Neřeší to problém s lithiem. A co si tak pamatuji, tak sirovodík není zrovna zdraví prospěšná látka. I když je ve článku uveden pyrti, který je naopak neškodný.
Odpovědět0 0
"A co si tak pamatuji, tak sirovodík není zrovna zdraví prospěšná látka."
A čím že to přesně vadí? Jestli je to nebezpečný odpad, tím lépe je, že se použije k něčemu užitečnému. Že se použije k výrobě baterky, neznamená, že v ní bude v této formě i "uložen". A i kdyby byl, jaký je tam problém?
Odpovědět1 0
Teď ještě, z čeho je budou nabíjet.
Odpovědět2 3
Konečně. Už jsem myslel, že tento týden nic nebude. ☺
Odpovědět3 0
Barerie hybu všetkym, škoda že zlepšenie len o 20% Mohli by pustiť do obehu konečne niečo poriadne, patentov na to je dosť :)
Odpovědět0 0
20 % je hodně. Uvědomte si, že vývoj je postupný. Jestli někdo čeká, že se najednou objeví "revoluce" v baterkách, která všechno zázračně zlepší o 100 %, tak se možná nikdy nedočká a za 30-40 let si všimne, že jezdí už jen elektromobily a ty "zázračné" baterky už dávno mají.
Když to tak vezmete, v historii Li-Ion se žádná větší revoluce nekonala. Sice se úplně měnily směsi (LFP, LCO, LTO, NCA, NMC,...) a jediné, co mají jednotlivé Li-Iony společného, je asi jen to lithium (a to ještě v různých formách). Nic z toho neposunulo baterky na dvojnásobek. Ano, LFP mají násobně vyšší výdrž a znatelně nižší cenu, ale za cenu zhoršení jiných vlastností. Pořád tu máme ale spíše dílčí vylepšení v jednotkách procent. Jenže právě tyhle malé kroky udělaly to, že z necelých 100 Wh/kg, které měly Li-Ion na začátku, mají dnes přes 270 Wh/kg a jak vidíme, v následujících letech bychom měli být někde kolem 350 Wh/kg (spousta projektů ohlašuje začátek komerční výroby okolo let 2024-2026, NIO má jít na trh se solid-state s 360 Wh/kg v příštím roce). Nikde žádná vyložená revoluce, ale kdyby před Vás někdo v roce 1991 postavil dnešní Li-Ion, za revoluci byste to považoval. 20% skok je velmi výrazně nad tím, co je běžné (průměr je 3,5 % za rok).
Odpovědět0 0
Vždyť o baterkách jsme psali i v pátek ;-)
Odpovědět4 1