Hnidopich
|
22.11.200519:35
"Sony drží asi 70% celého konzolového trhu a Microsoft s Nintendem se dělí rovným dílem o zbývajících 15%"
aneb 70 + 15 = 100
Odpovědět0 0
savage4
|
22.11.200510:55
V Japonsku je to tak vždycky. Tam každou novinku sežerou i s chlupama.Až vyjde Xbox - koupí ho a až PS3 - tak si ho koupí taky. Co se týče vývoje her, možná bude vývoj jednodušší pro XBOX ..ale nezapomeňte, že jak Xbox tak PS3 má jádro PowerPC ..takže bude to jednodušší než portovat kód na MIPS.
Odpovědět0 0
Ladis.
|
23.11.20057:49
Podle Johna Carmacka bude vyvoj her pro PS3 dost obtizny (oproti XBoxu360 a PC).
Odpovědět0 0
savage4
|
23.11.20059:33
Jeden je pro, druhej je proti. Nevím jestli Carmack někdy dělal nějaký remake na konzole, ale většinou to za něj zvládla nějaká neznámá firmička. Carmack je ikona pro svět PC.. nikoliv pro konzole. Tam dělají divy Japonci :) Jedna věc je, že PS3 gamesy poběží většinou pod OpenGL takže programování nebude zas taková dřina :)))) Xbox360 má v kapse Widle ..ale řekněme si na rovinu, co se nedá udělat v linuxu?? Stejně to všechno poběží na nějakém RunTime Linuxu.
Odpovědět0 0
Ladis.
|
23.11.200514:12
Nejde o OS ci OpenGL, jde o schopnost multithreadingu, jak je resena u CPU, ktere multithreading podporuji, a jak je u toho Cellu, co bude v PS3. K tomu se Carmack vyjadroval (a ani nepochybuju, ze by Carmack nekdy programoval pro konzole ;)).
Odpovědět0 0
IMHO vubec nejde o detaily reseni CPU, ale o fakt, ze pro VYUZITI CPU vubec budou muset delat engine multithreadovy. S tim dnes nemaji vyvojari zkusenosti a proto se brani portovat hry na PS3. Je samozrejme mozne hry na cell portovat i jako jednothreadove, ale vykon pujde dolu. U jednodussich her to vadit nebude, ale kdo si koupi PS3 kvuli "tetrisu"? (:
IMHO ale prechod na multithreaded enginy stejne probehne. Je jen otazka, jestli to neni prilis brzy prave pro sony - dalsi ne uplne stastne rozhodnuti.
Odpovědět0 0
Ladis.
|
23.11.200518:29
Jde o "detaily" reseni CPU Cell vzhledem k tomu, ze Cell nepodporuje klasicky multithreading, na ktery jsou enginy her staveny! (ty, ktere jsou staveny multithreadove, samozrejme ze existuji i singlethreadove enginy) Princip "mutlithreadingu" Cellu zde asi nema smysl rozebirat, protoze to pro pochopeni vyzaduje urcite znalosti v teto oblasti, tak to zjednodusim tim, ze reknu, ze Cell nepodporuje obecny pocet threadu.
BTW (1) vyvojari maj obecne zkusenosti s multithreadingem :), (2) zatim se portovani na PS3 nikdo nebrani - PS3 jeste nevysel ;) (3) mate pravdu, ze ve vysledku budou hry vyuzivat jen zlomek vykonu Cellu, tedy budou "pekne hnusne".
Odpovědět0 0
savage4
|
24.11.20057:10
Nakonec, je to jen na programátorech. Většinou líných optimalizovat. V tom Xbox vyhoví. Nicméně, pořád má cpu Xbox(u) zlomek výkonu než Cell :)
Odpovědět0 0
Ladis.
|
24.11.20059:31
Podle ceho soudite, ze ma XBox360 mensi vykon nez Cell? Porovnaval to snad nekdo v realnych aplikacich? Tak vidite. (Navic u hernich konzoli vykonem hodne zamava vykon grafickeho cipu.) A nemam rad, kdyz nekdo svadi vinu za nevhodny navrh procesoru na lenost programatoru, ti fakt za navrh CPU nemuzou.
