No co se týká čipu samotného, tak je v něm obsaženo hodně technologií od 3dfx.
Nakonec na stránkách nvidie se o tom mluví. GeForce + 3dfx = GeForce(3D)FX
A protože je tam obsaženo hodně takových technologí, tak karta podporuje všechny efekty jako T-buffer u Voodoo 5 5500, ale v novějším vydání a vyšší kvalitě, takže spíše ne jako Voodoo 5 5500 ale jako 3dfx "téměř-vydaný" čip "Rampage".
Stejně tak FSAA bez ztráty výkonu pochází od 3dfx.Konečně Nvidia využila něco z toho, co s převzetím firmy 3dfx před dvěma lety získala.Ještě nepřišly na řadu technologie od Gigapixelu. Že by NV35 ? :-)
Viper
Nechci te zklamat, ale konkretne FSAA (a T-Buffer, ktery se realizuje stejne) je naprosto stejny, jako v GF4. Jen pridali dalsi 2 mody, ktere jsou ale jen zalezitosti driveru. K vetsi rychlosti zde prispela komprese framebufferu, ale tu 3DFX nemely.
A technologie od Gigapixelu se (prinejmensim) v NV35 urcite nedockame (taky neni o co stat).
No co se týče FSAA, tak je pravda, že částečná implementace 3dfx FSAA byla už v GF4, ale T-Buffer efekty ? To snad ani nemůžeš myslet vážně ????
Nakonec nové FSAA je právě od 3dfx a comprese o které mluvíš je zřejmě "memory bandwidth save", což je technologie pocházející od Gigapixelu.On totiž Gigapixel není jen o TBR :-)
viper
T-Buffer neni nic jineho nez 4 buffery s trosku jinym obrazem (pokud jsou jen mirne posunute = antialiasing). Jestli to GF FX umi nebo ne, to se clovek nikde nedozvi. Motion-blur a depth-of-field efekty se ted delaji pomoci shaderu, coz je mnohem efektivnejsi. Mimochodem, FSAA byl u 3DFX supersampling (ale na rozdil od GF1/2 byl resen pres ty 4 buffery) - GF3/4/FX pouzivaji multisampling tzn. pro vsechny 4 buffery je zde stejna barva -> rozdil je jen na hranach, ale je to rychlejsi.
slovo mírně posunuté není zcela přesné, protože obrázky nejsou u 3dfx FSAA posunuté ale pootočené o několik stupňů (RGSS-rottated grid super sampling) a co se týká funkcí "motion blur" a "depth of field" a ostatních, tak je zatím žádná grafická karta takto programovaně nepoužila, kromě nové GeForceFX, která je "minimálně" z půlky plná 3dfx technologií, včetně nové verze FSAA využívajícím multisampling AA, plánovaný původně pro čip "Rampage"! Rozhodně GF4Ti nebo GF3Ti nevyužívala T-bufferu!!! Je pravda, že některé efekty se můžou do hry naprogramovat pomocí vertex a pixel shaderů, ale to není to, co 3dfx zamýšlela, protože takové efekty se zobrazí na jakékoliv grafické kartě,která není starší tří let,ale s velkým vlivem na výkon, zatímco u 3dfx šlo o exlusivní "cinema engine", který umožnil programátorům her přidáním příslušných kódů do hry spustit pouze na 3dfx kartách příslušné "filmové" efekty s pouze mírným dopadem na výkon. U "Rampage" by se potom jmenoval tento vylepšený engine M-Buffer, protože podporoval multisampling FSAA bez ztráty výkonu a vylepšené "filmové efekty".Já osobně jsem hlavně rád, že tyto efekty neupadly v zapomnění, protože by to byla škoda a doufám že převzaté technologie umožní Nvidia vyrábět ještě lepší karty a hlavně s lepším obrazem než doposud ! :-)
ještě upřesnění k tomu FSAA u GF3 a GF4....... GF 3 používala hardwarový FSAA metodou multisampling pouze u quinc 2xAA , zatímco normální režim 2xAA a 4xAA byl úplně stejný jako u GF2 to znamená OGSS (Ordered Grid super sampling)a nemá s hardwarem nic společného!
