronaviru­-se­-opomiji­-nebezpeci­-infarktu­-varuji­-kardiologove­/2042388
Odpovědět0  0
Zkušenosti z první vlny byli. Dokonce i u nás. Je sakra rozdíl, jestli bojujete s virem měsíc nebo 1­/2 roku.
Odpovědět0  0
Sice jsem s derivacemi i integrály poměrně dobře seznámen­(přiznávám radiální souřadnice mi uměly zamotat hlavu­), ale tento Váš další úkrok stranou opět nechápu.

Ale ono je mi to jedno. Pokud si myslíte, že Váš výklad dokonavého vidu je jediný a potřebujete k tomu derivace a integrály je to koneckonců Váš boj­(se čtenáři­).

Zkuste se ale zamyslet, jestli by nebylo lepší než se nad čtenáře povyšovat zakódováním derivací do titulky, jejím formulováním tak, aby jste své­(méně chápavé­/vzdělané­) čtenáře nemátl.
Pokud to samozřejmě nebylo účelem a tyto litanie připraveným alibi o čemž jsem čím dál tím více přesvědčen...
Odpovědět0  0
"Proč by dokonavost měla znamenat celý život? Dokážete mi takovou blbost vysvětlit?­"

Pochází od Vaše vysvětlení dokonavého vidu odsud:

"Ne, nelze tím popsat obě možnosti. Vždyť jste to sám napsal, že jedno je dokonavé a druhé nedokonavé. Jedno je v daném okamžiku ​­(v podstatě limitním, nulovém časovém období​­), druhé je za časový úsek.­"

Viz. výše spousta mým předchozích komentářů ­- dokonavost nic neříká o délce trvání. Ani u rychlosti­/aut ani u herců.

.

"Znovu se ptám, kde ta věta co píše o tom, že to auto jelo vyšší aktuální​­/maximální rychlostí?­"

Nic takového netvrdím. Tvrdím, že věta může popsat obě situace:
1, rychlejší auto projede trasu rychleji
2, jedno auto dojede do cíle dříve

Já se Vám jen snažím vysvětlit, že část čtenářů si pochopitelně představila 1. možnost a to že to nedokážete pochopit je pro mně záhada.
Odpovědět0  0
Tím co píšete lze omluvit v podstatě cokoliv. Zkušenosti přece byly již z první vlny. Na přípravu na podzim byly měsíce.

Zajímavý článek:
https:­/­/www.parlamentnilisty.cz­/arena­/rozhovory­/­-Zamlcena­-pravda­-Roman­-Smucler­-nemocnym­-Kolaps­-zdravi­-kvuli­-covid­-testum­-Jako­-90­-leta­-Klamou­-vas­-665123
Odpovědět0  0
Na chřipku v minulosti umřela spousta lidí. Poslední chřipková epidemie nebyla tak dávno. V poslední době se daří trefit s vakcinou odhad mutace, tak je to lepší.
Odpovědět0  1