Odpovědět0 0
savage4
|
24.11.200510:42
Nevhodný návrh procesoru??? Cell je procesor dělaný pro hry. Je sice pravda, že CPU Xboxu 360 není žádné ořezávátko. Podpora pro SPU (PS3) může být implementovaná v driverech, takže se programátor ani moc nemusí snažit moc porozumět danému procesoru. Porovnávat Xbox360 vs PS3 v reálných aplikacích asi nikdo nebude, protože obě konzole jsou na hry a výrobci se budou snažit, aby hra na obou konzolích frčela rychle. Jsou prostě zastánci Xboxu360, potom zastánci PS3 (a samozřejmě se pitvá ještě použití GPU ATi vs nVidia). Ale přirovnávat hry na budoucí PS3 "tetrisu" ..pánové. Máte někdo doma PS2? Co má Xbox360 tak unikátního?
Odpovědět0 0
Ladis.
|
24.11.200516:05
Temi "realnymi aplikacemi" sem samozrejme myslel hry (vypocty caste ve hrach), kdyz se bavime o konzolich :) ALe to je jedno, celkovy vykon bude dan vykonem "CPU + GPU" a ja netusim, jak rozdilne vykonne jsou ty GPU v tech konzolich. U toho Cellu neslo o nejake unikatnosti nebo papirovy vykon, ale o jednu - ale docela zasadni - vec, a to realizaci multithreadingu. Na jednu stranu by mel mit Cell ohromny vykon pri vhodne jemu namiru napsanem multithreadovem enginu, na druhou ale takovyto multithreadovy engine se musi psat uplne jinak, nez se pise pro PC (x86) a ten Xbox360. A to je ten problem - kazdy napise hru pro PC a Xbox360 (engine vicemene stejny) a uz se nebude delat s komplet prepisovanim pro Cell (PS3) (napise se jen nejaka "jakztakz behajici" verze).
Odpovědět0 0
savage4
|
25.11.20059:22
Papírový výkon PS3 je prý 2TFlop, což samozřejmě nic neříká o tom, jaká hra ve skutečnosti bude. Nicméně psát pro tři jádra PowerPC nebude také legrace a ještě otimalizace pro AltiVec :))) Ale fakt bych se nebál konverzí. Ve světě konzolí to nedopadá tak jak u PC :))) PS2 se prodalo přes 50mil, takže se každá firma bude snažit. A pokud ne, její produkt si nikdo nekoupí :)
Odpovědět0 0
Ladis.
|
25.11.200514:55
Jenze ty 3 jadra PowerPC umi klasicky multithreading, takze psani pro ne bude "brnkacka" (pravdepodobne jeden vytezujici hlavni thread a mnozstvi pomocnych, ktere se rovnomerne rozhazi na zbyle dve jadra), bude to stejne jako v pripade vice jader/CPU na x86 (a obrovsky rozdil oproti Cellu). Altivec optimalizace se delaji taky relativne jednodusse - proste si v dokumentaci najdete, jak ma vypadat jaky Cckovy kod, aby ten kompilator v tom rozpoznal prislusnou instrukci AltiVec/SSE/3DNow/MMX/..., a je vystarano (ani to nemusite smolit v assembleru).