Naproti tomu u GF4 se už jedná o hardwarovou metodu RGMS (rotated grid multi sampling ) 2xAA, 4xAA, to znamená přesně ten typ FSAA jaký měl používat čip "Rampage" U GeForceFX byla tato metoda dodatečně vylepšena kompresí 4:1, což ještě dále zvyšuje rychlost FSAA.
jen tak mimochodem něco přímo od Nvidie:
http://pub43.ezboard.com/fx3dfxfrm1.showMessage?topicID=13042.topic
FX asi za tu cenu pro hráče stát nebude ale co Radeon 9700pro. Když nechci stahovat žádné ovladače z netu BUDE UŽ UMĚT BEZ PROBLÉMU ZVLÁDNOUT VŠECHNY HRY? Slyšel jsem že jsou s tim problémy. Poraďte jestli máte nějakou zkušenost .Dík
no ja nevim ,ale ja bych si přímotop Radeon9700 nekoupil.75W příkonu je trochu dost a ty problemy,že nic nechodi.........
pro vyuziti plneho potencialu GF FX je potreba procesor 3 GHz a vyse, takze fakt nevim pro koho ta karta bude. no za 3 roky si ji snad nekde za par supu koupim :)
To zalezi, jak je napsana aplikace. Ty soucasne pretezuji procesor, ty budouci by (snad) mohly toho hodit vic na graficky cip, ktery uz toho umi opravdu hodne a hlavni procesor (ciste pro grafiku) vubec nemusi potrebovat.
Jestli máš prachy tak sáhni po Nvidii je to jasná volba ,minulost i budoucnost pro ni hovoří.podpora je otázkou Dirx a v jejich vývojovém centru ma Nvidia víc lidí než Microsoft ,takže Dx s podporou nové karty bych čekal co nevidět.A hry budou nové funkce způsobem patchů podporovat taky.
je to jako vždycky, jednou udělá něco lepšího nVIDIA pak zase ATi, takhle se předbíhaj donekončna. Nehledě nato, že ATi předvedlo Radeona s DDRII pamětmi už dávno ale vědí že dokud neni využitej potenciál současnejch karet je nesmysl to teď vyrábět.
Soukromej odhad je že Geforce FX tu bude nejdřív v březnu příštiho roku a to drahej jako kráva.
Chtel bych jenom upresnit,ze tech 16 textur neni nanaseno behem 1 cyklu, ale 1 pruchodu, coz je trochu rozdil (konkretne je to min. 16 cyklu). Autor si (uz ponekolikate) neuvedomuje nezavislost poctu pipelines od poctu vykreslitelnych textur.
Hele.....ta karta bude mít na sobě chladič jako kráva....jak to myslíš ? Na obrázku je pouze zobrazena karta bez chladiče......
Hele.....ta karta bude mít na sobě chladič jako kráva....jak to myslíš ? Na obrázku je pouze zobrazena karta bez chladiče......
Hele.....ta karta bude mít na sobě chladič jako kráva....jak to myslíš ? Na obrázku je pouze zobrazena karta bez chladiče......
Minimalne zaostava v hruby propustnosti pameti. Jestli ma lepsi kompresi dat bude videt az z testu...
no jako vzdycky je pred vanocema a nvidia se snazi donutit co nejvic lidi pockat, aby nekupovali r9700 ale pockali tri mesice na nv30..... kera pak navic bude za 20kkc.
Filmovou kvalitou myslej to, ze to je schopny renderovat sceny na urovni Toy Story nebo Final Fantasy.
Zadna soucasna ani planovana hra neni urcena pro DX9, stejne tomu bylo pri uvedeni R8500 a GF4 s DX8. Doom3 bude na zacatku roku, mozna driv nez tehle karta. Unreal3 zatim tezko no konec roku se planuje teprv Unreal2.
Je to presne mireny proti Radeonum. Ostatne Dnesni pocitace sou pomaly i pro R9700, takze zadny velky zrychleni pri pouziti GF FX zatim nebude...
Hmmm .. a má to pěkně vyřešené chlazení.... přídavné chlazení zabírá další záslepku, která je volná nad AGP kartou a je stejně nevyužívaná (snad to tak má většina case.:)) a vzduch se nasavá chladnější zvenku a pak se zase fouká rovnou ven...
specifikace je úžasná, ale kde je ta karta?
Zatím nikde. Filmová kvalita - co to je? Jako, že bude umět motion-blur a měkké stínování? Nebo že to pojede 24fps? Podle mně filmová kvalita je nesmysl.
Která součsná hra jede pod DX9? Doom3? Nebo Unreal3? :))
Celé to vypadá jako pokus o snahu aby se tolik neprodávaly Radeony.
No ja osobne bych zacal otazkou "Kde je DX9?!", ponevadz jinak uvedene otazky postradaji smysl...
DX9RC0 je mozny stahnout treba na strankach ATI...
KINEMATICKÁ kvalita obrazu??? Ouvej... ;-)