Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Solární auta asi končí: Sono to vzdává se Sionem, Lightyear zakládá novou firmu

27.2.2023, Milan Šurkala, aktualita
Solární auta asi končí: Sono to vzdává se Sionem, Lightyear zakládá novou firmu
Solární auta to mají se svou budoucností dost nahnuté. Dva nejslibnější projekty Sono Motors a Lightyear mají už dlouho problémy. Ta první to vzdala a projekt ukončila, druhá je v insolvenci, přesto ale zakládá novou firmu.
Myslíte si, že se budou tyto vozy pod novými společnostmi nakonec vyrábět?
V anketě šlo hlasovat od 27.2.2023 do 26.3.2023. Počet hlasujících: 10
Zvládne to Lightyear i Sono10 %
Zvládne to jen Lightyear0 %
Zvládne to jen Sono0 %
Nezvládne to ani jedna90 %
Pokud jste se těšili na solární auta, z brán automobilek Sono Motors a Lightyear to ale nebude. Obě dvě firmy mají vleklé problémy a je to jen pár týdnů, co to s oběma vypadalo dost špatně, a čekali jsme, co se bude dít. V obou případech to "něco" přišlo, ale jinak. Pokud jde o nizozemský Lightyear, který ve firmě Altas Technologies předčasně ukončil produkci svého prvního solárního auta Lightyear 0 a který vyhlásil bankrot,  projektu i přes problémy nadále věří a založil novou společnost, která má za úkol vyvinout vůz Lightyear 2. Přestože žádá o ochranu před věřiteli, zároveň tvrdí, že od dalších investorů vybral dost peněz (8 mil. EUR) na to, aby mohla nová firma pokračovat ve vývoji. Duševní vlastnictví z původního projektu bude zástavou, kterou Lightyear poskytne investorům do nové firmy.
 
Lightyear 2
 
Mnichovská společnost Sono Motors to už raději se svým solárním elektromobilem Sion vzdává. Bude však pokračovat ve svých B2B operacích, jakými jsou např. instalace solárních panelů na autobusy (Solar Bus Kit). Firma potřebovala do konce února nasbírat dalších 3500 rezervací, to se ale patrně nepovedlo. Bohužel nevíme přesně, kolik přesně to bylo. Firma hovoří o 45 tisících rezervacích celkem, což by napovídalo, že se povedlo v kritickém termínu dostat zhruba někam k 2500 rezervacím místo 3500. Někteří ze zaměstnanců půjdou pracovat na výše zmíněné B2B projekty, nicméně zhruba 300 lidí čeká vyhazov. Firma se nicméně nyní snaží celý projekt odprodat, tedy veškerá data, prototypy, software včetně mobilní aplikace pro sdílení vozidel, všechny registrace a objednávky vozu, duševní vlastnictví a případně i stávající zaměstnance, kteří by tak nemuseli přijít o práci.
 
Sono Sion
 
Jak to vidíte vy? Podaří se alespoň jeden z těchto projektů dokončit? Zvládne Lightyear vyvinout a začít velkosériově vyrábět nový levnější solární vůz pod hlavičkou nové společnosti? Dokáže Sono prodat projekt Sion a dokáže ho nový majitel přivést k životu?