S tou budoucnosti PS3 bych to nevidel tak ruzove - XBox360 vyjde driv a jestli se naplni me obavy a hry pro PS3 nebudou vyuzivat naplno vykon Cellu (= neobstoji v konkurenci XBOxu360) a bude jich malo (nekteri vyrobci her budou otalet s konverzemi na PS3 a pockaj, jak se zachovaj jini), tak se taky muze stat, ze PS3 bude propadak, pac kvuli nedostatku velkeho vyberu kvalitnich her se PS3 nebude moc prodavat a vsichni si rozmysli, zda budou na PS3 neco slusneho portovat. To s tim nevyuzitim plneho vykonu Cellu v prvnich hrach je velmi pravdepodobne - vyzaduje to uplne jiny styl navrhu enginu hry, s kterym dosud nema nikdo zkusenosti (pac pro takovy CPU se jeste hry nedelali). Koneckoncu i u PS2 je velky kvalitativni rozdil mezi prvnimi a poslednimi hrami (pritom HW je stejne vykonny, ale vyvojari ziskali z prvnich her zkusenosti s architekturou PS2).
Odpovědět0 0
savage4
|
28.11.20057:22
:)))) Asi tak jako kompilátor pro P4HT... neefektivně :)))) Záleží jen a jen na vývojovém prostředí jak pro PS3 tak pro Xbox360. A pokud tvrdíš, že pro PS3 a jeho architekturu není zkušených programátorů, nemáš pravdu. Z PS2 mají dost zkušeností. VU0 a VU1 jsou vlastně ty samé vektorové procesory, které jsou využity v Cellu (ale tady celkem masivně 7x a na vyšší frekvenci). Celou dobu se tady bavíme jen o tom, že programovat pro Xbox360 bude brnkačka, protože ať to programátor zmastí jak chce, nějak se to udělá.. ale když to podobné udělá pro PS3, bude to pomalé. Njn.. tak s tímhle souhlasím :)))))
Odpovědět0 0
Ladis.
|
28.11.200510:40
S tim nedostatkem zkusenych programatoru pro PS3 pravdu samozrejme mam, sam rikate, ze CPU v PS2 a PS3 jsou "ty same", ale ze v PS3 je jich 7 misto jednoho. A to je ten problem (spatna podpora multithreadingu v Cellu) - pokud budete chtit hry na urovni PS2 (zjednodusene receno - ze proste vyuzijete jen jedno jadro), tak se to bude programovat v pohode, ale kdyz budete chtit vyuzit vetsinu vykonu Cellu, tak to bude mnohem obtiznejsi nez u XBoxu360, tudiz bude mene kvalitnich her pro PS3 nez pro XBox360, to je jasny.
BTW to jestli to programator "zmasti" casto vubec nezalezi na nem, ale na vydavateli (publisherovi), ktery chce hru co nejrychleji a za co nejmene penez. Programator se jen prizpusobi (at chce nebo nechce) svemu chlebodarci (vydavatel mu plati za vyvoj hry) :/ Jen nezavisle tymy (bud ze nemaj nic a delaj to jako hobby, nebo ze maj spoustu prachu a jsou "za vodou") si muzou dovolit vyvoj hry natahnout a hru optimalizovat/vyladit.
Odpovědět0 0
savage4
|
30.11.200515:44
"Cell má mít jedno běžné jádro podobné dosavadním procesorům IBM Power (buď PowerPC 970 známé z Apple G5 nebo následující řady Power5) a osm tzv. APU (Attached Processor Units). To jsou vektorové procesory (jedna instrukce nad množinou dat, SIMD) svou prací připomínající třeba vertex shadery z grafických čipů. Jejich výpočetní síla je sama o sobě úžasná, ale mohou pracovat nejen nezávisle, ale také společně a data lze mezi ně libovolně distribuovat" - Xbox 360 vs Playstation 3 z pohledu hardwaru – kdo bude rychlejší?
Odpovědět0 0
a8n
|
21.11.200521:55
Pro XBox se tak rýsuje začarovaný kruh
Sice se v tom moc neorientuju, ale nemělo by tam být pro PS3?
Odpovědět0 0
Takhle vecer se uz spis prestavam orientovat ja, diky :)
Jan Vitek
Odpovědět0 0