Já bych ještě doplnil, že jeden booster už má na kontě 15 startů, další pak 14, 11, atd...
Odpovědět1 0
A kolik let v NASA tvrdili, že to nejde, nebo že by to bylo moc drahé. A ještě zajímavěji vypadá starship, ta by v zásadě měla létat jako letadlo. Jen mírná technická kontrola, dotankování a šups.
Odpovědět1 1
Na elonx.cz tohle všechno sledují a mají tam rozsáhlý přehled všech rekordů a statistiku znovupoužitelnosti raket i lodí, statistiku letů, přistání, kadenci startů každé rakety i rychlost přípravy rampy a hromady dalších informací.
Myslím že ten letošní cil se 100 starty za rok je zcela reálný , navíc na SLC-40 probíhají úpravy aby odtud mohl startovat nákladní Dragon,
SLC-39A je docela vytížená když odtud startují mimo běžné starty s nákladem i starty s posádkou a starty FH na to se musí konfigurace rampy upravity, poslední 2 nemohou startovat z jiné rampy a ta rychlost obnovy rampy zpět do konfigurace pro starty F9...????.
V areálu SLC-39A vyrostla věž pro Superheavy/Spaceship a vedle původní věže má vyrůst i integrační věž pro obsluhu F9, což si vyžadují náklady vynášené pro USSF (ti vyžadují vertikální integraci na raketu)
Letos SpaceX spadlo do klína několik velkých zakázek díky válce na Ukrajině,
F9 bude mít exkluzivitu v zásobování ISS protože bude vynášet kromě svého nákladního Dragonu i Cygnus, ta létala na Antaresu ale ten je uzemněn dokud nebudou mít náhrady za ruské motory.
Taky díky válce jim spadlo do klína několik startu se satelity konkurenčních internetových sítí jako Oneweb, nějaké mise pro ESA
No jsem zvědav jak to budou stíhat, protože těch misí s FH a F9 s CrewDragony tam bude hodně, ale zase přibývá startu z SLC-4E ze západního pobřeží
❗Letošní rok bude mega hodně nabitý zajímavostmi okolo SpaceX ❗
Odpovědět1 0